خانه را برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده کنید!

خانه داری: ۲۹ اسفند است و ساعت های پایانی سال ۹۴ را می گذارنیم، این سال را نیز با همه ی خوبی ها و بدی هایش پشت سر گذاشتیم و کم کم وارد سال جدید می شویم، خانه تکانی ها را به اتمام رسانده ایم، و وسایل سفره هفت سین را مهیا کرده ایم و شاید مشغول رنگ کردن تخم مرغ رنگی ها هستیم و یا در جست و جوی رومیزی برای سفره ی هفت سین! به هر روی در هر لحظه و زمانی و ...

خانه داری: 29 اسفند است و ساعت های پایانی سال 94 را می گذارنیم، این سال را نیز با همه ی خوبی ها و بدی هایش پشت سر گذاشتیم و کم کم وارد سال جدید می شویم، خانه تکانی ها را به اتمام رسانده ایم، و وسایل سفره هفت سین را مهیا کرده ایم و شاید مشغول رنگ کردن تخم مرغ رنگی ها هستیم و یا در جست و جوی رومیزی برای سفره ی هفت سین! به هر روی در هر لحظه و زمانی و کاری برای میزبانی از بهار و سالی جدید آماده می شویم، تا بهترین میزبان امسال باشیم. در آخرین روز از کمپین عیدانه و چیدانه می خواهیم خانه را برای مهمان های بهاری که میزبانشان هستیم آماده کنیم با ما همراه باشید.

فضای اختصاصی برای مهمان مهیا کنید.

فضای اختصاصی برای مهمان مهیا کنید.

حتی اگر خانه کوچک و نقلی دارید و یک اتاق خواب دارد آن را به مهمان خود اختصاص دهید، و تمام شرایط آسایش را برایشان مهیا نمایید و اجازه دهید بهترین خاطرات نوروزی را از خانه ی شما با خودشان به یادگار ببرند.

کالای خواب اختصاصی برای مهمان تدارک ببینید.

کالای خواب اختصاصی شامل تشک، بالش، پتو، ملحفه اضافی را برایشان کنار بگذارید تا آسایش بیشتری را داشته باشند، سعی کنید از ملفحه های هماهنگ استفاده کنید و با این کار تحسین عزیزانتان را نسبت به سلیقه و هنر خانه داریتان برانگیزید.

حمام و سرویس بهداشتی را برای مهمان آماده کنید.

حمام و سرویس بهداشتی را برای مهمان آماده کنید.

حوله و لوازم شوینده و نظافتی اختصاصی را برای آن ها کنار بگذارید، درست است که لوازم شخصی را با خود حتما همراه دارند اما محض احتیاط یک دست حوله و مسواک و وسایل شوینده اختصاصی مربوط به مهمان تهیه کند و برایشان کنار بگذارید.

آشپزخانه را در اختیار مهمان قرار دهید

آشپزخانه را در اختیار مهمان قرار دهید!

وقتی برای مدت طولانی میزبان عزیزی هستید، آشپزخانه را در اختیارشان قرار دهید تا صمیمیت بیشتری بین شما ایجاد شود و احساس راحتی بیشتری داشته باشند، به اصطلاح معذب نباشند، با این کار شما هم زمان بیشتری برای بودن در کنارشان دارید و خستگی میزبانی شما کمتر خواهد شد.

نشیمن را برای مهمان صمیمی تر کنید.

نشیمن را برای مهمان صمیمی تر کنید.

فضای نشیمن اختصاصی و تلویزیون را برای مهمان ها آماده کنید، اگر برای سرگرمی مهمانانتان از فیلم ها استفاده می کنید حتما پیش از نمایش فیلم ها محدوده ی سنی و سلیقه ی افراد را در نظر بگیرید و از آن ها در مورد نمایش یا عدم نمایش آن نظر سنجی کنید تا همه ی عزیزانتان از آن لذت ببرند.

اتاق کودک را با مهمان مشترک کنید.

اتاق کودک را با مهمان مشترک کنید.

اگر مهمان شما فرزندی هم سن و سال فرزند شما دارد، پیش از میزبانی با فرزند خود صحبت کنید و به او بگویید برای مدتی باید لوازم و وسایلش را با عزیزی شریک شود، اتاق کودک خود را برای هر دو آماده کنید، اگر کودک شما نسبت به برخی از اسباب بازی های خود حساس است برای مدتی آن ها را جمع کنید و پس از اتمام میزبانی دوباره به او برگردانید، با این روش از عواقب دعواهای بچگانه بر سر اسباب بازی ها پیشگیری خواهید کرد.

طبقه بندی و نظم دهی خانه را فراموش نکنید!

آراستگی و نظافت رکن اصلی یک میزبانی خوب و به یاد ماندنی است، با بالا رفتن تعداد افرادی که در خانه حضور دارند آشفتگی فضای خانه بیشتر می شود پس هر روز نسبت به طبقه بندی و نظم دهی فضای خانه ی خود اهمیت دهید و در اولویت برنامه ریزی روزانه خود قرار دهید.

نظافت خانه را در اولویت قرار دهید!

نظافت یکی از مهم ترین مواردی است که در یک میزبانی تمام عیار تاثیر گذار است. توجه داشته باشید که هر روز حمام و سرویس های بهداشتی را نظافت کنید، اگر مهمان های شما مدت زمان طولانی تری را در خانه ی شما ساکن اند، برای آن ها دو دست کالای خواب تهیه کنید و در روز پنجم با قبلی تعویض کنید. یک خانه دار تمام عیار برای مهمانانتان باشید.

ساعت خوابتان را با مهمان هماهنگ کنید!

وقتی میزبان می شوید باید تمام فعالیت های خود را با مهمانتان هماهنگ کنید، پس ساعت خود را با ساعت خواب و استراحت مهمانتان هماهنگ کنید، سعی کنید تا زودتر ازمهمانتان از خواب بیدار شوید و برای یک روز بی نظیر در کنار آن ها آماده شوید.

جاذبه های گردشگری شهرتان را برای مهمان لیست کنید

جاذبه های گردشگری شهرتان را برای مهمان لیست کنید!

لیستی از جاذبه های گردشگری را برای مهمانانتان آماده کنید و در اختیارشان قرار دهید، گردش های دسته جمعی معمولا جذابیت بیشتری برای همه دارد همراهشان شوید از نوروزتان درکنار عزیزانتان لذت ببرید، مطالب سفر با معماری چیدانه در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

من و همه ی همکارانم در وب سایت معماری و دکوراسیون داخلی چیدانه سال خوب و خوشی را برای تک تک شما عزیزان و همراهان آرزومندیم. شاد و سرافراز باشید.

با مطالب دیگری از چیدانه و عیدانه همراه باشید:
7 نکته طلایی برای چیدمان سفره هفت سین!
فنگ شویی و سفره هفت سین!
7 آینه و شمعدان برای درخشش سفره هفت سین شما!
7 رومیزی برای جلوه گری سفره هفت سین عید!
سبزه عید متفاوت در سفره هفت سین نوروز 95
10 تغییر دکوراسیون سریع برای روزهای پایانی سال
خانه تکانی در 7 روز: اتاق خواب تان را زیر و رو کنید!
10 ایده خلاقانه تزیین و بسته بندی عیدی های نوروز!
8 ایده ساده برای تزیین شمع سفره هفت سین شما!

نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر