واکنش دختر گلاب آدینه به ادعای جنجالی ریحانه پارسا درباره تجاوز همسرش

ریحانه پارسا بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران که مدتی است به ترکیه مهاجرت کرده، روز گذشته با ادعای خود درباره ی یک کارگردان مطرح ایرانی جنجال آفرین شد.

واکنش دختر گلاب آدینه به ادعای جنجالی ریحانه پارسا درباره تجاوز همسرش

ریحانه پارسا بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران که مدتی است به ترکیه مهاجرت کرده، روز گذشته با ادعای خود درباره ی یک کارگردان مطرح ایرانی جنجال آفرین شد.

ماجرا از این قرار است ریحانه پارسا مدتی قبل در روز جهانی زن در پستی اینستاگرامی مدعی شد در 16 سالگی مورد تجاوز قرار گرفته بود اما نامی از شخص متجاوز نبرد.

او در این پست نوشت:

16 سالم بود که برای بار اول به من تجاوز شد!

از آنجایی که ظاهرم به عمد یا غیر عمد سن من را بیشتر نشان میداد آن اتفاق را هیجانی از سر احساس و عشق طرف مقابل تلقی کردم. به اصرار خودِ فرد رابطه ما از دور به صورت تلفنی چند شب در هفته حفظ شد. در تمام طول دو سال من از ترسی که به جان و تنم افتاده بود از خانه بیرون نیامدم و هر چیزی را بهانه می کردم برای خانه نشینی؛ و دل خوش به تماس های آن شخص. به خودم آمدم 2 سال گذشته بود و من باید تسلیم این تعرض که حقیقتاً صورت گرفته بود می شدم!

اکنون 5 سالی از آن نیمه شب می گذرد و من امروز بعد از این همه سال به حقیقتِ تاریکِ رخداده در نقطه ایی از زندگیم خیره شدم؛ برای بار هزارم با خودم تکرار می کنم: ((قبول واقعیت نصف موفقیت است))…

عادت به این نوع نوشتن نداشتم؛ « از شما می خواهم با خواندن نگاهِ شخصِ من به این موضوع، ((نگاهی به نقاط تاریک خود که نهان است بیندازید)) ! »

تقدیم به سکوت های پاک!
بیش باد آزادی…!

روز گذشته اما ریحانه پارسا در اینستاگرام خود ادعا کرد فردی که به او تجاوز کرده بود، سیاوش اسعدی کارگردان جوان و مطرح ایرانی و همسر سابق نورا هاشمی، دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه است.

ریحانه پارسا مدعی است در زمان بازی در فیلم «سال تحویل» از سوی سیاوش اسعدی مورد تعرض قرار گرفته بود، پروژه ای سینمایی که فیلمبرداری آن در اواسط زمستان سال 94 آغاز اما پس از چند ماه به دلیل مشکلات مالی در اواخر بهار 95 متوقف شد و کار ساخت آن ناتمام ماند. مهدی هاشمی، رویا نونهالی، مهدی سلطانی و بهاره کیان افشار بازیگران اصلی این فیلم بودند. فیلم «سال تحویل» چند بازیگر نوجوان نیز داشت که مربی گری آن ها برعهده ی نورا هاشمی، همسر سابق سیاوش اسعدی بود.

پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ریحانه پارسا، نورا هاشمی با انتشار پیامی ویدئویی در اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد.

نورا هاشمی در این ویدئو گفت سال ها است از سیاوش اسعدی جدا شده و از مردم خواست دست از توهین به او و خانواده اش به خاطر اتفاقی که به آن ها مربوط نیست بردارند. هاشمی همچنین گفت از اخبار منتشر شده متأثر و متأسف است و آرزو می کند هر آنچه عدل و حق است اتفاق افتد.

ریحانه پارسا نیز در استوری با اشاره به پیام ویدئویی نورا هاشمی نوشت: «ما هر دو از یک نفر ضربه خوردیم». ریحانه پارسا در گذشته در صفحه ی شخصی اش تصاویری از خود در کنار نورا هاشمی منتشر کرده بود که از دوستی آن ها حکایت دارد.

ریحانه پارسا و نورا هاشمی در هجدهمین جشن حافظ در سال 97

از زمان مطرح شدن این ادعا از سوی ریحانه پارسا بحث های زیادی در فضای مجازی شکل گرفته است. ریحانه پارسا نیز خود دست آخر در توییتی دراینباره نوشت: «سیاوش اسعدی میسپرمت به چرخه طبیعت. قوانین زمینی پاسخگوی ظلمات و تاریکی های وجود ذاتی کسی نیست.»

انتشار این اخبار اما واکنش هاتف علیمردانی، کارگردان ایرانی را هم به دنبال داشت.

علیمردانی در پیامی ویدئویی در اینستاگرام خود ضمن اظهار همدردی با زنان قربانی تجاوز، به حمایت از سیاوش اسعدی پرداخت. او گفت برخی برای کسب شهرت از آبرو و اعتبار دیگران استفاده می کنند و به سابقه ی ریحانه پارسا برای جلب توجه و کسب شهرت از طریق حاشیه سازی و جنجال آفرینی اشاره کرد. علیمردانی به دفاع از آیدین آغداشلو نیز پرداخت که او هم چند سالی است به تعرض به زنان متهم شده است.

سیاوش اسعدی که این روزها مشغول ساخت فیلم جدید خود به نام «غریزه» با حضور بازیگران مطرحی چون امین حیایی، پانته‌آ پناهی ها، ژاله صامتی و پردیس پورعابدینی است، تاکنون واکنشی به ادعای ریحانه پارسا نداشته است.

سیاوش اسعدی کیست

سیاوش اسعدی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی متولد 1362 در تهران است. او کارگردانی فیلم های حوالی اتوبان، جیب بر خیابان جنوبی و درخونگاه را در کارنامه ی خود دارد، که هر سه فیلم جوایزی را برای این کارگردان جوان ایرانی به ارمغان آوردند و تحسین منتقدان را به همراه داشتند. اسعدی در مؤسسه آموزشی «آزاد فیلم» مسعود کیمیایی تدریس کارگردانی می کند.

نورا هاشمی، همسر سابق سیاوش اسعدی در فیلم های حوالی اتوبان و جیب بر خیابان جنوبی نقش آفرینی کرده است. این زوج سابق پسری به نام اوستا دارند که متولد سال 95 است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.5 / 5. تعداد رای: 4

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان