افطاری تمام عیار، ۱۰ خوردنی مخصوص افطار!

خانه داری: اگر چه رمضان برای مسلمان ها ماهی است که باید از سحر تا افطاری از لذت های دنیوی چشم پوشی کنند اما بعد از تحمل یک روز گرسنگی و تشنگی انتخاب غذاهای مناسب برای افطاری می تواند طاقت و توان انسان را در طول ماه بالا ببرد

خانه داری: اگر چه رمضان برای مسلمان ها ماهی است که باید از سحر تا افطاری از لذت های دنیوی چشم پوشی کنند اما بعد از تحمل یک روز گرسنگی و تشنگی انتخاب غذاهای مناسب برای افطاری می تواند طاقت و توان انسان را در طول ماه بالا ببرد. در این مطلب مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که بعد از تحمل ساعت ها گرسنگی برای بدنتان مناسب خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای آنکه ماه مبارک رمضان را راحت تر پشت سر بگذارید این 10 خوردنی را در افطاری بگنجانید و با چیدانه همراه باشید.

خرما

خرما یک عنصر مهم در فرهنگ غذایی کشور های اسلامی است و این میوه مقوی وخوشمزه جزئی ثابت در سفره افطاری روزه داران محسوب می شود.

شربت روح افزا

شربت روح افزا، شربتی پر طرفدار در شبیه قاره هند است که از شکر با ترکیب میو های مختلف درست می شود و برای رفع تشنگی و تنظیم قند بدن بسیار مفید است.

عدسی

آماده سازی معده با کمک آش و حبوبات در زمان افطار بسیار مفید است. برخی ترجیح می دهند در این ماه های گرم افطاری را با مایعات خنک باز کنند، اما هنوز عدسی برای کسانی که سوپ و آش و مایعات گرم را ترجیح می دهند، یکی از بهترین خوراکی های نرم و مقوی برای باز کردن روزه است.

نان رمضان

نان رمضان که پخت آن در تبریز بسیار رایج است، نوعی نان مقوی از آدر، شکر، تخم مرغ، روغن و... است که با مغز آجیل و کنجد تزئین می شود و ویژه سفره های ماه مبارک رمضان پخته می شود. شبیه همین نان رمضان در بعضی دیگر از کشورهای اسلامی نیز پخت می شود و زینت بخش سفره مسلمانان است.

گوشت گاو خشک شده

وجود پروتئین در رژیم غذایی قطعا لازم است و به علاوه شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. گوشت گاو خشک شده برای معده سبک تر از گوشت گاو تازه است و راحت تر هضم می شود و می توانید آن را با نان برای افطاری میل کنید.

فرنی

یک بشقاب فرنی با شیر و شکر و آرد سفید به راحتی می تواند ترکیبی نرم، ساده و زود هضم برای معده خالی شما در زمان افطاری باشد. افزودن مغز پسته و بادام نیز آن را مقوی تر می کند.

زیتون

زیتون از خوراک های اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است، و مردم این منطقه ترجیح می دهند، روزه خود را با زیتون سیاه و سبز و در انواع تلخ و شور و پر چرب آن مواد معدنی از دست رفته از بدن را دوباره به آن باز گردانند. زیتون را در سفره افطاری فراموش نکنید!

زولبیا

گرچه زولبیا به مقدار زیاد خوراکی مضری است اما تکه کوچکی از زولبیای تازه با شربت چسبناک و براقش به عنوان دسر بعد از ساعت ها گرسنگی و بی حالی می تواند به سرعت شما را سرحال بیاورد و به هضم غذایتان نیز کمک کند.

سالاد میوه

یکاسه پر از میوه های آبدار در این فصل خیلی بهتر از غذاهای پر ادویه و چرب برای افطاری است. میوه های شیرین و متنوع آب از دست رفته، ویتامین ها و انرژی مورد نیاز بدن شما را برای روزهای آینده تامین می کنند.

بعد از افطار

در ایام بعد از صرف افطاری برای رفع احساس سنگینی و حفظ شادابی بدن خود به جای نشستن جلوی تلویزیون از خانه بیرون بروید و برای 15 تا 20 دقیقه قدم بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان