ماهان شبکه ایرانیان

کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک

تجهیزات آشپزخانه: آشپزخانه بی شک نبض حیات و قلب هر خانه است خانم های خانه دار بیشتر ساعات روز خود را در این فضا سپری می کنند و به همین دلیل دکوراسیون داخلی و عناصر موجود در آشپزخانه کوچک باید به گونه ای طراحی شود که آرامش و کاربری لازم را برای آن ها فراهم آورد

تجهیزات آشپزخانه: آشپزخانه بی شک نبض حیات و قلب هر خانه است خانم های خانه دار بیشتر ساعات روز خود را در این فضا سپری می کنند و به همین دلیل دکوراسیون داخلی و عناصر موجود در آشپزخانه کوچک باید به گونه ای طراحی شود که آرامش و کاربری لازم را برای آن ها فراهم آورد. یکی از عناصر موجود در آشپزخانه کابینت ها هستند. کابینت ها نقش بسیار مهمی را در آشپزخانه ها بر عهده دارند زیرا هم زیبایی و هم کاربردی تر شدن فضای آشپزخانه را بر عهده دارند. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است تا در این مطلب شما را با مراحل طراحی کابینت ها در یک آشپزخانه کوچک آشنا کند.

مراحل طراحی کابینت ها در آشپزخانه کوچک آپارتمان درکه

آپارتمان درکه واحدی با مساحت 150 متر مربع واقع در منطقه درکه در تهران می باشد. با وجود اینکه آپارتمان ابعاد بزرگی دارد آشپزخانه در گوشه ای واقع شده و دارای ابعاد کوچکی است. گروه طراحی کابینت زویا پس از بازدید از پروژه و انجام اندازه گیری های لازم شروع به طراحی آشپزخانه کردند.
یکی از چالش های طراحی، وجود ستون 40 در 40 سانت با فاصله 90 سانت از دیوار در وسط آشپزخانه بود که کار طراحی را بسیار مشکل می کرد.
هم چنین کارفرما درخواست اجرای یک میز صبحانه خوری را داشت که باید حتما در طراحی لحاظ می شد. 

کارفرما در ابتدا به طراحی مدرن-کلاسیک تمایل بیشتری داشت. بعد از طراحی اولیه طی جلسه ای که برگزار شد با توجه به کوچک بودن آشپزخانه، تصمیم به این گرفته شد که آشپزخانه به سبک مدرن طراحی شود. با توجه به اینکه آشپزخانه از نور طبیعی کافی به علت عدم وجود پنجره در آن بی بهره بود. طراحان تصمیم به استفاده از رنگ سفید در فضای داخلی آشپزخانه گرفتند. به علت علاقه کار فرما استفاده از چوب طبیعی به عنوان گرم کننده فضای آشپزخانه در اندازه محدود هم در دستور کار قرار گرفت. 
 

طرح پیشنهادی با کابینت های سفید براق مورد پسند کار فرما قرار گرفت و پس از عقد قرارداد ساخت و اجرای این اشپزخانه زیبا را در دستور کار قرار داد. بازشو ها و جک های درب کابینت نیز از برغوب ترین انواع موجود در بازار و طبق نظر و نیازهای کارفرما انتخاب شد.

همان طور که در قسمت های قبل هم گفته شد، کارفرما خواستار طراحی یک میز صبحانه خوری بود، و همین طور قرار بود تا از چوب هم برای گرمی بخشیدن به فضا استفاده شود، به همین دلیل تصیم گرفتند تا برای متریال این میز صبحانه خوری از چوب استفاده کنند. هم چنین ترکیب پایه استیل این میز با سطح چوبی، زیبایی خاصی را به فضای داخلی آشپزخانه بخشیده است.
همچنین برای عبور مرور راحت تر و استفاده بهتر از میز صبحانه خوری ورودی آشپزخانه پس از بازسازی جا به جا شد و به داخل نشیمن باز شد.

 برای محافظت بیشتر از رنگ و پوشش سطح چوب استفاده شده در دیوار پوش و سطح میز از پلی استر پولیشی (Lacquer) استفاده کردند.

 فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک را قبلا با شما در میان گذاشتیم و در این مورد نیز این فوت و فن ها برای ایجاد محیطی کاربردی و راحت برای خانواده جواب داد و آشپزخانه در اواخر اردیبهشت 92 آماده بهره برداری بود.

گروه طراحی کابینت زویا برای فضاهای دیگر خانه نیز پیشنهاداتی به کار فرما ارائه کرد که مورد استقبال کارفرما قرار گرفت.
از جمله می توان به فضای بین ستون و دیوار واقع در قسمت ابتدایی پذیرایی اشاره کرد که از نظر کارفرما یک قسمت بلا استفاده و پرت به حساب می آمد. فضای بین ستون و قسمت تلویزیون به زیبایی ساخته و اجرا شد و به زیباتر شدن فضای آپارتمان کمک کرد.

مطالب پیشنهادی : انواع بازشوها و جک های درب کابینت آشپزخانه

چگونه مهم ترین تجهیزات آشپزخانه تان را انتخاب کنید

خرید هوشمندانه کابینت آشپزخانه، یک سرمایه گذاری بلند مدت!

اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم

نویسنده : شمیم آقازاده ؛ گردآوری شده در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان