گزارش مشرق؛

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان/ اصلاحات چگونه با وهابیت همکاری می‌کند؟+ عکس

سراوان تمرین و دست‌گرمی افراطی‌ها برای آینده است! اصلاح‌طلبان با استفاده از تصاویر آرشیوی منتشرشده توسط گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب سعی کردند همراه با ضدانقلاب نظام را مقصر جلوه بدهند.

سرویس سیاست مشرق- هم زمان بااینکه بی‌بی‌سی فارسی در کنار رسانه متعلق به دولت سعودی، چند تجزیه‌طلب و اعضای سابق باند تبهکار عبدالمالک ریگی را روی خط آورده و نبض ماجرا را در دست می‌گیرد. حلقه افراطی خاتمی در تهران همراه با آن‌ها دست‌به‌کار شده و دستورالعمل‌های لازم را مخابره می‌کنند.

دو روز پس از حوادث غم‌انگیز در شهر سراوان، حالا گردوغبار از واقعه کنار رفته و رویدادها بیش از قبل قابل‌تحلیل است. با راه‌اندازی گذرگاه مرزی در منطقه بلوچستان و نهادینه شدن فعالیت سوخت برها به جهت کاهش تلفات جانی و جاده‌ای و تأمین رزق و روزی مردم مرزنشین، طرح رزاق توسط دولت و سپاه روند اجرایی گرفت. طبق این طرح هر فرد مجاز به حمل مقداری مشخص سوخت از گذر مرزی است. محلی‌ها می‌گویند در همین طرح جدید سوخت برها سود ماهانه بین 8 تا 10 میلیون تومان خواهند داشت.

 بنا به گفته رسانه‌ها اهالی زحمت‌کش مرزنشین از طرح جدید استقبال کرده‌اند، اما طرح جدید خوشایند باندهای توزیع مواد مخدر در کنار کارتل‌های قاچاق و نیز تروریست‌های تجزیه‌طلب که تحت پوشش سوخت بر در منطقه مرزی کانال‌های ارتباطی و ترددی ایجاد کرده‌اند، نبوده است. این گروه‌های جنایتکار با طرح جدید دیگر عرصه را برای اقدامات شرورانه ازدست‌داده و با تحریک برخی سعی در بر هم زدن امنیت مرزی کرده‌اند.

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

حجاریان به میدان می‌آید!

تا پیش‌ازاین تشکیلات جیش الشیطان وابسته به باقی‌مانده‌های گروه معدوم شده عبدالمالک ریگی با انجام تحریکات مرزی و اقدامات تروریستی اقدام به قتل و عام مردم مظلوم استان سیستان و بلوچستان و نیز گروگان‌گیری کرده است.

حالا اصلاح‌طلبان نزدیک به حزب منحله مشارکت فرصت را غنیمت شمرده و باخبر سازی‌های جعلی سعی می‌کند تا از آب گل‌آلود شده برای انتخابات ماهی بگیرد.

افراطی‌های اصلاح‌طلب متخصص جنگ روانی هستند. آن‌ها در فتنه 88 و قبل آن در ماجرای کوی دانشگاه نشان دادند که تبحر خاصی در سناریوسازی دارند. نمونه آن در «کشته سازی» آشوب‌های خیابانی ده سال قبل است که در آن سال اصلاح‌طلبان تندرو با جعل اخبار، پروژه 72 شهید را ساختند.

آن‌ها در یک اقدام کذب بسیاری از کسانی که سر خانه و زندگی خود بودند را به‌عنوان کشته‌شده اعتراضات جا زده و از آن بهره‌برداری سیاسی کردند. ترانه موسوی نمونه بر ملأ شده این بازی روانی بود که باعث باز شدن مشت آن‌ها در ستاد شایعه‌سازی شد.

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

حالا اصلاح‌طلبان با داشتن تجربه آَشوب سازی شهری به انتخابات 1400 نگاه می‌کنند. بنا بر اطلاع «مشرق» افراطی‌ها دلیل شکست قبلی را عدم همراهی شهرهای مرزی و کوچک‌تر با اشراف نشین بالای شهر تهران در فتنه 88 می‌دانند.

بنا به دستورالعمل صادرشده از سوی «ناسا» ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان، بهزاد نبوی مأموریت دارد تا جای ممکن فضای انتخابات را امنیتی و رادیکال کند. بر همین اساس کانال امتداد متعلق به حزب منحله مشارکت وارد صحنه شده و خوراک لازم برای رسانه‌های خارجی را فراهم می‌کند!

خبرنگار حزب اتحاد همراه با عده‌ای اشرار وارد فرمانداری شهر سراوان شده و فیلم اختصاصی از لحظه‌به‌لحظه اقدامات غیرقانونی و تخریبی عده‌ای از تروریست‌ها و البته تعدادی از افراد عادی تحریک‌شده تهیه‌کرده و پس از مدتی این اخبار و تصاویر از کانال امتداد سر از رسانه‌های خارجی درمی‌آورد.

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

با بسترسازی اولیه از جانب کانال امتداد؛ سعید حجاریان و چند متهم امنیتی سابق نزدیک به حزب اتحاد وارد صحنه شده و با ژست دایه دلسوزتر از مادر از تبعیض و رنج مردم مرزنشین نوشته و به‌نوعی خود را آماده بهره‌برداری از یک اعتراض مشکوک می‌کنند.

این چهره سابق امنیتی و محفلی البته ننوشته است که تولید فقر در مناطق محروم در هشت سال دولت روحانی تشدید شده است! آمار و اطلاعات مربوط به ضریب جینی در سال‌های 95 تا 98 نشان می‌دهد، وضعیت شاخص‌های رفاهی، فقط در سال 95 بهبود پیداکرده و در سال‌های پس‌ازآن ضریب جینی به یک نزدیک‌تر شده که نشان از بدتر شدن وضعیت نابرابری در این سال‌ها می‌دهد. با استناد به این آمار و ارقام که از گزارش مرکز آمار استخراج‌شده بود، حتی در سال 95 که اقتصاد ایران با امضای برجام توانست به گشایشی نسبی دست یابد، ضریب جینی نسبت به سال 94 تغییر نکرده است.[1]

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

انتخابات مهم‌تر از امنیت است!

تجربه فتنه 88 نشان داد که به محفل تندرو اصلاح‌طلب برای ماندن در قدرت دست به هر اقدام شگفت‌انگیزی خواهد زد! آن‌ها در دوران هشت‌ساله تمام اصلاح‌طلب خاتمی نیز بنا به ادعای خودشان هر 9 روز به حاکمیت یک بحران تحمیل می‌کردند تا بتوانند با جو روانی ایجادشده از زیر مسئولیت کارنامه بی دستاورد خاتمی شانه خالی کنند.

آن‌ها یک روز در تهران و روز بعد در خرم‌آباد و یک روز بعدتر در ایلام و خوزستان یک سناریو جدید می‌ساختند تا تعادل سیاسی را بر هم زده و دریایی مواج از حوادث پیش‌بینی‌نشده ایجاد کنند.

تحرکات اصلاح‌طلبان تندرو در ماجرای سروان تمرین و دست‌گرمی آن‌ها برای اتفاقات مهم‌تر در آینده است. اصلاح‌طلبان با استفاده از تصاویر آرشیوی منتشرشده توسط گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب سعی کردند همراه با ضدانقلاب اتفاقات روی‌داده در سودان و پاکستان را به‌عنوان روز خونین در سروان جا زده و از آن بهره‌برداری کردند.

این اتفاق گذاره‌ای بدون کد از جانب اصلاح‌طلبان نیست! تندروهایی مثل تاج‌زاده، رمضان زاده وسعید حجاریان نزدیک به دو ماه پیش با هشدار نسبت به روی کار آمدن یک دولت نظامی در انتخابات 1400 تهدید کرده بودند که اگر دولتی به‌جز دیپلمات‌های اصلاح‌طلب روی کار بیاید، اشرار علیه حکومت مرکزی مسلح می‌شوند[2].

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

ماجرای سروان نشان داد، میان تروریست‌های وابسته به سعودی، تشکیلات نفاق در آلبانی و گروه افراطی حلقه خاتمی در تهران یک خط تحلیلی و پیوندهای قابل‌لمس به وجود آمده است.

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

همان جریانی که عبدالمالک ریگی معدوم را رهبر جنبش مقاومت مدنی! در ایران می‌خواند، این بار کمی نزدیک‌تر نسبت به گذشته و برای آن‌ها گزارش خبری می‌سازد.

در سال 85 تا 90 تا پیش از روی آوردن کاربران ایران به فضای مجازی؛ حلقه‌ای از اصلاح‌طلبان با ارتباطات تلفنی با یک وب‌سایت متعلق به جریان نفاق ارتباط برقرار کرده و اخبار داخلی را انحصاراً در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد[3]

سناریو کشته‌سازی اصلاح‌طلبان این بار در سراوان+ عکس

پیگیری هشتگ سوخت بر و سراوان توسط «مشرق» نشان می‌دهد؛ ارتباط معناداری میان اکانت های هدایت‌شده توسط گروهک منافقین و برخی اصلاح‌طلبان وجود دارد.

دفتر سیاسی حزب اصلاح‌طلب اتحاد برای بهره‌برداری از ماجرای سراوان تشکیل جلسه داده و یکی از اعضای این حزب در یادداشتی بلند و بالا و با سناریوسازی از یک کشتار بزرگ می‌نویسد: «کافی است شلیک نکنید». البته وب‌سایت صدای بلوچ رسانه محلی در منطقه سراوان روز گذشته با انتشار چند سند اعلام کرد که پروژه کشته سازی در اعتراضات اخیر به‌منظور تحریک عواطف مردم صورت گرفته است. حضور عوامل حزب اتحاد در ماه‌های اخیر در مناطق محروم کشور نه یک اقدام خیرخواهانه و دست‌گیر، بلکه زمینه‌سازی برای اقدامات ضد امنیتی آینده افراطی‌هاست.


[1] https://www.mashreghnews.ir/news/115732

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/1173240

[3] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1391/10/13/9772

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان