علم الهدی: زن و شوهر نباید در خانه یکدیگر را با نام کوچک صدا بزنند

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند.

علم الهدی: زن و شوهر نباید در خانه یکدیگر را با نام کوچک صدا بزنند

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر دیروز 8 اسفند در خطبه‌های این هفته ی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

امام جمعه مشهد افزود: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با اشاره اینکه در بین ما شیعیان این فرهنگ حاکم بود، بیان کرد: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در خطبه های نماز جمعه اول اسفند گفت بدرفتاری‌ها در خانواده معمولاً از ناحیه خانم‌ها نشأت می‌گیرد.

امام جمعه مشهد در خطبه اول نماز جمعه اظهار کرد: کلام در اجرای تقوا در زندگی خانوادگی بود، در مقام مرز تقوا در زندگی خانوادگی بین زن و شوهر بزرگ‌ترین عامل اجرایی تقوا خوش‌رفتاری است.

خطیب نماز جمعه مشهد، بابیان اینکه بعضی فکر می‌کنند مخاطب این خوش‌رفتاری، فقط مردان هستند اما موقعیت زنان در خوش‌رفتاری حساس‌تر از مردان است، ادامه داد: چون صاحب زندگی زن است و زندگی خانه به زن خانه تعلق دارد و مدیریت زندگی خانواده هم وظیفه زن در درون خانواده است و معمولاً بدرفتاری‌ها از ناحیه خانم‌ها در خانواده بیشتر نشأت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مردان، در زندگانی مشکلات کسب‌وکار اجتماعی خود را به داخل خانه نیاورید، وقتی به در خانه می‌رسید سعی کنید مغز و فکرتان را از مشغولیت همه گرفتاری‌ها و مشکلات خالی کنید و قدم بر خانه بگذارید تا فرزند و همسرتان با یک چهره بشاش روبه‌رو شود.

آیت‌الله علم‌الهدی، تأکید کرد: از طرفی زن خانه در درون خانه معمولاً خستگی دارد و اداره زندگی برای یک زن خانه‌دار مشکل بوده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند باید این مشکلات به وجود آمده و مسائل داخلی زندگی را، مشکلات خودش بداند و وقتی مرد خسته وارد خانه می‌شود ، زن نباید اصرار کند که عامل اصلی همه مشکلاتی که در زندگی از صبح داشته، شوهر بوده است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.7 / 5. تعداد رای: 3

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان