گاف بزرگ عزیزی خادم در بستر دیپلماسی ورزشی/ آیا شیخ سلمان واقعا در جریان سلب میزبانی از ایران نبود؟

عزیزی خادم از همان مناظره اول در تلویزیون با به کار بردن لغات انگلیسی تا نشست با وزیر امور خارجه، این انتظار را از فدراسیون تحت ریاستش ایجاد کرد که بتواند هرچه سریعتر با AFC ارتباط بگیرد.

به گزارش مشرق، آنچه طی سالیان اخیر در برخورد با FIFA و AFC دستگیرمان شده این است که بیشتر از ارتباط و دوستی با سران این نهادها، نیازمند مدیریت قوی در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستیم تا با آینده‌نگری‌های لازم و آتو ندادن به خارجی‌ها بتوانیم در بزنگاه‌های مهم به حق‌مان برسیم. این در حالی است که مدیران ورزش و فوتبال در سال‌های گذشته عادت کرده‌اند که تمام ضعف و سوءمدیریت‌شان را با واژه‌هایی مثل دشمنی کشورهای عربی و AFC، ماله‌کشی کنند.

بیشتر بخوانید:

عزیزی‌خادم: شیخ سلمان در جریان میزبانی بحرین نبوده است

در دوره‌های قبلیِ فدراسیون فوتبال که دلخوش به کرسی نایب رئیسی AFC بودیم و مدیران و روسای ساکن ساختمان سئول با شیخ سلمان بحرینی طرح رفاقت ریخته بودند، نه تنها چیزی عایدی فوتبال نشد بلکه در نهایت منجر به سلب میزبانی از کشورمان در تمام رده‌های فوتبال و فوتسال گردید. ناگفته نماند که شیخ سلمان و اینفانتینو در سال‌های گذشته سفرهایی به ایران داشتند که با توجه به وضعیت کنونی، بیشتر تشریفاتی-تفریحاتی به نظر می‌رسید. با این وجود اما نوع برخورد با سلب میزبانی از ایران، یک سنگ محک جدی برای رئیس جدید فدارسیون به شمار می‌رفت که قرعه به نام شهاب الدین عزیزی خادم افتاد.

عزیزی خادم از همان مناظره اول در تلویزیون با به کار بردن لغات انگلیسی تا نشست با وزیر امور خارجه، این انتظار را از فدراسیون تحت ریاستش ایجاد کرد که بتواند هرچه سریعتر با AFC ارتباط گرفته و درخصوص سلب میزبانی از ایران، دادخواهی کند. پس از گذشت چند هفته و انجام مکاتبات و تماس‌ها با کنفدراسیون فوتبال آسیا، در نهایت گذر عزیزی خادم در استادیوم آزادی به خبرنگاران افتاد و در پاسخ به آنها درخصوص سلب میزبانی از ایران، جمله‌ای عجیب را به زبان آورد که شاید به جرأت بتوان گفت هیچکسی انتظار شنیدنش را نداشت. "شیخ سلمان در جریان اهدای میزبانی به بحرین نبوده و AFC خودش این تصمیم را گرفته است".

آقای عزیزی خادم! آیا امکان دارد در فدراسیون تحت ریاست‌تان تصمیم مهمی گرفته شود و بعد بگویند جناب رئیس در جریان نبوده؟! مگر غیر از این است که دبیرکل، مصوبات رئیس و هیات رئیسه را ابلاغ می‌کند. اگر قرار است به قول خودتان از دیپلماسی ورزشی استفاده کنید و همانند فدراسیون سابق، طرح رفاقت با شیخِ بحرینی بریزید، نیازی نیست چنین اظهارات عجیبی را مطرح کنید. آقای عزیزی خادم! شأن و منزلت صدلی ریاست فدراسیون به اندازه کافی طی این سال‌ها پایین آورده شده، خواهشا شما دیگر ادامه دهنده این راه نباشید؛ اگر توانایی‌اش را ندارید، همانطور که وعده داده بودید، از مردم ایران عذر خواهی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان