گزارش مشرق؛

اظهار نظر جدید مقامات صهیونیست: گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز یمنی ناتوان است

یک کارشناس صهیونیست با اعتراف به وحشت تل‌آویو از موشک‌های دقیق مقاومت تاکید کرد که سامانه پدافند هوایی رژیم اسرائیل قادر به محافظت از حریم هوایی فلسطین اشغالی در برابر این موشک‌ها نیست.

سرویس جهان مشرق _ «نیر دفوری» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، همکاری پایداری میان ارتش اسرائیل و آمریکا وجود دارد که این نشانگر اهمیت روابط میان آنهاست و فرقی نمی کند که چه دولتی روی کار باشد. همچنین مانورهای اخیر ارتش آمریکا و اسرائیل،  شلیک گسترده موشک ها به سمت «اسرائیل» (اراضی اشغالی فلسطین) را شبیه سازی می کند که ممکن است این تهدیدها از جانب عراق و یمن صورت بگیرد، به همین منظور ارتش اسرائیل ملزم به ایجاد انقلابی در فناوری موشکی است.

 این کارشناس صهیونیست در ادامه گفت، مانور مشترک اسرائیل و آمریکا اوج آموزش اصلی نیروهای هوایی دو طرف است و با وجود شیوع اپیدمی کرونا نیروهای اسرائیلی و آمریکایی با یکدیگر آموزش دیدند.

 وی در ادامه با اشاره به نگرانی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد، احتمال انتقام جویی ایران در برابر حملات اسرائیل در سوریه و نیز عملیات هایی که علیه دانشمندان هسته ای ایران انجام می شود وجود دارد. بنابراین ارتش های اسرائیل و آمریکا بدون توجه به تحولات، روابط و همکاری بسیار نزدیک خود را ادامه می‌دهند و این مانورها همچنین برای ارتش آمریکا نیز اهمیت بالایی دارد.

 این تحلیلگر صهیونیست که وابسته به موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی است افزود، گنبد آهنین که پیش از این تا 90 درصد موشک ها را رهگیری می‌کرد در جنگ‌های آینده و به ویژه در جبهه شمالی عملکرد مطلوبی نخواهد داشت، زیرا روزانه هزاران موشک به سمت این جبهه پرتاب خواهند شد که برخی از آنها دقیق هستند و حتی اگر سامانه دفاعی اسرائیل به خوبی کار کند باز هم قادر به محافظت از حریم هوایی خود نخواهد بود.

اظهار نظر جدید مقامات صهیونیست: گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز یمنی ناتوان است

کارشناس مذکور صهیونیستی خاطرنشان کرد که همه اسرائیلی ها باید در این زمینه هماهنگ باشد چرا که موضوع نگران کننده‌ای به نظر می رسد. همچنین سامانه های پدافند هوایی اسرائیل اخیراً دستخوش تغییرات اساسی شده و روش استقرار باتری‌های سامانه گنبد آهنین تغییر کرده که امکان استقرار دائمی این سامانه در سراسر مناطق را می‌دهد.

 به گفته این کارشناس صهیونیستی موشک های کروز اگر از عراق یا یمن پرتاب شده و قصد به چالش کشیدن سامانه های پدافند هوایی اسرائیل را داشته باشند، نگرانی در موسسه های امنیتی اسرائیل را افزایش می‌دهند و این یک هشدار جدید است که تاکنون به آن پرداخته نشده بود.

اظهار نظر جدید مقامات صهیونیست: گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز یمنی ناتوان است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان