رئیس کل دادگستری قزوین در گفت‌وگو با میزان تاکید کرد

عدم انجام معامله در بنگاه‌های فاقد مجوز/ داد و ستد و مبادلات اجتماعی باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد

رئیس کل دادگستری قزوین بر انجام داد و ستد و مبادلات اجتماعی در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

جمال انصاری رئیس کل دادگستری قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، با تاکید بر عدم انجام معامله در بنگاه‎های فاقد مجوز گفت: برای جلوگیری از عوارض منفی معاملات‌، داد و ستد و مبادلات اجتماعی باید هوشمندانه عمل کرد و از طریق دفاتر اسناد رسمی و مشاوره با حقوقدانان اقدام به معامله کرد.

انصاری اظهارکرد: انجام معامله در بنگاه‌های فاقد مجوز با متصدیان فاقد سواد و یا کم‌ سواد از لحاظ حقوقی نوعی ضعف فرهنگی است که موجب متضرر شدن افراد می‌شود و رفع این نقیصه در جامعه نیازمند کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: مردم برای پیشگیری از بروز اینگونه مشکلات و دردسرهای عدیده ناشی از آن شایسته است برای تنظیم قرار داد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و در خصوص انتقال مالکیت به صورت وکالتی اطلاعات لازم را کسب کنند چراکه این کم توجهی ها در آینده به عامل برای تشکیل پرونده قضایی و رفت و امدهای مکرر برای اثبات مالکیت و حقانیت آنها می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: بخشی از این آگاهی بخشی کار دستگاه ها و فعالان فرهنگی است که از رسانه‌ها و دست اندرکاران فضای مجازی انتظارمی رود تا بستر خوبی را برای انتقال مفاهیم و آموزش حقوقی به شهروندان فراهم کنند چراکه افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی جامعه و تعداد پرونده‌های قضایی رابطه ای مستقیم و نزدیک دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر