وصیت شهید علی‌اکبر بیگلری، چهار روز قبل از شهادت؛

مراسم ختمم را ساده بگیرید!

بنا بر این به گناهان خود بیشتر فکر کنید و به اینکه برای آخرت خود چه توشه‌ای فراهم آورده اید و در این دنیا تا زنده و دارای اختیار هستید و می‌توانید اعمال صالح انجام دهید و تنها سرمایه تان عمرتان است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید علی‌اکبر بیگلری از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در 12 اسفندماه سال 1365 به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

 بسم رب الشهداء و الصدیقین

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ کَفَرُوا وَقَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ إِذَا ضَرَبُوا فِی الْأَرْضِ أَوْ کَانُوا غُزًّی لَوْ کَانُوا عِنْدَنَا مَا مَاتُوا وَمَا قُتِلُوا لِیَجْعَلَ اللَّهُ ذَٰلِکَ حَسْرَةً فِی قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ یُحْیِی وَیُمِیتُ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ

وَلَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَحْمَةٌ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ  (1)

ای گروندگان به دین اسلام شما به مانند آنانکه راه کفر و نفاق را پیمودند نباشید که گفتند: "اگر برادران و خویشاوندان ما به سفر نرفته و یا به جنگ حاضر نمی شدند در چنگ مرگ گرفتار نمی شدند! "

این آرزوهای باطل را خدا حسرت دلهای آنان خواهد کرد و خداست که زنده میگرداند و میمیراند و هر چه کنید به آن آگاه است!

مراسم ختمم را ساده بگیرید!

اگر در راه خدا کشته شده یا بمیرید، در آن جهان به آمرزش و رحمت خدا نائل می‌شوید و آن بهتر از هر چیزیست که در حیات دنیا برای خود فراهم توانید آورد.

این آیاتی را که در اول وصیتنامه ام آورده ام جوابی است برای کسانی که فکر می‌کنند اگر من به جبهه نرفته بودم کشته نمی‌شدم، بلکه اینطور نیست، هرکس در هر کجا که باشد، اگر مرگش فرا برسد از دنیا میرود و تنها چیزی که باقی می ماند اعمال انسان است.

بنا بر این به گناهان خود بیشتر فکر کنید و به اینکه برای آخرت خود چه توشه‌ای فراهم آورده اید و در این دنیا تا زنده و دارای اختیار هستید و می‌توانید اعمال صالح انجام دهید و تنها سرمایه تان عمرتان است هدف از زندگی فراهم آوردن توشه برای آخرت است، نه برای خوشگذرانی و لذت و کسانیکه اینگونه فکر میکنند روزی میرسد که پشیمان خواهند شد، ولی پشیمانی برای آنها سودی نخواهد داشت.

قبل از آنکه به حسابتان برسند به حساب خود رسیدگی کنید و باقی را به فانی نفروشید که دنیا در مقابل آخرت مانند چشم به هم زدنی بیشتر نیست ولی ما آنرا طولانی احساس میکنیم.

حال که به اعمالم رسیدگی میکنم، به جز گناه و غفلت در زندگیم، عملی نمی بینم!

 انشاءالله شما از من پند گرفته و هوشیار باشید.

همدیگر را به راه حق و صبر دعوت کنید و از هم روحیه بگیرید وسعی کنید تا ممکن است وحدت تان را حفظ کنید!

در برخوردها و رفتارها و کلا" در همه امور زندگی قرآن و نهج البلاغه راشعار خود قرار دهید و به آن عمل کنید و مشکلات را با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام حل کنید.

و این دعاها و توسلات و جلسات قرآن و مراسم ها و نمازجمعه را از دست ندهید که اگر اینها نباشد و هرکس به دنبال کار خود باشد و امور انقلاب را رها کند امام بی یاور و اسلام بی ناصر خواهد بود و ندای هل من ناصر حسین بی جواب.

من عاجزانه ازهرکس که نسبت به من حقی دارد میخواهم که از من درگذرد و از هرکس که از من رنجیده است ، میخواهم که مرا ببخشد و امید من به خدای مقلب القلوب است که دل ذوالحقوق را نسبت به من مهربان کرده و اجر به آنها عطا نماید.

من از پدر و مادرم که مرا بزرگ کرده اند و بسیار زحمت کشیدند و رنج را تحمل کرده اند، ولی من نتوانسته ام حق آنها را ادا کنم میخواهم که برای من دعا کنند که به دعای آنها امید وارم و ازخدا تقاضای عفو و مغفرت و اجر عظیم برای آنها دارم.
 
برادرانم را وصیت میکنم که با قرآن مأنوس باشند و در نماز جماعت ها شرکت کنند و در کارها کوشا باشند و از گناه و عصیان خدا به دور باشند و بدی هایی را که از من دیدند نادیده بگیرند.

وصیتنامه شخصی :

اگر پولی برایم مانده هر قدر که باشد به حساب جنگ واریز کنید.

کتابهایی را که از کتابخانه گرفته ام بدهید و وسائل نظامی مانند فانوسقه و غیره را به بسیج بدهید.

مراسم ختم و غیره را خیلی ساده و سبک بگیرید.

برادران بسیج را در مراسم دعوت کنید و با آنها همکاری کنید و زیاد اعلامیه چاپ نکنید و نگذارید کسی شیون راه بیندازد.

اما هرقدر که می‌خواهید و خواستید بر مظلومیت حسین (علیه السلام) گریه کنید و دعا کنید.

از ارگانها و دولت زیاد توقع نداشته باشید.

خداوند ان‌شاءالله همه ما را به راه راست هدایت کند ودرقیامت شفاعت حسین (علیه السلام) را شامل ما گرداند.

ان‌شاءالله تعالی
علی اکبر بیگلری
به تاریخ 8 اسفند 1365

پیامبر اکرم می فرماید که خداوند تبارک و تعالی فرمود :
و من جانشین شهید بر خانواده اویم.

(1) آیات 156 و 157 سوره مبارکه آل عمران

ولادت : اول آبان 1346
شهادت : 12 اسفند 1365
عملیات : تکمیلی کربلای 5 - شلمچه
مزار :  قطعه  29 ردیف 59  شماره 8

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان