بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق مطرح کرد؛

برنامه فرهاد مجیدی برای اوت انداز پیکان/ پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست می دهند

پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال می خواهد به قهرمانی در لیگ بیستم فکر کند باید منتظر امتیاز از دست دادن رقبا نشسته و خودش هیچ امتیازی را از دست ندهد تا خواسته هوادارانش را برآورده کند.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال برای سومین بار در این فصل باید در دور برگشت مسابقات لیگ برتر بیستم به دیدار پیکان برود. این دو تیم در دور رفت لیگ برتر به تساوی 0-0 دست پیدا کرده و در رقابتهای جام حذفی نیز در دور یک شانزدهم نهایی به دیدار هم رفتند و در نهایت استقلال با برد 1-2 موفق شد این تیم را حذف کند. حالا این دو تیم در حالی به دیدار هم می روند که مهدی تارتار با پیکان با انگیزه های زیادی برای جبران شکست جام حذفی دارد و مجیدی هم برای تداوم بردهای متوالی استقلال و نزدیک ماندن به صدرنشینان جدول رده بندی برنامه های مهمی را برای تیم کرونا زده اش در نظر دارد.

بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار هفته نوزدهم استقلال روبروی پیکان و شرایط فنی این تیم برای رویارویی با تیم تارتار حرف زد. فریبا معتقد بود استقلال باید پیش از دقیقه 20 به گل برسد تا بتواند لایه های تدافعی تیم پیکان را از هم باز کند.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

برنامه فرهاد مجیدی برای اوت انداز پیکان/ پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست می دهند

* دیدار سه باره استقلال با تیم پیکان را چطور پیش بینی می کنید؟

- قبلا هم درباره تیم پیکان گفته بودم که بازی با تیم های تارتار سخت است. تیمهای این سرمربی بسته بازی می کنند و به درستی زوایا را می بندند و البته از ضد حمله هم خوب استفاده می کنند.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

- من در بازی جام حذفی هم گفتم اگر قبل از دقیقه 20 گل بزنیم لایه های دفاعی تیم پیکان شکسته می شود ولی خب این دیدار در لیگ برتر است و شرایطش تاحدودی متفاوت است و شاید بخواهند به روش اصلی تیم شان در نیمه اول ادامه بدهند تا در نیمه دوم با اتخاذ استراتژی دیگری به میدان بیایند. حتی ممکن است نتیجه را به همان شکل حفظ کنند.

* در کل بازی سختی است یا نه؟

- قطعا بازی آسانی نیست. کلا از این به بعد در دور برگشت بازی آسانی نداریم. بعلاوه اینکه آنها یک اوت انداز معروف هم دارند که شهرتش در همه جای دنیا هم پخش شده است. قطعا فرهاد باید فکری هم برای این اوت انداز کرده باشد.

برنامه فرهاد مجیدی برای اوت انداز پیکان/ پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست می دهند

* وضعیت تیم استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- استقلال به لحاظ روحی شرایط خوبی دارد و فشار از روی کادر فنی و بازیکنان برداشته شده است. فرهاد مجیدی در سه بازی اولش برای استقلال توانسته سه برد کسب کند و این باعث شده تا هم کادر فنی راحت تر به کارش ادامه بدهد و هم بازیکنان راحت تر از قبل به میدان بروند. تنها نگرانی من روی بازیکنانی است که از کرونا برگشته اند و از نظر بدنی تضعیف شده اند و باید دید شرایطشان در برگشت چطور است.

* می توان روی نفرات ذخیره حساب باز کرد؟

- البته! نفرات جایگزین ما فاصله زیادی با نفرات اصلی ندارند. چیدمان تیم را که می بینید متوجه می شوید در هر پستی دو بازیکن همسطح داریم.

* اهمیت این سه امتیاز چقدر است؟

- خب! برای رسیدن به صدر و نزدیک بودن به دو تیم سپاهان و پرسپولیس این سه امتیاز می تواند خیلی نقش مهمی داشته باشد. نمی توان توصیه خاصی به تیم کرد چون ما از نزدیک تیم را نمی بینیم ولی در کل مطمئن هستم که بازی، بازی قشنگی می شود و امیدوارم استقلال در نهایت این دیدار را با برد به پایان برساند.

برنامه فرهاد مجیدی برای اوت انداز پیکان/ پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست می دهند

* درباره رقابت سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان چه توصیه ای می توان به شاگردان فرهاد مجیدی و یا خود کادر فنی این تیم داشت؟

- رقابت در صدر خیلی حساس است و البته بحث توصیه نیست! چون ما از نزدیک در جریان اتفاقات تمرینات نیستیم و تنها در رسانه ها می بینیم و می شنویم که چه اتفاقاتی درون تیم رخ می دهد. بنابراین ارتباطی به آن شکل نداریم که بتوانیم با آنها حرف بزنیم ولی وقتی شما نزدیک تیم باشید می توانید جابجایی ها را حدس بزنید و بعد بروید درباره ارنج تیم و نفراتی که می خواهند به میدان بروند نظر بدهید. الان کادر فنی اشراف کامل را به تیم دارد و درست است که فرهاد الان سه بازی است در رأس کادر فنی تیم قرار گرفته ولی قبلا مربی این تیم بوده و به خوبی با نحوه بازی بازیکنان این تیم آشناست. البته از تجربیات فراز کمالوند هم به درستی استفاده می کند. معمولا در تیم های بزرگ به یک چنین افرادی نیاز است که کنار سرمربی حضور داشته باشند.  

* وضعیت رقابت با سپاهان و پرسپولیس را چطور می بینید؟

- سپاهان در حد قهرمان بازی می کند. هم نفرات خوبی دارند و هم در کادرفنی جدید آنها نوید کیا به درستی از علیرضا مرزبان استفاده کرده است. این هم جزو کارهای درستی است که یک مربی جوان می تواند انجام بدهد. از طرفی نفرات جایگزین تیم سپاهان می توانند در بقیه تیم ها به عنوان نفرات اصلی در میدان حضور داشته باشند. پرسپولیس هم که خوب بوده و خوب هم نتیجه می گرفت. حالا هم که ترابی آمده و آل کثیر هم به آنها اضافه شده است و از طرفی شهریار مغانلو هم به این تیم آمده و دیگر در خط حمله وضعیت خوبی برای پرسپولیس رقم خورده است.

* رقابت برای قهرمانی این فصل را چطور پیش بینی می نید؟

- امسال کار قهرمانی سخت است و هر چند که 12 بازی باقیمانده است و استقلال هم در فاصله 4 امتیازی با صدر قرار دارد. البته این تیم با هر دو تیم بالادستی اش در جدول دو بازی رودررو هم دارد  که این دو بازی مستفیم می تواند با پیروزی استقلال ضمن از بین بردن فاصله ها این تیم را به صدر برساند. از سوی دیگر قطعا حریفان استقلال هم امتیاز از دست می دهند و تنها توصیه ای که می توان به این تیم داشت این است که باید بیش از همیشه حواس شان به تیم خودشان باشد تا امتیاز از دست ندهند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان