۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران

نشیمن: انتخاب مبلمان و چیدمان فضای نشیمن خانه یکی از مهمترین دغدغه های ما در خصوص دکوراسیون منزل است

نشیمن: انتخاب مبلمان و چیدمان فضای نشیمن خانه یکی از مهمترین دغدغه های ما در خصوص دکوراسیون منزل است. اینکه بدانم کدام سبک، رنگ و مکان، مناسب مبلمان ماست به ما کمک خواهد کرد تا این کار را راحت تر انجام دهیم. دیدن نمونه کارهای موفق از معماران برجسته ایرانی می تواند ایده های خوبی در اختیار شما بگذارد. البته هنر شما در این خواهد بود که بتوانیم این ایده ها را متناسب با فضای داخلی خانه خود تغییر داده و به کار بگیرید. در این مطلب می خواهیم فضای نشیمن 5 خانه ایرانی اثر معماران شناخته شده را با هم ببینیم و بررسی کنیم. با چیدانه همراه باشید.

ویلای پارتکلا کاری از مهندس محمد رضا نیکبخت

در فضای داخلی ویلای پارتکلا از طراحی خانه های روستایی الهام گرفته شده و تیر های چوبی سقف حسی از گرما و خودمانی بودن را در فضا ایجاد کرده است. استفاده از تخت، پشتی و بالشتک به جای مبل و صندلی و فرش هایی با ترکیب رنگ و طرح گلیم های سنتی حال و هوای دوست داشتنی خانه های روستایی (سبک روستیک) را در این نشیمن به ارمغان آورده و طاقچه های فرو رفته در دیوار و شومینه نیز روح خانه ایرانی را به ویلای پارتکلا بخشده است. نوپردازی نیز با لوسترهایی فانوسی شکل فضای خانه را روشن می کند.
مطلب ویلای پارتکلا شاهکار معماری ایرانی در روستاهای مازندران به معرفی و بررسی بخش های مختلف این خانه می پردازد.

ویلای فردوس در سواحل مازندران اثر مهندس سهراب رفعت

همنشینی و ترکیب زیبای رنگ های گرم در کنار رنگ چوب در نشیمن ویلای فردوس توانسته در عین سادگی، صمیمیت را به ساکنانش هدیه دهد. رنگ بنفش و سرخابی در کنار رنگ تیره چوب، ترکیبی زیبا را خلق کرده است. سهراب رفعت و همکارنش این ترکیب رنگ را در انتخاب دیگر اجزای فضا نیز به کار برده اند. پارچه روکش مبلمان و پرده در این فضا ساده هستند و نقش و نگار ها را می توان در فرش، پوف و تابلوهای روی دیوار دید. مبلمان در اطراف یک میز بزرگ چیده شده اند و شکلی مرکزگرا دارند.
برای آشنایی بیشتر با این پروژه به مطلب ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران سری بزنید.

ویلای فردوس جنوبی در جنگل های مازندران کاری از مهندس سهراب رفعت

ترکیبی از رنگ قهوه ای در طیف های مختلف در کنار رنگ سیاه نمونه کار موفق دیگری از مهندس سهراب رفعت در طراحی نشیمن است. کاناپه تک رنگ L مانند در نشیمن ویلای فردوس جنوبی در مقایل دیواری کاربردی قرار گرفته که شامل شومیه، فضای قرارگیری تلوزیون و شلف هایی برای وسایل تزئینی است. بهره گیری مفید از فضا اولین قدم این معمار در طراحی دکوراسیون نشیمن است. ارتباط بین این سه بخش از دیوار به کمک میزی کم ارتفاع و پیوسته حفظ شده و استقلال آنها به وسیله تغییر دیوارپوش ها تعریف شده است. کف پوش، میز جلومبلی، شلف ها و بخشی از میز زیر تلوزیون در رنگ چوب اشتراک دارند.
چیدانه قبلا شما را با این پروژه در مطلب طراحی ویلای فردوس، بهشت جنگل های مازندران آشنا کرده است.

ایل خانه کاری از گروه طراحی شیفت

گروه طراحی شیفت هماهنگ با کلیت طراحی داخلی ساختمان ایل خانه، برای فضای نشیمن آن نیز رنگ سفید را انتخاب کرده اند. در بعضی از قسمت های این آپارتمان رنگ سیاه را می توان در راه پله های داخلی دید که این بار در قالب کاناپه ای چرمی به فضای نشیمن وارد شده است. . طراح داخلی در انتخاب مبلمان فضا از رنگ کرم برای میز چوبی و فرش استفاده کرده تا بتواند گردش دیداری را حفظ کند و در عین حال تنها تفاوت فاحش رنگی در انتخاب رنگ، همان رنگ سیاه باشد. اختصاص دادن قفسه و فضاهایی برای نگهداری از وسایل و کتاب ها در اطراف فضای تلوزیون کمک کرده تا بتوانند از فضا استفاده ای مفید داشته باشند. سادگی و زیبایی به نشیمن این خانه جلوه ای خاص بخشیده است.
برای آشنایی با دیگر قسمت های این پروژه به مطلب ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی مراجعه کنید.

ساختمان عارف کاری از استودیو معماری بوژگان

در فضای نشیمن ساختمان عارف طراحان استودیو معماری بوژگان به کمک کف پوش های چوبی و انتخاب فرش مناسب توانسته اند فضایی گرم را به وجود بیاورند. گلدان ها طراوت طبیعت را به این فضا آورده اند و سادگی پرده های حریر خانه با مبلمان آن همخوانی دارد. با چیدمان مناسب فضای نشیمن به دو بخش تقشیم شده که تفاوت رنگ مبلمان به وضوح این مرز را نمایان می کند. مبلمان به یک سبک اما با تفاوت رنگ در کنار هم نشسته و خود را از فضای غذا خوری مجاور جدا می کنند.

ویلای ناز دلکده اثر دفتر معماری کلیاس کویر

دیوارهای بلند پوشیده شده از شیشه و دیوارپوش های تیره و کف پوش های روشن از ویژگی های معماری داخلی فضای نشیمن ویلای ناز دلکده است. مبلمان اصلی به رنگ سفید در اطراف نشیمن چیده شده اند و گرمی و صمیمیت را در آن بخش خانه القا می کنند. معماران دفتر معماری کلیاس کویر با انتخاب چند ست مبلمان فضاهای کوچک دیگری را در نشمین وسیع این ویلا فراهم کرده اند. فرشی ایرانی با طرح های زیبای سنتی خود در فضای میانی خانه خودنمایی می کند. در کنار دیوار شاخصی که با تخته های چوبی پوشش داده شده است کنسولی شیشه ای فضایی را برای نگهداری لوازم دکوری فراهم کره است. در گوشه کنار نیز وسایل دکوری بزرگتری به زیباتر شده فضا کمک کرده اند.
در مطلب طراحی ویلای نازدلکده در مازندران برای یک خانواده پر جمعیت با این ویلای زیبا بیشتر آشنا شوید.

خانه باغ یزد کاری از دفتر معماری کلیاس کویر

کف پوش نشیمن خانه باغ یزد رنگ قهوه ای روشن دارد که در کنار دیوارهای سفید، زمینه ای را برای خودنمایی مبلمان و دیوار پوش تیره رنگ خود به وجود آورده است. روکش پارچه ای مبلمان رنگی خنثی دارد اما پرده ها با رنگ قهوه ای تیره مبلمان هماهنگ شده است. کنسول قفسه ای از جنس چوب مبلمان با تکیه به مبل تک و رو به دیگر بخش خانه از اشیا دکوری، قاب عکس های خانوادگی و کتاب ها نگهداری می کند. دیوار پوش چوبی فضای دیوار پشت تلوزیون و شومینه را از دیگر بخش های خانه متمایز می کند. در کنج و محل اتصال دیوارها نیز فرو رفتگی وجود داشته که به عنوان محلی برای قفسه های کاربردی در نظر گرفته شده است.
مطلب خانه باغی خاطره انگیز در یزد به بررسی فضاهای مختلف این ویلا پرداخته است.

خانه قانعی کاری از مشاورین پولشیر

طراحان خانه قانعی با توجه با انتخاب متفاوتی که برای کف پوش و دیوار پوش های خانه داشته اند ترجیح داده اند تا از روکش های ساده برای مبلمان و فرشی با کمترین نقش و نگار استفاده کنند. ایده کلی طراح خانه قانعی طراحی دکوراسیونی به سبک ایرانی بوده است بنابراین مبلمان این بخش از خانه را به صورتی انتخاب کرده که شبیه به تخت چوبی قدیمی باشد و در کنار میز این حال و هوا را به نشیمن القا کند. دیوارهای آجری این خانه نیز یادآور خانه های قدیمی ایرانی است. شلف های دکوری اطراف تلوزیون نیز شاید شبیه به طاقچه های خانه های قدیمی باشد. فضای خانه خانه ای با رنگی گرم، دلچسب و دلنشین است. خانه قانعی در اصفهان، بازسازی امروزی به سبک ایرانی را به نمایش می گذارد.

ویلایی برای آخر هفته کاری از مهندس علی سوداگران

مبلی به شکل L و رنگی خنثی انتخاب علی سوداگران برای این ویلای مدرن بوده است. با ورود به فضای داخلی خانه در کنار کف پوش های چوبی و دیگر سطوح سفید رنگ آن، دیواری به رنگ سبزآبی توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در انتخاب رنگ کوسن از این رنگ نیز استفاده شده است تا به حس هماهنگی در فضا کمک بیشتری بکند. رنگ سیاه نیز ارتباط میان اجزا را به نمایش می گذارد و مکمل این دو رنگ سرخابی است که باعث ایجاد تنوع در نشیمن ویلای آخر هفته شده است. میز سفید رنگ نیز با همان دید مدرن در کنار کاناپه نشسته است. 
خانه ای برای آخر هفته ویلایی مدرن در شیراز که قبلا چیدانه آن را به شما معرفی کرده است.

ویلای کیانی اثر ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

ماکان رحمانیان و کامران حیرتی در طراحی خانه ویلایی کیانی فضای تماشای تلوزیون را از نشیمن جدا کرده و ترجیح داده اند تا آن را با دیدی به استخر زیبای خانه طراحی کنند. پنجره های سرتاسری با ارتفاع زیاد امان دید به استخر را فراهم کرده است. نزدیکترین دیوار به فضای نشیمن باز و بزرگ ویلای کیانی با سنگ های آنتیک پوشش داده شده و به زیبایی نورپردازی شده است. شومیه نیز در همین دیوار قرار گرفته است. مبلمان از دو جنس چرم و پارچه و در دو رنگ متفاوت از طیف قهوه ای هستند. و در اطراف میز جلو مبلو گرد هم جمع شده اند. 
گشت و گذاری در ویلای کیانی در کرج را با چیدانه تجربه کنید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: آرامش در نشیمن با فنگ شویی
تغییر دکوراسیون نشیمن ؛ به استقبال نوروز
11 طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک
انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

نویسنده: لاله داورپناه ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان