۱۶ ایده منحصر به فرد نرده راه پله در دکوراسیون منزل

راه پله: می توان در طراحی دکوراسیون منزل کوچک ترین جزییات را نیز دخالت داد

راه پله: می توان در طراحی دکوراسیون منزل کوچک ترین جزییات را نیز دخالت داد. هر گوشه ای از خانه ی شما می تواند طوری طراحی شود که با کل دکوراسیون داخلی آن هماهنگ باشد. شما باید از هر فرصتی برای تکمیل زیبایی منزل تان استفاده کنید. نرده های راه پله یکی از این فرصت ها برای طراحی است. در نگاه اول معمولا نرده فقط به عنوان محافظ دیده می شود، اما شما می توانید آن را از منظر زیبایی شناسی نیز ببینید. چیدانه در اینجا انواع ایده های طراحی نرده را به شما نشان می دهد تا بتوانید از این قابلیت نرده ی راه پله تان نیز بهره ببرید. با ما همراه باشید...

نرده ای پر از تزیینات فلزی پیچکی شکل تنها نمونه ای است که به این راه پله ی گرد طولانی می خورد، مخصوصا وقتی از این زاویه به آن نگاه می شود.

در این نرده ی نمایشی زیبا شما حضور جنبش هنر نو (Art Noveau) را تا حدودی حس می کنید. این نرده ها با پیچ و تاب های خود گویا در حال رقصیدن در فضا هستند.

مطلب پیشنهادی: راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد

برخلاف نمونه ی قبل، در این نمونه جنبه ی کاربردی اصلی یک نرده که حفاظت است با پیچ های بزرگی که به کف وصل شده اند، به خوبی نشان داده شده است. کنتراست بین نرده ی فلزی سیاه با کف چوبی، چشم گیر است.

این نرده ی صنعتی بسیار جالب است؛ در نقطه ای که میله های شیب دار به میله های افقی می رسند برای تغییر از حالت قبل به حالت بعد هیچ اتفاقی نیفتاده است و چشم شما بیشتر به سمت خطوط کج کشیده می شود.

این شیشه ی مات انعکاسی به کل راه پله حجم می دهد، حضور هندسی آن را پر رنگ تر می کند و به خطوط زاویه دار آن بعد می بخشد.

اهالی فن پیشنهادی: شیشه و آینه

در هنگام بازسازی دکوراسیون منزل تان به راحتی می توانید مانند نمونه ای که در تصویر می بینید نرده ی راه پله را با پنل های شیشه ای پوشش دهید. چنین نرده ای هم دید و هم نور طبیعی به طبقات منزل شما می دهد.

مطلب پیشنهادی: انواع نورپردازی راه پله برای درخشش دکوراسیون منزل

یک کنتراست فوق العاده بین این پله های زیبای مستقیم الخط با نرده های خمیده ی رقصان آن وجود دارد. فضایی که ایجاد شده مانند یک نقاشی سورئال است.

در اینجا انتخاب شیشه ی کاملا شفاف به عنوان حفاظ، امکان نمایش مصالح و شکل را در این پله های چوبی فراهم می آورد.

در این خانه سبک های سنتی مکزیکی، مدرن و مراکشی تلفیق شده اند. پیچک های تزیینی نرده و پنجره ی گرد در تضاد با نمای خارجی مدرن هستند. به سایه های زیبایی که این نرده ها در کف ایجاد کرده اند توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: 13 راه پله زیبا با طراحی شگفت انگیز!

این اتاق شیک روستیک با استفاده از نرده های شبیه به شاخ و برگ درختان، حس طبیعت را به داخل منتقل کرده است.

مطلب پیشنهادی: طراحی هنری راه پله به شکل ریشه درخت!

این نرده ی صنعتی یک اثر هنری است که به زیبایی طراحی شده و به رنگ سیاه است.

این نرده ی ساده با چوب درخت افرا نیز می تواند با انواع سبک های دکوراسیون منزل متناسب باشد.

پوششی که برای میله های این نرده استفاده شده، در تضاد با چوب طبیعی آن است که این گونه هم طبیعت را به فضای داخلی وارد کرده و هم نمادی از دنیای صنعت و ساخت است.

میله های پیچکی دوار با نرده های چوبی پرداخت شده می توانند با بسیاری از سبک های دکوراسیون هماهنگ شوند - چه کلاسیک چه معاصر. انتخاب رنگ و پرداخت مناسب به این هماهنگی کمک می کند.

طراحی نرده های بالای این راه پله از یک طرح یونانی اصیل در بالای آن استفاده کرده است که جنبش هنر تزیینات (Arts and Crafts) را به یاد می آورد و با اثر هنری مدرن و طراحی معاصر این خانه هماهنگ است.

مطلب پیشنهادی: راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند!

این اثر فلزی صنعتی مانند یک حفاظ مجسمه مانند عمل می کند. بین این طراحی که مانند حباب های لامپ است با متریال سنگین آن تضاد و کنتراست وجود دارد.

اگر علاقه مند شدید نرده ی راه پله ی منزل تان در دکوراسیون داخلی آن نقشی داشته باشد و به چشم آید، پیشنهاد می کنم از هنرمندانی که با چوب و فلز کار می کنند کمک بگیرید. ضمنا می توانید با مراجعه به بخش پله، نرده و حفاظ در مجموعه ی بزرگ اهالی فن چیدانه تنوع زیادی از آنها را ببینید.

مطالب بیشتر:
ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله
ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها
طراحی و ساخت پله با استاندارد های امن
راه پله های معلق اما مستحکم

منبع: Houzz ؛ مترجم: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان