مشرق گزارش می‌دهد/

واکنش آذری جهرمی به بیانات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی چه بود؟

رهبر انقلاب اسلامی در اولین سخنرانی نوروزی خود در سال ۱۴۰۰ تأکید کرده‌اند که فضای مجازی نباید در اختیار دشمن باشد، اما مخاطب اصلی سخنان رهبری تاکنون چه واکنشی داشته است؟

سرویس سیاست مشرق - رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال نو در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت ایران با اشاره به استفاده حداکثری از فضای مجازی برای دلسرد کردن مردم و همچنین از رونق انداختن انتخابات، از نحوه مدیریت فضای مجازی در کشور انتقاد کردند.

ایشان در بخشی از بیاناتشان می‌فرمایند: همه کشورهای دنیا، بر فضای مجازی اِعمال مدیریت می‌کنند اما در کشور ما، برخی به رها بودن و ول بودن فضای مجازی افتخار می‌کنند درحالی‌که این شیوه به‌هیچ‌وجه افتخار ندارد. در ادامه رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مردم باید از فضای مجازی که وسیله آزادی است، استفاده کنند اما این فضا را نباید در اختیار دشمن قرارداد.

قاعدتاً یکی از مخاطبان اصلی نبود مدیریت صحیح در مدیریت فضای مجازی و عدم حکمرانی دولت جمهوری اسلامی بر شبکه‌های اجتماعی وزارت ارتباطات و شخص وزیر است! درحالی‌که آمریکایی‌ها با ادعای لیبرال دموکراسی، چینی‌ها را برای قراردادن سرورهای شبکه اجتماعی «تیک تاک» در واشنگتن تحت‌فشار قرار داده و تا پای فیلتر کردن آن پیش می‌روند. اما در این‌سو آذری جهرمی و دولت روحانی عرصه سایبری در کشور را رها کرده است؛ وزیر روحانی نه‌تنها سخنان رهبر انقلاب را به‌عنوان سرفصل برنامه‌های وزارت خانه‌اش در سال جدید قرار نمی‌دهد، حتی یک کلمه دراین‌باره سخن نیز نمی‌گوید!

بی‌تفاوتی وزیر روحانی در ایام عید نسبت به بیانات رهبر انقلاب به روایت کانال تلگرامی‌اش گویای همه چیز هست.

واکنش آذری جهرمی به بیانات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی چه بود؟

واکنش آذری جهرمی به بیانات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی چه بود؟

واکنش آذری جهرمی به بیانات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی چه بود؟

آذری جهرمی بدون کلمه‌ای واکنش به نگرانی‌های موجود درباره فضای مجازی، در کانال تلگرامی‌اش به معرفی آهنگ، کتاب یا فیلم می‌پردازد!  البته «بی‌خیالی و بی‌تفاوتی» در کابینه تدبیر و امید منحصر به آذری جهرمی نیست.

درحالی‌که دولت مردم را با صف‌های طولانی ارزاق عمومی به حال خودشان رها کرده است، در این‌سو آذری جهرمی نیز احتمالاً همین شیوه را در پیش‌گرفته و هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ولنگاری‌های مجازی و دل‌نگرانی‌های اخلاقی خانواده‌های ایرانی در اتفاقات پرتکراری چون ماجرای لایو اینستاگرامی یک نوجوان 14 ساله ندارد.

اخیرا برخی کانال‌های خبری ادعا کرده‌اند که وزیر ارتباطات تاکنون با ظریف؛ لاریجانی، حسن خمینی، دهقان، ستاری، نیکزاد و فتاح دیدار انتخاباتی داشته و به تعدادی از این نامزدها به‌صراحت گفته است که در صورت کمک به آن‌ها در انتخابات با توسل به هزاران کانال و اکانت مجازی جایگاه معاون اولی را می‌خواهد.

این اخبار فضای مجازی که "مدیریت‌نکردن" آن به عهده آذری جهرمی است، مورد تایید مشرق نیست و صرفا جهت اطلاع مخاطبان محترم ذکر شده است.

واکنش آذری جهرمی به بیانات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی چه بود؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان