طراحی تراس و بالکن کوچک با ۱۶ ایده خنک تابستانی!

بالکن،پاسیو،حیاط خلوت: شاید شما هم جزو آن دسته افردی هستید که در فضای زندگی خود عدم وجود یک بالکن را احساس می کنید دلتان می خواهد در طراحی بالکن خود مبلمان ساده ای قرار دهید و یا آن را گلکاری کنید یا حتی به فعالیت های دوست داشتنی دیگر بپردازید

بالکن،پاسیو،حیاط خلوت: شاید شما هم جزو آن دسته افردی هستید که در فضای زندگی خود عدم وجود یک بالکن را احساس می کنید دلتان می خواهد در طراحی بالکن خود مبلمان ساده ای قرار دهید و یا آن را گلکاری کنید یا حتی به فعالیت های دوست داشتنی دیگر بپردازید. اما به خاطر محدود بودن فضای تراس یا عدم وجود یک حریم خصوصی از داشتن آن سر باز می زنید. اگر هنوز هم در رویاهای خود به چنین فضایی فکر می کنید با چیدانه همراه باشید تا با هم ایده های منحصر به فردی را برای داشتن یک بالکن فسقلی دوست داشتنی برای شما باز گو کنیم.

بالکن کوچک

هر چقدر هم که فضای بالکن و یا تراس شما کوچک باشد باز هم با کمی جست و جو می توانید مبلمان مناسب آن را پیدا کنید، در انتخاب مبلمان علاوه بر تجه به ابعاد به هماهنگ بودن رنگ ها نیز توجه داشته داشته باشید. در این تصویر حضور یک میز کوچک قرمز با صندلی های ساده تاشو در کنار گلدان های خاکستری یک پالت رنگی منحصر به فرد را ایجاد کرده است.

دکوراسیون بالکن زیبا

اگر بالکن شما در امتداد فضای اتاق خواب شما واقع شده است در واقع شما خوش شانس هستید! چرا که به سادگی می توانید این دو فضا را با هم ادغام کنید و یک فضای دنج برای صرف چای عصرگاهی و خواندن کتاب برای خود در بالکنتان به وجود آورید.

دکوراسیون بالکن کوچک

در دکوراسیون بالکن کوچک خود از تمام فضاها به خصوص دیوارها استفاده کنید. همان طور که در این تصویر می بینید با استفاده از باکس های ساده چوبی فضایی را برای نگهداری اشیا و یا حتی گلدان ها ایجاد کرده اند و از تمام بخش های بالکن کوچک خود استفاده بهینه کرده اند.

دیوار سبز در بالکن کوچک

وقتی فضای کوچکی دارید و علاقه به گل و گلدان پس خلاقیت می تواند به کمک شما بیاید کافی است از دیوار سبز یا باغ های عمودی استفاده کنید، این ترفند به شما این امکان را می دهد که از طراوت گیاهان در فضای کوچک خود به خوبی بهره ببرید.

طراحی بالکن

بالکنتان را خودتان طراحی کنید! اجازه دهید سبک خودتان را داشته باشد رنگ های مورد علاقه تان را برای گلدان ها انتخاب کنید از رومیزی شاد و روشن استفاده کنید و یا حتی تیره! سبک سبک شماست طراحی بالکن خود را مطابق سلیقتان انجام دهید و لذت ببرید.

طراحی بالکن کوچک

حتی اگر باکن شما بسیار بسیار کوچک است باز هم می توانید با استفاده از گلدان های آویزی و یا نمونه های مشابه آن محلی را برای گلکاری و قرار دادن گلدان های خود پیدا کنید و چهره بالکن و یا فضای پشت پنجره خود را منحصر به فردتر کنید.

دکوراسیون بالکن کوچک

در طراحی بالکن خود از مبلمان کم جا و تاشو کمک بگیرید! با این کار فضای بالکن خود را دو برابر خواهید کرد به جای استفاده از گلدان های زمینی از استندها کمک بگیرید و آن ها را در ارتفاع قرار دهید با این عمل فضای کف شما مفید باقی می ماند.

دکوراسیون بالکن کوچک

در انتخاب مبلمان فضای بیرونی به سراغ گزینه های سبک تر بروید. وقتی شما فضای کوچکی دارید در زمان جابه جایی مبلمان و یا چرخش به قسمت دیگری از منظره دچار مشکل می شوید بنابراین بهتر است زمانی که فضای شما کوچک است از مبلمان سبک تر و راحت تر استفاده نمایید.

طراحی بالکن کوچک

از فضای خود استفاده بهنیه کنید، همان طور که در تصویر می بینید حریم دیوار به عنوان پشتی یک نیمکت برای شما در آمده است با این کار شما فضای بیشتری را برای پذیرایی از مهمانانتان در بالکن کوچک خود دارید.

تزیین بالکن با گیاهان

در تزیین بالکن با گیاهان دقت کنید سعی کنید از گل و گیاه های عطری برای فضای خود استفاده کنید با ایجاد این رایحه دل انگیز فضای بالکن خود را دلپذیر تر کنید، گیاهانی مانند اسطوخودوس، گل یاس، پیچ امین الدوله، گل رز، گل کلماتیس، آویشن و بسیاری از گیاهان دیگر می تواند با رایحه خود فضای بالکن شما را دلپذیر تر نماید.

طراحی بالکن

در طراحی بالکن و تراس خود از روشنایی های مصنوعی مانند چراغ های سقفی استفاده کنید، این چراغ هلا می تواند در غالب یک لوستر به فضای شما شخصیت ببخشد و شما را تشویق کند تا پس از تاریکی نیز از فضای باکن خود استفاده کنید.

طراحی بالکن و تراس

در مورد طرح و مدل مبلمان خود سخت گیر باشید به خصوص اگر از فضای دیگری به بالکن خود دید وسیع دارد پس بهتر است مدل مبلمان فضای بیرونی خود را خاص تر انتخاب کنید.

دکوراسیون بالکن و تراس

اگر پنجره ی فضای شما به بالکن دید دارد بهتر است با استفاده از المان های ساده ای تمرکز را بر روی فضای بالکن خود معطوف کنید! کافی است از بطری های رنگی و یا مجسمه یا گلدان های کوچک ساده برای ایجاد تمرکز بر روی دکوراسیون بالکن تراس خود استفاده نمایید.

بالکن شیشه ای

از بالکن شیشه ای استفاده کنید! ظاهر نرده های بالکن خود را تغییر دهید، با این کار تغیر چشمگیری در فضای بالکن شما ایجاد می شود می توانید به جای نرده های آهنی همیشگی از پانل های شیشه ای یا ریل های کابلی فولادی استفاده کنید و ظاهر مدرنی به فضای بالکن خود ببخشید.

طراحی بالکن

در بالکن های نسبتا عریض می توانید از یک کنسول باریک کمک بگیرید. این کنسول می تواند فضای خوبی برای قرار دادن گلدان ها و یا گاز شما باشد، همچنین می توانید از آن برای قرار دادن اشیا دکوری خود استفاده نمایید و چهره خاصی به فضای بالکن خود ببخشید.

دکوراسیون بالکن

با استفاده از دیوار های مشبک و یا گیاهان رونده یک حریم خصوصی در فضای تراس و یا بالکن خود به وجود بیاورید این حریم در معرض تابش نور خورشید بازی نور و سایه جذابی را در فضای تراس شما به وجود می آورد که صمیمیت خاصی را با خود به همراه خواهد داشت و دکوراسیون بالکن شما را دوست داشتنی تر می کند.

اگر به دنبال طراحی مناسبی برای بالکن منزل تان هستید، پیشنهاد می کنم به شرکت های طراحی محوطه و فضای سبز که از زیرگروه های اهالی فن چیدانه هستند، سری بزنید و نمونه کار های آن ها را ببینید.

منبع: Houzz ؛مترجم: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان