چهار خبر مهم همتی

رئیس‌کل بانک مرکزی روز گذشته طی یک پست اینستاگرامی به چهار موضوع مهم اشاره کرد؛ او در این یادداشت عنوان کرد روز گذشته در دومین جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع‌تشخیص مصلحت به همراه نمایندگان دولت شرکت کرده است و در این جلسه در خصوص‌FATF و ضرورت پیوستن به کنوانسیون‌های مربوطه به سوالات مطرح‌شده پاسخ داده شد.

وی همچنین در این پست اشاره کرد در یک ماه منتهی به سوم اسفندماه معادل 9/ 1میلیارد دلار به میانگین نرخ 23 هزار و 500 تومان به ازای هر دلار در سامانه نیما معامله شده است. این رقم علاوه‌بر ارز تامین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است. نکته جالب‌توجه اینکه همواره عرضه بیش از دوبرابر معاملات انجام شده در این بازار است. سومین خبری که عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود از آن سخن گفته، درباره میزان تسهیلات پرداخت‌شده در 10ماه ابتدایی امسال توسط سیستم بانکی کشور بود؛ طبق گفته‌های رئیس‌کل بانک مرکزی میزان این تسهیلات به حدود 1400 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همتی در این بخش از خبر سوم افزود: حجم مجموع سپرده‌ها با 44 درصد رشد نسبت به ابتدای امسال در پایان دی‌ماه به حدود 3600 میلیارد تومان رسید. همتی در بخش آخر یادداشت خود از تامین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی خبر داد. او در این مورد بیان کرد: امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان