با این پرده شید های زیبا، دکوراسیون منزل تان را متحول کنید!

پرده و لوازم پارچه ای: وقتی دکوراسیون داخلی منزل خود را از نظر می گذرانیم و می خواهیم رنگ و روی آن را نو کنیم، پرده ها همواره از گزینه هایی هستند که دست ما را برای انتخاب های متنوع باز می گذارند

پرده و لوازم پارچه ای: وقتی دکوراسیون داخلی منزل خود را از نظر می گذرانیم و می خواهیم رنگ و روی آن را نو کنیم، پرده ها همواره از گزینه هایی هستند که دست ما را برای انتخاب های متنوع باز می گذارند. سبک، پارچه، طرح و رنگ پرده ها آنقدر متنوع و وسیع هستند که ما را در انتخاب سردرگم می کنند. یکی از جذاب ترین سبک پرده ها، شید ها هستند که مطمئنم با آنها آشنایی دارید. شید ها از مصالح نرمی مانند کتان، پنبه، ابریشم و هر شکل قابل تصوری از الیاف مصنوعی و طبیعی تهیه می شوند. چیدانه در این مطلب نمونه هایی از پرده ی شید را برای شما گردآوری کرده تا انتخاب را برای شما اندکی آسان تر کند. امیدوارم از دیدن این نمونه ها لذت و بهره ببرید...

شید رول هایی که در گذشته مد بودند هنوز گزینه های خوبی هستند. در پایه ای ترین حالت شان، پرده حول یک میله ی چوبی می پیچد و به پایین یا بالا کشیده می شود. این شید ها یک گزینه ی بسیار کاربردی و ارزان هستند که پاسخ گوی بسیاری از فضاها هستند. چیدانه پیش از این نیز چندین نمونه پرده های شیک و ارزان در دکوراسیون منزل را به شما معرفی کرده است.

شید رول می تواند به پشت تزیینات پرده ای شما اضافه شود و نه تنها امنیت بلکه یک سبک دیگر به سبک پنجره ی شما اضافه کند.

شید رول ها هم چنین می توانند از متریال های جذاب و با شفافیت های مختلف ساخته شوند که یک حالت دکوراتیو زیبا خلق می کنند.
اگر برای دکوراسیون جدید خود به دنبال پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای هستید، به اهالی فن چیدانه سری بزنید.

شید رومی از نظر بصری از شید رول ساده بیشتر به چشم می آید. همانطور که در تصویر می بینید شید رومی حول یک میله نمی پیچد، بلکه زمانی که بالا برده می شود به حالت چین پلیسه ی آکاردئونی جمع می شود و یک ظاهر زیبا و چشم گیر ایجاد می کند. این شیدها می توانند تقریبا از هر نوع الیافی که برای تزیینات پرده ای به کار می رود، تهیه شوند، اما معمولا زمانی جایگزین می شوند که نیاز به پرده ای سبک تر و ارزان تر است.

مطلب پیشنهادی: 7 نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل

آیا شما هم مثل من مجذوب این شید رومی مسطح با حاشیه ی منگوله دار در طاقچه ی زیبای این آشپزخانه ی کوچک شده اید؟

مطلب پیشنهادی: برای خرید پرده آشپزخانه به این نکات مهم توجه کنید

این شیدهای رومی که به شید رومی «ریلکسد/relaxed» معروف هستند، بسیار شیک و در عین حال غیر رسمی و شکیل هستند. حالت منعطف آنها یک ظاهر لطیف و دلچسب به پنجره ها می دهد. هنگامی که این پرده بالا کشیده می شود، با جمع شدن و روی هم قرار گرفتن پارچه به صورت چین های ملایم، مرکز شید کمی خم می شود و به آن زیبایی افزون تری می بخشد.

شید رومی خمیده (معروف به قطره اشکی به دلایل نامعلوم) درست مانند شید رومی مسطح است، به جز اینکه این شید با چین های افقی نرمی با فواصل منظم در سرتاسر پرده شکل گرفته است. این شید در حالت بالا رفته، زیاد متفاوت از شید رومی مسطح نیست.
آیا تمیز کردن پرده ها برای شما چالشی بزرگ است؟ پیشنهاد می کنم این مطلب چیدانه را از دست ندهید: انواع پرده را چگونه تمیز کنیم؟

اما این شیدها زمانی که پایین هستند، چین های خمیده شان بافت اضافی و جذابیت بصری ایجاد می کنند. ساختار افقی آنها بالا و پایین بردن شان را آسان و لذت بخش می کند.

شید بالونی نوعی شید رومی است و به گونه ای ساخته شده که هنگام بالا بردن، پایینش پف کند. شید بالونی می تواند شامل یک پف باشد که در واقع حالت اغراق شده ی شید رومی ریلکسد است.

این شید هم چنین می تواند دارای چندین پف باشد که منجر می شود حاشیه ی پایین دارای یک لبه ی تزیینی شود.

شما می توانید شید هایتان را روی یک سطح سوار کنید یا روی یک میله جمع کنید، در هر صورت این شید ها، شید های ابری نامیده می شوند که لطافت و احساس به پنجره های شما می بخشند. برای ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل چه فکری کرده اید؟

یک شید بالونی با چین پلیسه های وارونه بین هر پف، ظاهری سازمان یافته تر دارد.

شیدی که در این تصویر می بینید به دلیل وزن کم و پارچه ی نازک، ظاهری بسیار لطیف و آرام دارد. این اتاق خواب نمونه ای است که نشان می دهد چگونه یک شید می تواند با تزیینات پرده ای ترکیب شود و ضمن افزایش امنیت، یک بافت اضافی به آن دهد.

زمانی که پارچه به صورت مجموعه ای از هلالی های پف دار و در ردیف های عمودی کوک زده می شود، شید اتریشی شکل می گیرد. در اصل شید اتریشی از بعضی لحاظ مانند شید رومی است. شید اتریشی زمانی که بالا برده می شود، به صورت پف های کامل جمع می شود؛ وقتی پایین برده می شود، یک ظاهر ژولیده ی چین خورده پیدا می کند. این سبک شید با پارچه های حریر یا سبک وزن، خیلی زیبا می شود. چیدانه قبلا شما را برای انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده در نشیمن راهنمایی کرده است.

شید های پارچه ای به راحتی می توانند با پنجره های قوسی شکل و غیر استاندارد هماهنگ شوند.

اگر شما نیز مثل من از پرده هایی با پارچه های زیاد و لایه لایه خسته شده اید و به دنبال ایده های نو بوده اید، مطمئنم با دیدن این شید های زیبا علاقه مند شدید آستینی بالا بزنید و دکوراسیون منزل تان را حال و هوایی تازه ببخشید. اهالی فن چیدانه مثل همیشه در بخش پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای نیز بهترین ها را برای شما تدارک دیده اند. سری به آنها بزنید.

بیشتر بخوانید:
دکوراسیونی زیبا می خواهید؟ پرده ها را جدی بگیرید...
چگونه با پرده جلوی نورهای مزاحم را بگیریم؟
پرده در دکوراسیون داخلی

منبع: Houzz ؛ مترجم: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان