طرز تهیه بامیه شیرینی لذیذ ماه مبارک رمضان

هفته ی گذشته از سوی ستاد استهلال استان تهران چهارشنبه ۲۵ فروردین آغاز ماه رمضان ۱۴۰۰ اعلام شد. به این ترتیب دیگر چیزی تا شروع این ماه مبارک و پر برکت باقی نمانده است

طرز تهیه بامیه شیرینی لذیذ ماه مبارک رمضان

هفته ی گذشته از سوی ستاد استهلال استان تهران چهارشنبه 25 فروردین آغاز ماه رمضان 1400 اعلام شد. به این ترتیب دیگر چیزی تا شروع این ماه مبارک و پر برکت باقی نمانده است. اما حتماً شما هم موافق هستید که یکی از لذت های ماه رمضان خوراکی های مخصوص آن از جمله زولبیا و بامیه است. امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا شاید برخی مایل به خرید این شیرینی های خوشمزه از قنادی ها نباشند و البته برخی هم هستند که به طور کلی همیشه شیرینی خانگی را به نوع آماده ی آن ترجیح می دهند. به همین دلیل قصد داریم طرز تهیه بامیه را به شما آموزش دهیم که به راحتی می توانید در خانه آن را آماده کنید.

طرز تهیه بامیه

مواد لازم برای تهیه بامیه

  • آرد: 1 لیوان
  • آب: 1 لیوان
  • تخم مرغ درشت: 2 عدد
  • کره: 50 گرم
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر: 2 لیوان
  • آب: 1 لیوان
  • گلاب: 1/2 لیوان
  • زعفران دم‌کرده: 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه بامیه

1- آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود. سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید (در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).

2- آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به‌ جوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه 2 قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.

3- حدود 10 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد از آنکه خمیر خنک شد تخم مرغ‌ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف به دست آید.

4- داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه‌ ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند. این مرحله حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌ کشد. پس باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.

5- قابلمه را خیلی پر نکنید تا بامیه‌ ها حسابی پف کنند و داخل شان پوک شود. با پایین نگه داشتن دمای روغن، شیرینی فرم صاف‌ تر و زیبا تری پیدا می‌ کند. قبل از ریختن سری دوم، بگذارید روغن از دما بیافتد و کمی خنک شود.

6- آن ها را روی دستمال حوله‌ ای بچینید تا روغن اضافه گرفته شود. سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند (حدود 3 دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است).

فوت و فن‌ ها

– صبر کنید شربت خنک شود سپس خمیر داغ را درون آن بریزید.

– روغن نباید هنگام ریختن خمیر در آن داغ باشد. در غیر اینصورت بامیه فرصت پف کردن پیدا نمی‌ کند و ترد نمی‌ شود.

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان