ماهان شبکه ایرانیان

۷ ایده بهشتی بر بام سبز آپارتمان شما

طراحی محوطه: یکی از موضوعات جذابی که این روزها زیاد راجع به آن ها می شنویم؛ بام های سبز هستند

طراحی محوطه: یکی از موضوعات جذابی که این روزها زیاد راجع به آن ها می شنویم؛ بام های سبز هستند. این بام ها فضای سبز را به زندگی ما وارد و درست همانند حیاطی که در ارتفاع قرار گرفته است عمل می کنند. بام های سبز کمک می کنند تا نمای پنجم ساختمان (بام ها) نیز از زیبایی برخوردار شوند. ضمن آن که بام های سبز باعث می شوند تا فضای پشت بام ها که عملا تبدیل به فضایی برای نگه داری از وسایل خراب و قطعات از کار افتاده شده اند شکل و جانی تازه بگیرند. گر چه چیدانه در مطلب 10 ایده جذاب برای طراحی بام سبز به شما ایده هایی را برای طراحی بام های سبز نشان داد، اما اگر تا انتهای این مطلب هم با ما همراه باشید ایده های بیشتری را دریافت خواهید کرد که مسلما برای فصلی مانند بهار و تابستان هم حسابی به دردتان خواهد خورد. پس با چیدانه همراه باشید. 

1. بام سبزهای یک دست و مسطح 

اگر نمی خواهید خیلی به خودتان سخت بگیرید، می توانید بام سبزهای مسطح را انتخاب کنید. این بام ها فقط یک لایه سبز؛ مانند چمن های مصنوعی هستند که روی کف بام ها کشیده می شوند و باعث می شوند تا کفپوش بام شما به جای آسفالت لایه ای سبز و نرم باشد. این نوع بام سبزها فاقد کف سازی، آبنما، عناصر تزیینی و هر چیز دیگری هستند و تنها چیزهایی که قابل رویت است، عناصری است که روی خود بام وجود دارد که می تواند شامل مبلمان فضای بیرونی، استخر و یا حتی آلاچیق باشد. 

2. استفاده از گلدان روی بام سبز 

بام های سبز می توانند دارای فلاور باکس یا همان گلدان های مستقل باشند. منظور از گلدان های مستقل این است که این گلدان ها لزوما نباید متصل به سازه بام سبز  باشند و می توانند قابل جا به جایی باشند تا بتتوان در مواقع لزوم آن ها را به جای دیگری منتقل کرد و دکوراسیون فضای سبز پشت بام را تغییر داد. 

3. بام سبزهایی شبیه باغ های سرسبز 

اگر علاقه دارید که روی بام خودتان باغی با شکوه داشته باشید که بتوانید از روزمرگی های زندگی به آن پناه ببرید، بام های سبز می توانند این خواسته شما را برآورده کنند. کافی است سری به قسمت اهالی فن چیدانه بزنید و از آن جا متخصصین فعال در زمینه طراحی بام های سبز را پیدا کنید، با آن ها تماس بگیرید و از آن ها بخواهید روی بام های تان باغی با شکوه و زیبا بسازند. 

نورپردازی بام سبز

4. نورپردازی بام های سبز 

طراحی بام سبز هیچ فرقی با طراحی فضاهای بیرونی دیگر مانند حیاط ندارد. برای بام های سبز هم می توان از همان راهکارها و ترفندهای دکوراسیونی که برای جذابیت حیاط ها، تراس ها و بالکن ها استفاده می شود، استفاده کرد. یکی از این ترفندها استفاده از نورپردازی ها است. می توانید به مطلب نورپردازی خلاقانه فضای بیرونی مراجعه کنید و با کلی ایده هیجان انگیر روبرو شوید و از آن ها استفاده کنید. 

5. کفسازی های مختلف برای بام های سبز 

بام های سبز می توانند دارای کفسازی هایی با مواد و مصالح مختلف باشند. به طور مثال راه های عبوری می تواند از جنس کاشی باشد و درز بین کاشی ها با سبزه و چمن ها پر شود. با این کار سطح بام شما هم می تواند از یکنواختی نجات چیدا کند. نگاهی به عکس بالا بیاندازید تا بهتر متوجه شوید. 

6. بام سبزهایی با گیاهان مختلف 

برای آن که بامی زیباتر و با طراوت تر را تجربه کنید، سعی کنید تا تنوع گیاهانی که برای تزیین بام های سبزتان از آن ها استفاده می کنید زیاد باشد؛ اما این زیبا بودن به این معنا نیست که شما می توانید هر گیاهی را که دوست داشته به بام تان اضافه کنید، برای این کار باید حتما با متخصصین طراحی بام های سبز مشورت کنید تا آن ها به شما بگویند که آیا این گیاه مورد تایید برای سقف شما هست یا نه. 

7. آلاچیق هایی برای بام های سبز 

یکی از چیزهایی که می تواند زیبایی بام های سبز را تکمیل کند آلاچیق ها هستند. اگر به مطلب آلاچیق و سایبان های زیبا برای وقت گذرانی در فضای سبز مراجعه کنید متوجه خواهید شد که تا چه اندازه این آلاچیق ها می توانند کارآمد باشند. 

اگر در حال ساختن خانه ی جدید هستید یا می خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و برای آن یک بام سبز زیبا طراحی کنید، متخصصان ما در بخش شرکت های طراحی محوطه و فضای سبز و بخش طراحی بام سبز که از زیر مجموعه های مجموعه ی بزرگ اهالی فن چیدانه هستند، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

مطالب بیشتر در مورد بام سبز را از اینجا بخوانید: 10 ایده جذاب برای طراحی بام سبز
بام سبز و آنچه برای اجرای آن لازم است بدانیم!
بام‌ سبز، تاجی زنده بر سر ساختمان های شهری!
طراحی بام سبز در ساختمان های نوساز و قدیمی
طراحی دکوراسیون بالکن، پاسیو و بام سبز کوچک برای تنفس خانه!

نویسنده : شمیم آقازاده ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان