وبلاگ مشرق

روایتی از تقلای بایدن برای فریب مردم در انتخابات ۱۴۰۰/ یا نامزد ما را تأیید می‌کنید یا...

یک فعال چپ به تازگی گفته است: جو بایدن احتمالا تا انتخابات گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت تا گروه‌های رادیکال به ریاست‌جمهوری در ایران نرسند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یا نامزد ما را تأیید می‌کنید یا...

روایتی از تقلای بایدن برای فریب مردم در انتخابات 1400/ یا نامزد ما را تأیید می‌کنید یا...

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال چپ و عضو حزب اعتماد ملی درباره انتخابات 1400 به اعتمادآنلاین گفته است: همه احزاب اصلاح‌طلب معتقدند باید در انتخابات و هر کنش سیاسی دیگری مشارکت جدی داشته باشند تا بتوانند حتی‌المقدور تاثیرگذار باشند. البته این اصلاً به معنی کنار آمدن با هر شرایطی نیست. در واقع اصلاح‌طلبان به دستگاه‌های نظارتی چک سفید نخواهند داد.

او می‌افزاید: جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات باید مهره‌های مورد نظرش برای کاندیداتوری تایید صلاحیت شوند و حتماً این‌طور نخواهد بود که «تحت هر شرایطی» تصمیم به حمایت از یک کاندیدا بگیرد؛ این یعنی اگر شرایط مهیا نشود، اصلاح‌طلبان به همان تصمیمی خواهند رسید که در انتخابات مجلس یازدهم رسیدند. [1]

***

*"بردگی سیاسی" و امربری در اردوگاه اصلاحات تبدیل به یک رویه شده است و کم‌کم حتی بزرگان این طیف سیاسی هم مشغول گردن نهادن به منویات "هسته سخت" اصلاحات هستند.

هسته‌ای که در یک دست رجال آن براندازی و در دست دیگرشان نیز مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات است.

به سخن دیگر اینکه نباید انتظار داشت گرامی‌مقدم چیزی جز آنچه امثال حجاریان فرمان داده‌اند بر زبان بیاورد.

دقت شود که اصلاح‌طلبان قصد دارند با شرط گذاری برای نظام و دستگاه‌های نظارتی کشور برای تأیید صلاحیت اشرار سیاسی و نامزدهای بدسابقه؛ گزینه‌های خود را به زور در سبد انتخاب مردم بگذارند.

آنها تا اینجای بازی صراحتا اعلام کرده‌اند که اگر گزینه‌های بدسابقه آنها تأیید نشوند؛ سناریوی انتخابات مجلس یازدهم از سوی چپ‌ها تکرار خواهد شد و آنها با عدم معرفی کاندیدا دست به تحریم انتخابات می‌زنند و عملا کسانی از مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

این در حالی است که یک جریان سیاسی قانونی هرگز دست به خروج از مردمسالاری نمی‌زند و طیفی که نامزد حائز صلاحیت در انتخابات ندارد بایستی نسبت به معرفی گزینه‌های جوان یا ائتلافی اقدام کند.

بایستی درباره این حقیقت فلسفی و عقلانی هم با آقایان جبهه اصلاحات صحبت کرد که یک دستگاه نظارتی اگر بخواهد با فشار و ارعاب نامزدی را تأیید صلاحیت کند پس اساساً هیچ نیازی به وجود آن نیست.

این نکته به شدت محل تأمل است که چرا رفتار و گفتار اصلاح‌طلبان عمل مروّج هرج و مرج است و از منتهای سیاست‌ورزی آنها چیزی جز ناکارآمدی، فتنه و خروج از دموکراسی درو نمی‌شود...

***

روایتی از تقلای بایدن برای فریب مردم در انتخابات 1400

روایتی از تقلای بایدن برای فریب مردم در انتخابات 1400/ یا نامزد ما را تأیید می‌کنید یا...

احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره عملکرد "جو بایدن" در قبال ایران گفته است: در این روزها شاهد هستیم که –آمریکا- نسبت ‌به یکی از مخالفان ایران یعنی عربستان سعودی، رویکرد انتقادی از نوع شدید پیدا کرده و به ایران نشان داده است که دست دشمنان کشورمان را بی‌چون ‌و چرا باز نخواهد گذاشت تا ایران را در تنگنا قرار دهند. اینها نشانه‌های مثبتی است که از سوی دولت بایدن ارسال می‌شود و در این میان باید توجه داشت ایران نیز چاره‌ای جز این ندارد که به توافق برسد و از بن‌بست فعلی خارج شود، در غیر اینصورت، شرایط برای ما سخت‌تر خواهد شد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار می‌کند:

"بایدن احتمالا تا انتخابات گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت تا گروه‌های رادیکال به ریاست‌جمهوری در ایران نرسند. به همین علت به نظر می‌رسد دستان ایران در عمل در هفته‌های آتی بازتر از گذشته باشد."[2]

***

*مردم ایران پس از تجربه 7 ساله دولت مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فهمیده‌اند که آمریکا اگر حسن نیتی نسبت به ایران داشته باشد بایستی آنرا در "لغو تمام تحریم‌ها" نشان بدهد نه با ژست‌های دیپلماتیک!

ضمن اینکه نقیب‌زاده گویا در جریان نیست آمریکا در کنار موضع انتقادی نسبت به عربستان (که نقیب‌زاده مدعی آنست) همزمان به منافع ایران در عراق و سوریه حمله کرده و رزمندگانی را هم کشته و زخمی کرده است.

تأثیرگذاری کاخ سفید بر انتخابات ایران نیز گزینه‌ای است که بنابر اسناد موجود، اصلاح‌طلبان اقلا طی 7 سال گذشته به شدت به دنبال آن بوده‌اند و هزینه گزافی از این بابت به مردم ایران تحمیل کرده‌اند.

مع‌الوصف چیزی که در انتخابات‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بدیهیست رأی و نظر اکثریت مردم است. تا که را بخواهند و میلشان به که باشد!؟

پر واضح است که دشمن داخلی و خارجی همواره به دنبال فریبکاری است و منفعت او در "رأی بد" مردم و به حاشیه راندن "نامزد جهادی و مقتدر" تعریف می‌شود.

***

1_ https://etemadonline.com/content/465882

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/309322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان