ترفند های دکوراسیون : دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه یکی از عواملی است که در جذب مشتری نقش بسیار مهمی را بازی میکند و به همین دلیل امروزه طراحی داخلی و دکوراسیون مغازه تبدیل به یکی از تخصصهای برخی از طراحان داخلی شده است. نکته مهم در طراحی داخلی مغازه توجه به نوع محصولی است که قرار است در آن به نمایش گذاشته شود. از این رو، قبل از هر چیزی باید در این مورد تحقیق کرد و در مورد نحوه به نمایش گذاشتن محصولات تصمیمگیری کرد تا مشتری در همان نگاه اول جذب مغازه شده و وارد آن شود. وقتی مشتری وارد مغازه شود بخشی از فرایند فروش محصول انجام شده است. در این مطلب میخواهیم مغازهای را در شهر لیسبون پرتغال به شما معرفی کنیم که طراحی داخلی آن بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه است. پس اگر شما هم مغازهدار هستید یا قصد دارید که کسب و کار جدیدی را شروع کنید با چیدانه همراه باشید تا با هم طراحی داخلی این مغازه را بررسی کنیم.
چهار برادر کورتیکو (Cortiço) وارث کسب و کار Cortiço & Netos از پدربزگشان بودند و برای ادامه راه او مغازه جدیدی در منطقه تاریخی موراریا در شهر لیسبون پرتغال باز کردند. آنها در این مغازه مجموعهای از قفسههای بلند و مرتفع چوبی برای به نمایش گذاشتن کاشیهایی که به مدت 30 سال در انبار آنها نگهداری شده بود ساختند. این کاشیها محصولاتی از دهه 1960 تا محصولاتی که اخیرا تولیده شده بود را شامل میشد.
این برادرها علاوه بر محصولاتی که قبلا با نام این برند تولید میشد محصولات دیگری نیز تولید کردند. بنابراین کسب و کار خانوادگی آنها گسترش یافت و در کنار کاشی، تعدادی وسایل تزئینی که آنها هم از کاشی ساخته شده بودند به مجموعه آنها اضافه شد.
آنها از سقف بلند این مغازه بیشترین استفاده را کردند و قفسههای چوبی را تا سقف امتداد دادند. این کار این امکان را به آنها داد که وسایل تزئینی را در کنار کاشیها به نمایش بگذارند. در این حالت وقتی وارد مغازه میشوید با قفسههایی روبهرو میشوید که رنگهای بسیاری در آنها وجود دارد و کاشیها در عین حال که هر کدام به تنهایی هویت خود را حفظ کردهاند، در کل نیز یک مجموعه زیبا و یکپارچه را میآفرینند.
مطلب پیشنهادی : قدرت دگرگون کننده قرنیز آلات در سقف خانه
یکی از برادرها در مورد دکوراسیون و طراحی داخلی این مغازه میگوید: «کاشی و وسایل تزئینی ما دارای صدها طرح و نقش متمایز و همچنین پالت رنگی بسیار متنوعی بودند، به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که خود این طرح و رنگهای متنوع برای طراحی داخلی مغازه کافی هستند و نیازی به چیزی دیگر برای دکوراسیون آن نیست. خود کاشیها به تنهایی بار زیبایی و جذابیت مغازه را به دوش میکشیدند.»
مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های رنگین کمان در دکوراسیون خانه!
نمونههای نامتعارف و کمی عجیب از سرامیکهای براق، برای مثال یک دست کاسه توالت براق و کمی عجیب، بر روی قفسههای چوبی قرار گرفتهاند. لوازم حمام ، ظرفهای سرامیکی، و تعدادی وسیله تزئینی کوچک در کنار کاشیها در درون قفسهها جای گرفتهاند و نمای بسیار زیبایی را ایجاد کردهاند.
مطلب پیشنهادی : روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی
یکی دیگر از برادرها در مورد طراحی دکوراسیون داخلی این مغازه این چنین میگوید: «نتیجه طراحی داخلی اینجا یک دیوار کاشیکاریشده بزرگ است که مشتریان را از رنگ، تنوع، و زیبایی اشباع میکند و حس و حالی را در فضا خلق میکند که یادآور روزهای آفتابی، نور، و روشنی شهر لیسبون است.».دیوارهای مغازه به رنگ طوسی کمرنگ درآمدهاند و برای کفپوشهای مغازه از سرامیکهای بسیار بزرگ که رنگی خنثی دارند استفاده شده است. انتخاب این رنگها به این دلیل بوده است نا بستری بسیار خوب برای درخشش کاشیها و دیگر وسایل زیبا و رنگدار این مغازه ایجاد شود و آنها بتوانند به خوبی در فضا به چشم بیایند.
مطلب پیشنهادی : کف پوشی چرمی برای فضاهای لوکس
خانه ای آرام از ترکیب خاکستری با دیگر رنگ ها
چگونه به دیوارهای خنثی شادابی اضافه کنیم؟
پیشخان پذیرش مغازه که در زیر یکی از طاقها و درست در مرکز فضا قرار گرفته است با همان سرامیکهایی که در کف استفاده شده ساخته شده است تا حواس مشتری فقط به محصولات بوده و هیچ چیزی مانع به چشم آمدن آنها نشود.طراحان این مغازه این چنین می گویند که : «در نگاه اول رنگ دیوارها و کفپوشها اصلا به چشم نمیآید و این مسئله کاملا به دلیل سیاست ما در طراحی داخلی مغازه بوده است. ما میخواستیم تمام اجزای مغازه در جهتی حرکت کنند که فقط محصولات ما دیده شوند و فکر میکنیم در این امر موفق بودهایم.»
در فضای پشتی مغازه یک نیمکت و در کنار آن یک میز چوبی به رنگ تیره قرار داده شده است. در فضای بالایی این میز چوبی مجموعهای از کاشیها به نمایش درآمدهاند. این میز نقش فضای مشورت را در این مغازه بازی میکنند. مشتریان میتوانند در کمال آرامش پشت میز بنشینند و از فروشندهها در مورد محصولی که به دنبال آن هستند مشورت بگیرند.این برند بخشی از انجمنی است که هدفش پژوهش بر روی کاشی و سرامیک است و در همکاری نزدیک با دانشگاههای پرتغال کار میکند. در این مجموعه فعالیتهایی بر روی تاریخ و انوع ساخت کاشی و سرامیک انجام میشود.
منبع : dezeen ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه