صندوقچه انتخابات؛

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

روزنامه اعتماد:سفرهای استانی رئیسی حتی در ایام نوروز هم ترک نشد و به مناطق محروم سفر و درباره مسائل مختلف کشور اظهارنظر کرده است.برخی ناظران معتقدند این تحرکات رییسی جنبه تبلیغاتی- انتخاباتی دارد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد 1400 هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

- ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است

«عبدالله ناصری» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با «روزنامه شرق» گفت:«تنها راه نجات و امیدبخش اصلاحات معرفی نامزد اصیل گفتمان اصلاح‌طلبی است. اگر تأیید شد رقابت را ادامه می‌دهند ‌. تئوری انتخاب بین بد و بدتر دیگر نه‌تنها ممدوح نیست بلکه مردم عصبانی و جبهه اصلاحات را مضمحل می‌کند».

ناصری در ادامه گفت:«دوام حیات اصلاح‌طلبی در جامعه‌محوری است، به این علت که واقعیت دوگانه جامعه-دولت خیلی شفاف و عمیق است و اگر هم فرضا (فرض محال که محال نیست) با نامزد اصلی پاستور را تصرف کردند باید دغدغه جامعه برای ایشان ارجح از دغدغه‌های دیگر باشد و به همین دلیل چون آقای خاتمی نمی‌آید بهترین گزینه، آقای سیدحسن خمینی است».

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

از سوی دیگر «احمد شریف» عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مصاحبه با «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت:«هنوز درباره مصداق‌ها و اسامی هیچ صحبتی به طور رسمی صورت نگرفته، زیرا فرایند رسیدن به نامزد اصلی هنوز مشخص نیست. خیلی از این اسامی هم که طرح می شود خودشان آماده حضور در رقابت‌ها نیستند و ما نشانه‌های مثبتی از حضور آن‌ها نمی‌بینیم».

شریف در ادامه گفت:«در گذشته شاهد بودیم که وقتی سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان به میدان آمد استقبال خوبی از او صورت گرفت؛ اگرچه که صلاحیت او برای آن انتخابات تایید نشد، هر چند هم اکنون هیچ نشانه‌ای از علاقه او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشاهده نمی‌شود».

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

- سردار کوثری: هیچ اختلافی در سپاه وجود ندارد

«سایت خبری الف» در مطلبی نوشت:«سردار کوثری، مشاور فرمانده کل سپاه در گفت و گو با برنا در رابطه با حواشی اخیر پیرو ورود نظامی ها به انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که می خواهند وانمود کنند در سپاه اختلاف وجود دارد باید گفت اصلا چنین چیزی نیست».

این سایت خبری اصولگرا در ادامه نوشت:«در مورد کاندیدا نظامی باید به چارچوب قانونی این مساله نگاه کرد هر کسی که به ضوابط قانونی عمل کند می تواند، وارد انتخابات شود حال می خواهد نظامی باشد یا نه».

- رئیسی؛کاندیدای محبوب اصولگرایان است

«روزنامه اعتماد» در گزارشی با عنوان «رئیسی؛کاندیدای محبوب اصولگرایان» نوشت:«نباید تعجب کنیم. هر چند همچنان آنچه به ‌نسبت از او می‌شنویم، ماندن در سمت کنونی و تمرکز بر دستگاه قضایی است. در این میان جمع کثیری از اصولگرایان تاکید دارند که با آمدن رییسی رقابت و کشمکش درون‌گفتمانی این جناح سیاسی به پایان می‌رسد و بسیاری از کاندیداهای شاخص این جریان خواه‌ناخواه به نفع رییس قوه قضاییه کنار می‌نشینند».

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سفرهای استانی رئیسی...حتی در ایام نوروز هم ترک نشد و او از همان ابتدای سال جدید به مناطق محروم سفر و درباره مسائل مختلف کشور اظهارنظر کرده است. بر همین اساس نیز برخی ناظران معتقدند این تحرکات رییسی جنبه تبلیغاتی- انتخاباتی دارد. به‌خصوص که این روزها هر از گاه نقدی به عملکرد دولت مستقر می‌کند و همین دیروز هم به‌طور صریح علیه دولت اظهارنظر کرد».

- قلب تپنده احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری 1400

سایت «خبرآنلاین» در گزارشی با عنوان «قلب تپنده احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری 1400» نوشت:« نه صحبتی از بقایی می‌کند نه حرفی از تظلم‌خواهی برای مشایی پیش می‌کشد؛ شعارهای پوپولیستی‌اش را همچنان بر زبان می‌راند البته نه از جنس افزایش یارانه و لباس محلی پوشیدن بلکه در قد و قامت یک اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند».

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

این سایت خبری اصلاح طلب در ادامه نوشت:«یک روز از لزوم مذاکره می‌گوید و روز دیگر اعلام می‌کند که قرار است ترور شود؛ خلاصه که دریای اظهارات عجیب و غریب او پایان ندارد و  این روزها که بوی انتخابات ریاست جمهوری مشام‌ها را پر کرده است محمود احمدی‌نژاد پا در رکاب انتخابات گذاشته و می‌خواهد هر طور شده دوباره خود را به ساختمان پاستور برساند. حالا دیگر نیاز بیشتری دارد تا مردم را به سمت خود جذب کند  آنقدر طرفدار جمع کند که یا حکومت را وادار به تائید صلاحیت خود کند یا شاید هم دیوارهایی از حصر و حبس را ترسیم کند تا محبوبیت را جایگزین معروفیت کند».

- محمد غرضی: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنم

«خبرگزاری تسنیم» در گزارشی نوشت:«محمد غرضی از تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبرداد. وی با بیان اینکه از جوانی در فضای اداره کشور بودم و در دهه‌های 20 تا 40 و 50 افتخار خدمت به کشور را داشتم، گفت: قطعا با هدف خدمت به کشور در موعد قانونی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام می‌کنم».

محمد غرضی در انتخابات سال 92 نیز کاندیدای پست ریاست جمهوری شده بود که در آن رقابت‌ها، 446هزار و 15 رای آورد که یک درصد آرای اخذ شده بود.

ناصری: بهترین گزینه کاندیداتوری، سیدحسن خمینی است/ رئیسی؛ کاندیدای محبوب اصولگرایان است

- عباسی: هیچ دیداری با احمدی نژاد نداشتم

«محمد عباسی» وزیر اسبق ورزش و جوانان و وزیر تعاون دولت‌های نهم و دهم در نشست خبری در «باشگاه خبرنگاران جوان» ضمن اعلام نامزدی رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با اشاره به برخی شایعات مبنی بر دیدار با محمود احمدی نژاد گفت: هیچ دیداری با احمدی نژاد نداشتم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان