راهکارهایی برای استفاده صحیح از آسانسور

اکثر ما در آپارتمان ها و مجتمع هایی زندگی می کنیم که مجبوریم برای رفت و آمد از آسانسور استفاده  می کنیم

راهکارهایی برای استفاده صحیح از آسانسور

اکثر ما در آپارتمان ها و مجتمع هایی زندگی می کنیم که مجبوریم برای رفت و آمد از آسانسور استفاده  می کنیم. بیشتر افراد مایلند وقتی که در آسانسور هستند ، تنها باشند ! خود را در آینه داخل آن بر انداز کنند ، برای خود آواز بخوانند ، پشت سر رئیس خود زیرلب حرف بزنند و …!! البته ممکن است این حالت هم پیش بیاید که تنها باشید ولی خوب بیشتر اوقات شما مجبورید با کسان دیگر هم در این فضای محدود همراه شوید ، در اینجا به یک سری آداب و  اصول استفاده از آسانسوراشاره شده تا شما را  در رفع مشکلات رایج کمک کند  :

چه کارهایی را باید انجام دهیم !

  • اگر شما در آسانسور هستید در باز است ولی در لحظات آخر بسته شدن متوجه می شوید که کسی سراسیمه می خواهد به آسانسور برسد ، در این موقع سریع با زدن دکمه مربوطه سعی کنید در را نگه دارید تا او به آسانسور برسد، هیچ چیز بدتر از آن نیست که کسی به آسانسور نرسد و ناگهان در به روی او بسته شود ! البته شاید این صحنه برای افراد داخل آسانسور خنده دار باشد ولی مطمئن باشید اگر هیچ کمکی نکنید چهره ی شما در ذهن کسی که به آسانسور نرسیده مانده است !
  • زمانی که سرما خورده اید یا مریض هستید و ناخودآگاه ممکن است عطسه یا سرفه کنید ، سعی کنید از آسانسور دیگرکه خالی تر است  استفاده کنید ، وقتی داخل آسانسور خلوت است ، جوری نایستید که همه جا را اشغال کنید رعایت جا برای  کسان دیگر داخل آن هم بکنید.

چه کارهایی را نباید انجام دهیم !

  • در برج های بزرگ و پر رفت و آمد ، جمعیت زیادی همزمان از آسانسور استفاده می کنند، در نظر دیگران جلوه ی خوبی ندارد که برای یک یا دو طبقه ی اول ،آسانسور را نگه دارید،  سعی کنید این مسیر کوتاه را با پله طی کنید چرا که معمولا” مسافران داخل آسانسور ذاتا” دوست دارند به بالا بروند نه پایین! این در صرفه جویی زمان نیزبه شما کمک می کند .
  • در مواقعی که آسانسور شلوغ است درست نیست که شما آسانسور را در طبقه ای که هستید به خاطر رسیدن دوستانتان نگاه دارید ، شما در واقع مردم را در طبقات دیگر برای سوار شدن معطل کرده اید . شاید اصلا” دوست شما تلاشی برای رسیدن سریع تر به آسانسور نکند و نگرانی به خود راه ندهد ! بنابراین  ادب حکم می کند در آسانسور را ببندید ، نهایتا” او به آسانسور بعدی می رسد.
  • فردی که به طور اتفاقی و به دلیل جمعیت زیاد مجبور شده کنار صفحه کلید کنترل آسانسور بایستد ، اپراتور و مسئول آن نیست فقط لطف می کند و تنها به خاطر نزدیکی به آن برای شما شماره طبقه را می زند ، پس محترمانه از او خواهش کنید نه دستوری تا طبقه مورد نظر شما را بزند و  در غیر این صورت شما خود باید این کار را بکنید .
  • در آسانسور سعی کنید از تلفن همراه استفاده نکیند ، جلوه ی خوبی ندارد چون بیشتر غریبه هستند و در چنین محیط ساکت و محدودی همگی صحبتهای شما را می شنوند. مگر اینکه بطور اتفاقی همگی در آسانسور آشنا باشید که در هر حال در هر محیط عمومی طول دادن مکالمه تلفن مزاحم دیگران است ، می توانید بگویید در جایی هستم و بعدا” تماس بگیرید . در صورت مجبور بودن به مکالمه سعی کنید برای دقایقی بیشتر حرفهای عامیانه بزنید ، مثلا” در مورد آب و هوای آن روز تا از آسانسور پیاده شوید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان