ماهان شبکه ایرانیان

سامسونگ با S۲۱ گوی سبقت از اپل را ربود

مؤسسه‌ی آماری Strategy Analytics گزارشی از عملکرد گوشی‌های هوشمند در بازار در ماه فوریه منتشر کرده است که نشان می‌دهد سامسونگ توانست به لطف پرچم‌داران سری گلکسی S۲۱، اپل و پرچم‌داران جدیدش را پشت سر بگذارد.

سامسونگ با S21 گوی سبقت از اپل را ربود
 
فرادید؛ سامسونگ و اپل دو رقیب دیرینه‌ی دنیای دیجیتال و به خصوص موبایل بوده و هستند. شاید رقابت این دو غول تکنولوژی باعث شده که در سال‌های اخیر پیشرفت سریع‌تری در حوزه موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی شاهد باشیم. هر چند وقت یک بار هر کدام از این دو کمپانی، از محصول جدید و پرچمدار خود رونمایی می‌کند و شرکت رقیب را به چالش جدی می‌کشاند و تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. اما این بار شرکت سامسونگ با ارائه‌ی محصول جدید خود گویا سکوی نخست میزان فروش در چند ماه اخیر را از آن خود کرده و اپل را شکست داده است.

به گزارش فرادید؛ مؤسسه‌ی آماری Strategy Analytics گزارشی از عملکرد گوشی‌های هوشمند در بازار در ماه فوریه منتشر کرده است که نشان می‌دهد سامسونگ توانست به لطف پرچم‌داران سری گلکسی S21، اپل و پرچم‌داران جدیدش را پشت سر بگذارد.

به گزارش یک روزنامه‌ی انگلیسی زبان مستقل در کشور هندوستان، سامسونگ توانست در ماهی که گذشت (فوریه)، سهم از دست رفته‌ی خود در بازار را دوباره به دست آورد و حتی اپل را هم پشت سر بگذارد. این نتیجه‌ی عالی در شرایطی به دست آمده که اپل توانسته بود سه ماه آخر سال 2020 را به عنوان برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در جهان پشت سر بگذارد.
 
سامسونگ با S21 گوی سبقت از اپل را ربود

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ توانست فقط در ماه فوریه‌ی امسال، 24 میلیون گوشی به فروش برساند. در حالی که اپل در این بازه‌ی زمانی موفق به فروش 23 میلیون آیفون شد. همین موضوع سبب شد شرکت کره‌ای با اختلاف بسیار کمی، سهم بیشتری از اپل در بازار داشته باشد؛ 23٫1 در مقابل 22٫2 درصد. در رده‌های بعدی هم شرکت‌های چینی را شاهد هستیم نظیر شیائومی با 11٫5 درصد از سهم بازار و ویوو و اوپو با 10٫6 و 8٫5 درصد که فاصله‌ی زیادی با دو شرکت بالای جدول دارند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد سامسونگ توانست به لطف پرچم‌دار‌های بسیار ارزشمند خود، سهم از دست رفته‌ی بازار در سه ماه آخر سال 2020 را بالاخره تصاحب کند. البته هنوز مشخص نیست وقتی گزارش مربوط به این سه ماه منتشر می‌شود، سامسونگ چه جایگاهی را خواهد داشت، اما فعلا به نظر می‌رسد همه چیز مطابق خواسته‌های شرکت کره‌ای پیش می‌رود.

مثلا در ماه اول سال 2021، زمانی که سامسونگ هنوز از گوشی‌های خود رونمایی نکرده بود، اپل فرصت کافی در اختیار داشت تا با آیفون‌ها، حسابی در بازار جولان دهد و همین هم شد و با 25٫4 درصد، شرکت کوپرتینویی فاصله‌ی زیادی را با سامسونگ ایجاد کرد که تنها 15٫6 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته بود. امتیازی که اپل توانست از آن سود ببرد، عرضه‌ی زودتر خانواده‌ی آیفون 12 به نسبت سری گلکسی S21 بود. البته نماینده‌های سامسونگ به خودی خود 6 هفته زودتر از انتظار رونمایی و راهی بازار شدند، ولی مثل همیشه، آیفون‌ها زودتر در دسترس قرار گرفتند تا با قابلیت‌های خوبی نظیر اینترنت 5 G و پردازنده‌ی بسیار سریع A14، توجه بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کنند.

سامسونگ با S21 گوی سبقت از اپل را ربود

حالا به نظر می‌رسد گلکسی S21 و دو مدل پلاس و اولترا که قیمت مناسب و قابلیت‌های فوق‌العاده زیادی هم دارند، توانسته‌اند سامسونگ را نجات دهند. همه‌ی این‌ها در کنار پشتیبانی نرم‌افزاری 3 ساله و آپدیت امنیتی 4 ساله، کهکشانی‌ها را از لحاظ آپدیت هم به رقیبی جدی برای نماینده‌های اپل تبدیل کرده تا این رقابت بیش از پیش جذاب‌تر و دیدنی‌تر دنبال شود. سری گلکسی S21 به نسبت پرچم‌دار‌های سال گذشته‌ی سامسونگ سال فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند و حتی از یکی از محبوب‌ترین سری پرچم‌دار‌های شرکت یعنی گلکسی S10 هم عملکرد بهتری در ماه فوریه از خود به نمایش گذاشتند؛ به ترتیب 26 و 12 درصد به نسبت سری S20 و S10.

پیش از این هم شنیده بودیم که سامسونگ در کشور کره‌ی جنوبی، توانست در مدت زمان 57 روز، 1 میلیون از گوشی‌های پرچم‌دار خود را به فروش برساند که حدود یک ماه زودتر از زمانی است که سری S20 توانست به این میزان از فروش دست پیدا کند. البته پرچم‌داران سری S10 در 47 روز به فروش 1 میلیون دستگاه دست پیدا کرده بودند.
 
سامسونگ با S21 گوی سبقت از اپل را ربود

در این بین، اما گلکسی S21 توانست با در اختیار داشتن 52 درصد از آمار فروش، محبوب‌ترین گوشی از این سری شناخته شود که میزان عددی فروش آن هم از مرز 500/000 دستگاه عبور کرد. در رده‌ی دوم و سوم هم گلکسی S21 اولترا و S21 قرار دارند که به ترتیب 27 و 21 درصد از این میزان را از آن خود کردند.

موفقیت سامسونگ با نماینده‌های جدید دلایل متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، پوشاندن ضعف پردازنده با حضور اگزینوس 2100 به جای اگزینوس 990، کاهش قیمت محسوس به نسبت قبل و البته فروکش کردن ویروس کرونا و دسترسی بیشتر به فروشگاه‌ها بود.

با این حال سامسونگ نباید به این برتری جزئی در مقابل رقیبی، چون اپل که به سرعت در حال پیشرفت است دل خوش کند. نباید فراموش کرد که اپل توانست با آیفون‌های سری 12، از لحاظ فروش در ماه فوریه‌ی 2021، به نسبت بازه‌ی زمانی مشابه در سال 2020 و 2019 به ترتیب 74 و 35 درصد پیشرفت داشته باشد؛ بنابراین کوپرتینویی‌ها شرکتی نیستند که بخواهند از این رقابت دست بکشند؛ به‌خصوص حالا که یک‌بار مزه‌ی تبدیل شدن به برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند را هم چشیده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان