ویژه‌های مشرق؛

آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم/ لغو مذاکرات هسته‌ای خواسته اسرائیل است

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت در مجلس دهم نوشت:«دولت حتی نتوانسته از اختیارات خود استفاده کند».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی و از اعضای ارشد ستاد میرحسین موسوی در سال 88 در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «کدام آموزه‌ دینی ‌اجازه ‌ بی‌انصافی را می‌دهد؟» خطاب به «نصرالله پژمانفر» نماینده مجلس نوشت:«در ارتباط با مطلبی که درباره مسکن مهر توییت کرده‌اید، توجه شما را به گزارش رسمی کمیسیون اصل 90 درهمین‌باره که در تاریخ 25/7/1395 در صحن علنی مجلس قرائت شد، جلب می‌کنم. آن گزارش را بخوانید تا معلوم شود تا چه حد با جدیت این‌جانب و همکارانم در وزارتخانه ایفای تعهدات به مردم را پی گرفتیم و تا چه‌ حد بسیار جدی‌تر از دولتی که برای آن گریبان چاک می‌کنید، تأمین رفاه مردم در حد مقدورات را تأمین کردیم».

آخوندی در ادامه نوشت:« کدام آموزه دینی به شما اجازه این حد از بی‌انصافی و دروغ‌پردازی را می‌دهد؟».

آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم/ لغو مذاکرات هسته‌ای خواسته اسرائیل است

«عباس آخوندی» چندی پیش در مصاحبه با «خبرآنلاین» در پاسخ به این سوال که «به این دولت رأی دادیم پس چه شد؟» گفته بود:«خیلی چیزها شد. خیلی اتفاقات مثبت افتاد. من ناراحتی از دولت آقای روحانی را می‌فهمم. ولی، آن طرف هم حواسمان باشد ما ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال 92 را یادمان نرود. اگر روند سال 92 ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود. ما دچار انواع منازعات فراوان بودیم یعنی وضعمان به مراتب بدتر از این بود».

برخلاف ادعای آخوندی، یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی مربوط به حوزه مسکن است. در دولت روحانی قیمت مسکن حدود 6 برابر افزایش یافت. هزینه اجاره بهای مسکن نیز به طرز سرسام آوری افزایش یافت.

علیرغم وعده آخوندی و معاونان وی درخصوص ساخت مسکن اجتماعی، در دولت روحانی حتی یک واحد مسکن اجتماعی هم ساخته و تحویل مردم نشد.

دولت روحانی درخصوص مسکن روستایی، نوسازی بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر نیز دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد. با اینحال افرادی همچون آخوندی با تکبر مدعی هستند که رفاه مردم را تأمین کرده اند.

لازم به ذکر است که آخوندی چندی پیش در دفاع از مدیران نجومی بگیر، حقوق 25 میلیونی برخی مدیران را تاچیز خواند!

گفتنی است «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته با انتشار مطلبی در فضای مجازی، عباس آخوندی را مسئول تعطیلی طرح مسکن مهر و عدم راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور دانست.

** لغو مذاکرات هسته ای خواسته اسرائیل است

«سید محمد صدر» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «لغو مذاکرات خواسته اسرائیل» نوشت:«زمانی که مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 برای امضای توافق هسته‌ای در جریان بود، اسراییل، عربستان و برخی دیگر از متحدان منطقه‌ای آنها تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا برجام به نتیجه نرسد. شکست این تلاش‌ها در پی حصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5، تل‌آویو را به سوی خرابکاری و استفاده از حربه‌هایی نظیر اقدامات نظامی و تروریستی علیه تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای ایران سوق داد تا شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه روز یکشنبه در نطنز رخ داد، باشیم».

صدر در ادامه نوشت:«اگر دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی کشور به جای صرف انرژی‌شان پیرامون مسائل کم‌اهمیت، تمرکز خود را روی مسائلی مهم نظیر نفوذ در تاسیسات هسته‌ای معطوف کنند، می‌توان تا حد زیادی امنیت این تاسیسات را افزایش داد. در مقطع زمانی فعلی هم آنها باید پاسخگو باشند که چرا نتوانستند از وقوع حادثه دوباره در نطنز جلوگیری کنند».

این دیپلمات سابق در این یادداشت تاکید کرد:«درباره این موضوع شاهد گمانه‌زنی‌های زیادی در کشور بودیم اما نه تنها قابل پذیرش نیست که در پی حادثه نطنز «مذاکرات وین را لغو کنیم» که به نظر می‌رسد اجرای چنین سیاستی دقیقا می‌تواند در راستای منافع اسراییل باشد».

آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم/ لغو مذاکرات هسته‌ای خواسته اسرائیل است

روزنامه ایران نیز در یادداشتی با عنوان «انتقام از دیپلماسی» به قلم «دیاکو حسینی» از همکاران «حسام الدین آشنا» در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نوشت:«رژیم صهیونیستی سال‌هاست که‌خـودرا متعهد به عقب‌راندن برنامه‌های هسته‌ای ایران‌می‌داندو بارها با ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری‌های متعدد در تأسیسات هسته‌ای کوشیده است که این تعهد را در عمل نیز نشان دهد. حمله اخیر به زیرساخت‌های برق‌رسانی سایت نطنز نه کسی را متعجب کرد و نه نسبت به نقش رژیم صهیونیستی  در این حملات کسی را به تردید انداخت؛ بویژه آنکه این حمله در جریان نشست‌های کمیسیون مشترک برجام  و تقویت احتمال احیای کامل توافق انجام گرفته است».

آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم/ لغو مذاکرات هسته‌ای خواسته اسرائیل است

اصلاح طلبان در کنار برخی دولتمردان اصرار دارند که حساب اسرائیل را از آمریکا جدا کنند. این در حالی است که اسرائیل تمامی اقدامات ضدایرانی خود را با پشتیبانی آمریکا و دولت های اروپایی انجام می دهد.

برای نمونه در مسئله ترور دانشمندان هسته ای کشورمان، مستندات موجود از همکاری نزدیک آمریکا و اسرائیل حکایت می کند.

کارشناسان معتقدند که همزمانی اقدام خرابکارانه در نطنز با مذاکرات هسته ای در وین با هدف قراردادن ایران در موضع ضعف و امتیازگیری یکطرفه از کشورمان صورت گرفته است.

رسانه های آمریکایی در ماههای اخیر چندین بار اذعان کرده اند که دولت بایدن در مسئله برجام کاملا با اسرائیل هماهنگ است. روندی که پیش از این نیز در دولت های ترامپ و اوباما وجود داشت.

** دولت روحانی حتی نتوانسته از اختیارات خود استفاده کند

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت در مجلس دهم نوشت:«دولت حتی نتوانسته از اختیارات خود استفاده کند. امید است که دولت در چند هفته مانده در انتخابات، روی کرونا و مسائل اقتصادی بیشتر تامل کند تا مردم دلخوش شده و پای صندوق رای بیایند».

آخوندی: رفاه مردم را در حد مقدورات تأمین کردیم/ لغو مذاکرات هسته‌ای خواسته اسرائیل است

چندی پیش «عبدالله ناصری» مشاور خاتمی در اظهارنظری مشابه گفته بود: «توجه داشته باشید که دولت روحانی در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند...من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است ...اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

متاسفانه برخی دولتمردان بجای پاسخگویی به مردم و تلاش برای رفع مشکلات، با اظهارات عجیب، نمک بر زخم مردم می پاشند.

برای نمونه در روزهای گذشته، «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«آقای رییس جمهور با صراحت بیان کردند که اگر کارهای سنجیده سازمان برنامه و بودجه نبود؛ این آرامش را در کشور نداشتیم».

در هفته ها و ماههای اخیر اصلاح طلبان به منتقد اصلی عملکرد دولت تبدیل شده اند. این در حالی است که این طیف شریک دولت و یکی از بانیان اصلی وضع موجود است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان