فرادید؛ موتورترند چندی پیش نکات جالبی درباره لکسوس LC500 گفته بود. در آزمایشی که از این خودرو به عمل آمد، کوپه گرانقیمت لکسوس محصولی متناقض نشان داد. خودرویی به غایت زیبا با عملکردی معمولی. خودرویی که در بدو شروع به کار یک ایده طلایی را بر باد داده.
البته از نظر طراحی همه چیز در این خودرو عالی است، از فرم دماغه تا طرح اتاق و نمای عقب همه چیز عالی است اما تویوتا به عنوان اولین سازنده خودروهای هیبریدی در جهان که از سال 1997 به این رده پای گذاشت، خودرویی ضعیفتر از حد انتظار را ساخته است.
کابین خودرو با ترکیبی دلپذیر از رنگها و مواد و طرحهای فضایی، حس دلپذیری دارد هرچند ترکیب موتور و گیربکس آنقدر که نیاز است، شتاب و هیجان ایجاد نمیکند.
بسیاری معتقدند این خودرو تا زمانی که چیز بیشتری از آنچه دارد را از او نخواهید، بهترین اتومبیل این کلاس است. این موضوع اخیرا که دوباره سراغ این خودرو رفتهایم قوت بیشتری دارد. در نمونه سفارشی با کد Inspiration لکسوس LC500 را محک زدهایم. نتیجه کار پیش روی شماست:
نگاهی به نسخه سفارشی کوپه دونفره و ژاپنی السی 500 شان میدهد زیبایی این خودرو پس از افشاندن رنگ مخصوص سبز ارتشی روی بدنه آن دوچندان شده و واقعا ارزش پرداخت 106 هزار دلاری را دارد. از زمانی که این محصول به دست مشتریان متمول لکسوس در آمریکای شمالی رسیده، این کوپه همه را تحت تاثیر قرار داده است.
گرچه موتور این خودرو هنوز هم نقطه ضعف بزرگ آن است، ولی زیبایی خیرهکنندهای بدنه، کابین و رنگ خاص آن دارد. طراحی و نمای بیرونی این خودرو از هر نظر در شمار شگفتانگیزترین خودروهای دو دهه اخیر است.
البته که این ژاپنی ژیگول از سال 2017 در بازار جهانی حضور دارد و در همین سال به عنوان یک جیتی بزرگ و لوکس بین خریداران ثروتمند پیدا کرده است. السی 500 در نسخه الهامبخش (Inspiration) که برای سال 2020 به بازار آمده، تغییراتی داشته تا عملکرد بهتری داشته باشد.
این خودرو در نخستین نگاه سه نکته مهم دارد: چهره جذاب، خطوط متوازن و بدنه صریح، است که قلب شما را تسخیر میکند و ذهنتان را هم از باقی مواردی که درباره LC500 گفته شده، دور میکند. تقریبا کسی نیست که این خودرو را ببیند و نگوید با یکی از زیباترین تولیدات فعلی صنعت خودرو در کل جهان روبرو شده است.
البته در نسخه حاضر این قضیه قطعیت بیشتری دارد. بهجرئت میتوان گفت برترین ویژگی این لکسوس، رنگ مخصوص سبز بدنه آن باشد. لکسوس رنگ سبز متالیک خودرو را TERANE KHAKI GREEN نامگذاری کرده که همان سبز ارتشی خودمان است.
اتاق و فرم کابین
کابین در معنی دقیق کلمه لوکس و راحت طراحی شده و کمتر المانهای محصولات اسپورت را در خود دارد. رنگ قهوهای روشن داشبورد و رودریها در ترکیب با کروم فراوان و منسوجات عسلی تیره چنان شکوهی به اتاق بخشیده که دل کندن از آن سخت است.
این بین نحوه اتصال قطعات به هم از طریق خطوط اغراق آمیز کار را به شکلی خاص، کمنظیر ساخته است. به شخصه شیفته تودوزی اتاق و نحوه طراحی رودریها و اتصال آن به خطوط پرشمار داشبورد هستم. در عین حال رنگبندی کابین کمنظیر است و با بهترینهای این کلاس از مازراتی و پورشه تا جگوار و مرسدس بنز برابری میکند.
عملکرد فنیلکسوس LC 500 اینسپریشن ازنظر فنی بدون تغییر باقی مانده است و همچنان از پیشرانهی پنجلیتری هشت سیلندر تنفسطبیعی با 471 اسببخار قدرت و 537 نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد. این پیشرانه همچون گذشته، با جعبهدندهی 10 سرعتهی خودکار هماهنگ شده است و قدرت تولیدشده به محور عقب منتقل میشود.
بدینترتیب، لکسوس LC 500 سری اینسپریشن در مدت زمان 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت میرسد.
متاسفانه این موتور بسیار سنگین است و همین عامل باعث شده تا السی 500 در مقابل رقبای جسور و سریعی نظیر بنز AMG GT کوپه، جگوار F تایپ، ب. ام؛ و M8، استون مارتین ونتیج و مازراتی کواتروپورته کاملا ضعیف جلوه کند.
ارزش خرید
این خودرو رقبای بسیاری دارد. از مرسدس بنز AMG جیتی که محصول مخوفی است تا پولستار 1، آکورا NSX، آئودی R8 و جگوار F تایپ. منتهی چیزی که لکسوس دارد و هیچ یک از دیگر رقبا در این زمینه قادر به رقابت با این عقیق ژاپنی نیستند، جلوه باشکوهی است که خودرو در هنگام تردد در خیابان دارد. حالا هم وقتی با این رنگ در تعداد تنها 100 دستگاه تولید میشود، خریدش به شدت توصیه میشود!