تقسیم کارهای خانه با شوهر، با ۵ ترفند زنانه!

درخواست کمک از شوهر، بزرگ‌ ترین اشتباه در تشویق او به همکاری در کارهای خانه است. در ادامه این مطلب با راهکارهایی برای تقسیم کارهای خانه آشنا خواهید شد

تقسیم کارهای خانه با شوهر، با 5 ترفند زنانه!

به گزارش خراسان : درخواست کمک از شوهر، بزرگ‌ ترین اشتباه در تشویق او به همکاری در کارهای خانه است. کمک خواستن این باور را در ذهن طرف مقابل ایجاد می‌کند که مسئولیت انجام کارهای خانه فقط برعهده شماست؛ اما واقعیت این است که کارهای خانه مسئولیت مشترک هردوی شماست. تقسیم درست این مسئولیت بین همسران موجب افزایش رضایت از زندگی مشترک خواهد شد. در ادامه این مطلب با راهکارهایی برای تقسیم کارهای خانه آشنا خواهید شد.
 

بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟


اولویت‌های خود را بشناسید

هریک از شما باید اولویت‌های خود در زندگی مشترک را مشخص کند. چه چیزی واقعا برای هریک از شما مهم است؟ بسیاری از همسران، نگاه متفاوتی به موضوع تقسیم کارهای خانه دارند. باید در این موضوع به توافق و مصالحه برسید. برای برقراری صلح، بهتر است به‌جای تلاش برای رضایت کامل هر دو طرف، اولویت‌ها را تعیین و انتخاب کنید. دیدگاه خودتان و همسرتان درباره گردوخاک، تمیزی سرویس‌بهداشتی، رختخواب به‌هم‌ریخته، باغچه مرتب و هرس‌شده، پرداخت به‌موقع قبض‌ها و ... را بشناسید. مثلا اگر از نظر یکی از شما، سرویس‌بهداشتی هر دو  یا سه روز یک بار باید تمیز شود، این موضوع باید در این بحث‌ها مطرح شود تا همسرتان احساس و نظر شما را درک کند.

موانع را شناسایی کنید

به‌کمک هم، فهرستی از کارهای خانه را بنویسید که هریک از شما از انجامش نفرت دارید. شاید چیزی که شما از آن متنفرید، برای شوهرتان قابل‌تحمل باشد. اگر موردی در این فهرست وجود دارد که هردوی شما از آن متنفرید، با هم فکری، راهی برای انجام آن کار ناخوشایند پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید آن کار را با همکاری متقابل به پایان برسانید؛ مثل یک گروه!

درباره زمان‌ بندی به توافق برسید

درنظرگرفتن ساعت بدن خود و همسرتان بسیار مهم است. برخی افراد اهل سحرخیزی و برخی اهل شب‌ زنده‌ داری هستند؛ بنابراین اگر شوهرتان را مجبورکنید کارهای خانه را در ساعاتی که آمادگی ندارد انجام دهد، احتمال تنش را در خانه بالا می‌برید. زمان‌بندی صحیح را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید:

راه های ادامه دادن زندگی بعد از جدایی

عوارض خطرناک وابستگی افراطی چیست؟

به همسرتان اینگونه ابراز علاقه کنید

تقسیم کارهای خانه با شوهر، با 5 ترفند زنانه!,چگونه کارهای خانه را با شوهرمان تقسیم کنیم؟

برنامه را هر هفته مرور کنید

همسرتان را از برنامه هفته پیش‌ِرو مطلع کنید. جلسات، مأموریت و مهمانی‌ها را بررسی کنید؛ سپس با درنظرگرفتن این موارد برنامه‌ریزی کنید که چه کارهایی را چه کسی باید انجام دهد. درباره کاری که برای انجامش داوطلب شده‌اید، به هم نق نزنید. اگر این کار در هفته آینده هم انجام نشد، می‌توانید درباره آن با هم گفت‌وگو کنید.

وظایف را بازبینی کنید

اگر شما یا شوهرتان آن‌طور که باید و شاید وظایف و مسئولیت‌های خود را در خانه انجام نمی‌دهید، با هم درباره علت این موضوع صحبت کنید. گاهی ممکن است همسرتان مدت‌ زمان انجام کار را درست تخمین نزند. سرزنش همسرتان به‌خاطر کارهای عقب‌افتاده چاره  کار نیست. بهتر است برنامه خود را دوباره ارزیابی کنید و آن را با توجه به شرایط تغییر دهید. انعطاف‌پذیر باشید و اجازه دهید تا همسرتان کارها را به روش خودش انجام دهد. اگر تا کردن حوله‌ها به یک شکل خاص برای شما بسیار مهم است، این کار را خودتان انجام دهید.

بیشتربخوانید:

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان