نظر مقام معظم رهبری درباره روبوسی کیارستمی با خانم بازیگر خارجی + ویدئو

عزت الله ضرغامی در صفحه ی اینستاگرام خود ویدئویی درباره ی نظر مقام معظم رهبری درباره ی روبوسی عباس کیارستمی با یک خانم بازیگر خارجی در یک جشنواره منتشر کرد.

نظر مقام معظم رهبری درباره روبوسی کیارستمی با خانم بازیگر خارجی +  ویدئو

عزت الله ضرغامی در صفحه ی اینستاگرام خود ویدئویی درباره ی نظر مقام معظم رهبری درباره ی روبوسی عباس کیارستمی با یک خانم بازیگر خارجی در یک جشنواره منتشر کرد.

ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیما در این ویدئو به واکنش رهبری به ماجرای روبوسی کیارستمی، کارگردان مشهور ایرانی با کاترین دونو، بازیگر فرانسوی پرداخته است.

عباس کیارستمی در سال 77 موفق شد جایزه نخل طلای جشنواره کن را برای فیلم طعم گیلاس دریافت کند.

وقتی کیارستمی برای دریافت نخل طلا به روی صحنه رفت، بعد از دریافت جایزه کاترین دونو که برای اهدای جایزه به روی صحنه آمده بود، به طرف کیارستمی رفت و با او روبوسی کرد.

عباس کیارستمی و کاترین دونو در جشنواره فیلم کن

عباس کیارستمی و جایزه نخل طلای کن که برای فیلم طعم گیلاس دریافت کرد

این اتفاق واکنش های زیادی را در داخل کشور به دنبال داشت و با نقد و حرف و حدیث فراوانی همراه شد. پس از بازگشت کیارستمی به کشور، عده ای به فرودگاه مهرآباد تهران رفتند و قصد ضرب و شتم این کارگردان مشهور را داشتند.

عزت الله ضرغامی در ویدئوی خود به شرح واکنش رهبری به این اتفاق پرداخته است. البته این ویدئو جدید نیست و دوباره در فضای مجازی بازنشر شده است. ویدئوی صحبت های ضرغامی اولین بار در شهریور سال 97 در صفحه ی اینستاگرام وی منتشر شد.

در سال 77، در زمان وقوع این اتفاق ضرغامی نه معاون امور سینمایی وزارت ارشاد بود و نه رئیس سازمان صدا و سیما. او از سال 74 تا 76 معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد را برعهده داشت و از سال 83 تا 93 نیز در سمت ریاست سازمان صدا و سیما بود.

ضرغامی در این ویدئو می گوید:

«من با آقای کیارستمی تلفنی صحبت کردم. ایشان هم خودشان توضیحاتی درباره ی این اتفاق داشتند. اما فضای مطبوعاتی کشور در این بحث کمی جدی بود. من فکر می کردم صحبت آقا هم درباره ی این موضوع اعتراضی باشد. اما آقا گفتند ایشان این کار را کردند حالا شما چرا اینقدر ناراحتید. من گفتم کاره ای نیستم که ناراحت باشم. یک شوخی هم من به حضرت آقا کردم که لازم نیست بگویم. آقا به شوخی فرمودند شما بچه حزب اللهی ها اصلاً سمت این محافل نمی روید که این مسائل پیش بیاید. اما اگر کسی به این محافل و جشنواره ها رفت – که البته به آن هم نقدی نداشتند – این مسائل را هم دارد. در واقع برداشت من از حرف ایشان این است که خیلی ناراحت نباشید و سخت نگیرید.»

در ادامه می توانید ویدئوی کامل روایت عزت الله ضرغامی از این ماجرا را تماشا کنید:

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان