لیگ قهرمانان اروپا

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر +فیلم

پورتوی پرتغال با عبور از سد تیم مطرح یوونتوس ایتالیا در مجموع دو بازی رفت و برگشت، به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

به گزارش مشرق، سه‌شنبه شب در آغاز دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس ایتالیا در شهر تورین پذیرای پورتو از پرتغال بود و به برتری 3 بر 2 رسید اما در مجموع بازی رفت و برگشت کار به تساوی چهار بر چهار کشید و پورتو به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، راهی دور بعدی شد.

فیلم/ خلاصه بازی یوونتوس 3-2 پورتو

بازی در حالی آغاز شد که پورتو در دیدار رفت به برتری دو بر یک رسیده بود. در آن دیدار، «مهدی طارمی» گل نخست قهرمان فوتبال پرتغال را به ارمغان آورده بود.

طارمی در دیدار برگشت نیز در ترکیب اصلی قرار داشت تا همراه با «موسی مارگا» زوج خط حمله تیمش را تشکیل بدهد.

نخستین بخت گلزنی در دقیقه پنجم ایجاد شد. در این لحظه، «زانوزی» از سد «کوادرادو» گذشت و توپ را به «مهدی طارمی» رساند که شوت این مهاجم را ابتدا «بونوچی» دفع کرد و در برگشت ضربه سر تماشایی طارمی با بدشانسی به تیرک دروازه پورتو برخورد کرد.

در دقیقه 18، طارمی که بلای جان مدافعان یوونتوس شده بود با خطای «دمیرال» سرنگون شد تا «کویپرس» داور هلندی نقطه پنالتی را به سود تیم تحت هدایت «کونسیسائو» نشان دهد.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

«سرجیو اولیویرا» پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت «چزنی» گلزنی کرد تا کار یوونتوس سخت‌تر از قبل شود.

در دقیقه 25 «آلوارو موراتا» می‌توانست گل تساوی نماینده ایتالیا به ثمر برساند که دروزه‌بان پورتو مانع از این مهم شد.

در نهایت نیمه نخست در حالی با یک گل به سود پورتو همراه شد که هافبک‌های یوونتوس عملکرد ضعیفی در این نیمه داشته و با از دست دادن مداوم توپ نتوانستند مهاجمان خود را صاحب موقعیت‌های مناسبی کنند.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

یوونتوس نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و در دقیقه 48 «فدریکو کیه‌زا» به زیبایی دروازه پورتو را گشود و کار را به تساوی یک بر یک کشاند. کیه‌زا در بازی رفت هم تک گل یووه را به ارمغان آورده بود.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

در دقیقه 52 طارمی کارت زرد گرفت. دو دقیقه پس از آن، طارمی در حالی‌که سوت داور به صدا در آمده بود با حرکتی آماتور به زیر توپ ضربه زد تا با دریافت دومین کارت زرد و در فاصله‌ای بسیار کوتاه از زمین اخراج شده و عملکرد درخشانش در دو بازی رفت و برگشت را زیر سوال ببرد.

با اخراج طارمی، پورتو که 10 نفره شده بود با حملات سنگین یوونتوس مواجه شد.

در دقیقه 54 «کیه‌زا» با از پیش‌روی برداشتن دروازه‌بان میهمان در آستانه گلزنی بود که با تکل «په‌په» و به طررز عجیبی، توپ مهاجم ایتالیایی تبدیل به گل نشد.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

حملات همه جانبه یووه ادامه یافت و در دقیقه 62 ارسال عالی «خوان کوادرادو» با ضربه سر کیه‌زا همراه شد تا او گل دوم خود و یوونتوس را ثبت کند.

در ادامه نیز یوونتوس فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت و خستگی بازیکنان پورتو موجب شد تا روند بازی از دست این تیم خارج شود.

در ثانیه‌های پایانی، شوت تماشایی کوادرادو که عملکرد درخشانی در این دیدار داشت به تیرک دروازه میهمان برخورد کرد.

در نهایت 90 دقیقه این دیدار با برتری دو بر یک یوونتوس همراه شد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت، نتیجه سه بر سه مساوی شده و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

در دقیقه 115 ضربه آزاد «اولیورا» با اشتباه «چزنی» مواجه شد و پورتو به گل دوم رسید تا همه چیز تغییر کند. پس از این گل، کادر فنی و بازیکنان ذخیره پورتو برای شادمانی به داخل زمین آمدند.

دو دقیقه پس از آن ضربه سر «آدرین رابیوت» هافبک فرانسوی تیم یوونتوس تبدیل به گل شد تا بانوی پیر تورین تنها به یک گل دیگر برای صعود نیاز داشته باشد.

در دقیقه 120، «مارچسین» دروازه‌بان پورتو با واکنشی خیره کننده اجازه گلزنی به یوونتوس را نداد.

در نهایت این بازی با برتری سه بر دو یووه به اتمام رسید اما کار در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تساوی چهار بر چهار کشید و پورتو با استفاده از قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، راهی یک‌چهارم نهایی شد.

با این اوصاف، طارمی از انتقادات رسانه‌های پرتغالی نجات یافت، چراکه اشتباه بچه‌گانه او مشکلات زیادی را برای پورتو ایجا کرد و عملکرد خوب خودش در دو بازی رفت و برگشت را هم زیر سوال برد.

صعود دراماتیک پورتو در شبِ اخراج طارمی مقابل یوونتوس/ ادامه ناکامی رونالدو با بانوی پیر

از سوی دیگر «کریستیانو رونالدو» ستاره پرتغالی همچنان در حسرتِ موفقیت با پیراهن یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا باقی ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان