بهترین‌های نیم‌فصل اول لیگ بیستم

فهرست شش ستاره!

دنیای‌اقتصاد : نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال در دوره بیستم به پایان رسید و از اواسط این هفته رقابت‌های دور برگشت آغاز خواهد شد

* جلال حسینی: حرف‌های لازم در مورد کاپیتان پرسپولیس زده شده است. او لیدر بهترین و نقوذناپذیرترین خط دفاعی لیگ بوده و غیر از این با سه گل زده جزو امتیازآورترین نفرات پرسپولیس هم به‌شمار می‌آید. حسینی درحالی در نیم‌فصل اول سه بار دروازه حریفان را باز کرده که مهدی عبدی و وحید امیری به‌عنوان مهاجم، هر کدام فقط دو گل زده‌اند!

* موسی کولیبالی: در فصل ممنوعیت حضور خارجی‌های تازه‌وارد، فولاد خوزستان خوش‌شانس است که با بازیکنان خارجی موثر و قدیمی‌اش ادامه می‌دهد. آنها لوسیانو پریرا و پاتوسی را دارند که بازیکنان مهمی هستند، اما نیم‌فصل اول مال موسی کولیبالی بود. مدافع اهل مالی ضمن اینکه کمک کرد فولاد با 10 گل خورده بعد از پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی لیگ باشد، شخصا سه گل زد و دو گل هم برای همبازیانش ارسال کرد. بهتر از این چه می‌خواهید؟

* سجاد شهباززاده: آقای گل نیم‌فصل اول با 12 گل زده، قطعا بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد. سجاد شهباززاده غافلگیری بزرگ لیگ بیستم بود؛ بازیکنی که در حضور استنلی کی‌روش و محمد محبی ابتکار عمل را در خط حمله سپاهان به دست گرفت و امتیازات زیادی برای تیمش جمع کرد.

* مهدی قائدی: شاید استقلال حال و روز خیلی خوبی نداشته باشد، اما مهدی قائدی جزو خوب‌های این تیم در نیم‌فصل اول بود. او چهار گل زد و دو پاس گل ارسال کرد. این درحالی است که زوج اصلی مهاجم بوشهری در خط حمله یعنی شیخ دیاباته عمدتا در میدان حضور نداشت و کار برای قائدی سخت بود. ارزشمندترین لحظه او در دور رفت، گل ثانیه پایانی‌اش به پرسپولیس در دربی رفت بود.

* احمد نوراللهی: مدت‌ها از سطح ایده‌آل فاصله داشت و مورد انتقاد قرار می‌گرفت. در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از دو پنالتی پرسپولیس را نوراللهی داد تا عرصه بر این بازیکن تنگ شود، اما او در نیمه دوم دور رفت احیا شد. نوراللهی که بعد از جدایی بشار رسن به دروازه رقبا نزدیک‌تر شده است، نیم‌فصل اول شش گل برای تیمش به‌ثمر رساند. به این ترتیب می‌توان گفت احمد جور مهاجمان گل‌نزن تیمش را کشید.

* گادوین منشا: در نیمه اول دور رفت خارق‌العاده ظاهر شد، هرچند در هفته‌های پایانی نیم‌فصل افت کرد. با این حال دشوار است که نام او را در فهرست بهترین‌ها قرار ندهیم. مهاجم نیجریه‌ای گل‌گهر سیرجان در پایان دور رفت با 10 گل زده، بعد از سجاد شهباززاده عنوان بهترین گلزن مسابقات را در اختیار دارد. در دو فصل گذشته بازیکنان خارجی آقای گل لیگ برتر شدند و اگر منشا قصد حفظ این روند را دارد، در دور برگشت باید شبیه هفته‌های آغازین فصل باشد.

* دیگران: در بین دروازه‌بان‌ها، هم رشید مظاهری نیم‌فصل خوبی داشت و هم حامد لک. مظاهری کمی از بابت رقابت با حسین حسینی لطمه خورد، لک هم در میانه‌های نیم‌فصل و بعد از پایان لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی دچار افت شد. در خط دفاع غیر از محمدحسین کنعانی‌زادگان، می‌توان به امید نورافکن هم اشاره کرد. نورافکن که این سال‌ها بیشتر در میانه میدان به بازی گرفته شده بود، با نظر محرم نویدکیا به پست دفاع چپ برگشت و از قضا نمایش‌های خوبی داشت. بعید نیست او در این پست شانس حضور در تیم‌ملی را هم داشته باشد. در سپاهان حتما باید به نمایش‌های خوب سروش رفیعی هم اشاره کرد. او از زمان حضور ناموفقش در الخور قطر هرگز در این سطح ظاهر نشده بود، اما به نظر می‌رسد سروش هم در تیم محرم به روزهای خوبش نزدیک شده است. احمدرضا زنده‌روح از گل‌گهر سیرجان نیز امسال جزو خوب‌های لیگ برتر بوده است، همین‌طور میلاد جهانی از ذوب‌آهن هم نیم‌فصل موفقی را پشت‌سر گذاشت. طبیعتا پیمان بابایی را هم نباید از قلم بیندازیم؛ بازیکنی که بیش از نیمی از گل‌های ماشین‌سازی را به‌ثمر رساند و برای نیم‌فصل دوم به عضویت تراکتور درآمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان