عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاویر

گرچه برخی از آداب و رسوم از نگاه غریبه‌ها عجیب و غریب می‌نماید، اما به مرور زمان نزد صاحبان این آداب به صورت یک امر عادی و سنت طبیعی درآمده است.

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاویر

به گزارش اعتمادآنلاین، بی‌تردید مراسم عروسی و ازدواج یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات عمر هر زوجی محسوب می‌شود، حال آنکه عروسی در هر نقطه از جهان رسم و رسوم خاصی دارد که گاه برای مردم دیگر نقاط دنیا عجیب و حتی غیرعادی به نظر می‌رسد.

گرچه برخی از آداب و رسوم از نگاه غریبه‌ها عجیب و غریب می‌نماید، اما به مرور زمان نزد صاحبان این آداب به صورت یک امر عادی و سنت طبیعی درآمده است.

آداب ازدواج در هند

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

بی‌شک هندی‌ها در برگزاری مراسم عروسی سرآمد بوده و فهرست طولانی‌ای از این آیین را می‌توان در بین مردم این کشور یافت.

شاید یکی از عجیب‌ترین رسوم ازدواج در هند پرداخت مهریه باشد. در هند این خانواده عروس است که باید به خانواده شوهر مهریه پرداخت کند و این امر یکی از شروط اساسی تکمیل فرایند ازدواج است.

از سویی رسم عجیب‌تر تسلیم چاقو یا شیء فلزی تیزی به عروس در دوره نامزدی است تا بدین ترتیب در این دوران به شوهرش اجازه ندهد نزدیکش شود. عروس در مراسم عروسی از حنای بسیار سیاه‌رنگی استفاده می‌کند که تیرگی آن بیانگر شدت عشق شوهرش به اوست.

همچنین در شب عروسی و در زمان ورود به خانه‌اش باید ظرفی مملو از برنج را لگد بزند، زیرا این باور وجود دارد که برای خانواده‌اش بخت خوش می‌آورد.

در دست کردن تعداد زیادی النگو هم از دیگر رسوم ازدواج در میان عروس‌های هندی است، زیرا بر این باورند که برخورد این النگو‌ها به دست و صدای آن جریان خون را در بدن عروس تقویت می‌کند و باعث سرزندگی بیشتر او می‌شود. در شب عروسی، عروس باید انگشتری به انگشت دوم پای خود کند، زیرا هندی‌ها معتقدند این انگشت خون را از طریق رحم به قلب بازمی‌گرداند.

همچنین با توجه به اینکه لباس سفید در هند به ویژه در میان هندو‌ها رنگ عزا محسوب می‌شود هیچ کسی در هند در روز عروسی لباس سفید به تن نمی‌کند. با این حال عجیب‌ترین رسم مرسوم در هند اجبار عروس یا داماد به ازدواج با یک درخت موز پیش از برگزاری مراسم ازدواج واقعی است.

در فرهنگ هند اگر فردی (پسر یا دختر) در روز‌هایی که مریخ در منازل اول، دوم، چهارم، هفتم، هشتم یا دوازدهم خود قرار دارد به دنیا بیاید، مانگلیک (Manglik dosha) لقب می‌گیرد. این نام بدان معنی است که آن‌ها انرژی منفی در زندگی زناشویی خواهند داشت و موجب بروز تنش و حتی مرگ خود یا همسرشان می‌شوند. برای برطرف کردن این شومی و باطل شدن انرژی منفی فرد مذکور باید ابتدا با یک درخت موز ازدواج کند.

گفته می‌شود آیشواریا رای هنرپیشه برجسته هندی پیش از ازدواج با آبیشک پاچان با یک درخت ازدواج کرد.


آداب ازدواج در چین

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

کوچکی پای عروس از معیار‌های برتری زنان در این کشور به شمار می‌رود، اما یکی از عجیب‌ترین آداب ازدواج در استان سینچوان ورود عروس و خانواده‌اش پیش از ازدواج به یک دوره فشرده گریستن است.

عروس و خانواده‌اش از یک ماه پیش از مراسم ازدواج تحت آموزش گریه کردن قرار می‌گیرند تا در شب زفاف بتوانند به راحتی بگریند و نشان دهند که عروس نزد خانواده‌اش بسیار ارزشمند بوده است.

یکی دیگر از آداب ازدواج در این کشور ممنوعیت ورود مادرزن به خانه دخترش به مدت یک سال است! با این حال عروس اجازه دارد هر زمان که بخواهد به خانه والدینش برود.

البته اویغور‌ها هم رسوم خاص خود را در روز عروسی دارند. داماد در مراسم عروسی باید سه عدد پیکان به سوی عروسش از چله رها کند. این روز‌ها پیکان‌های مورد استفاده بدون مثلث نوک تیز است، بعد از آن هم داماد هر سه پیکان را شکسته و با این کار خود عشق ابدی‌اش را به همسر خود ابراز می‌کند.

آداب ازدواج آمریکایی

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

در آمریکا جشن پایان مجردی یکی از مراسم غیرقابل اغماض برای عروس و داماد‌های آمریکایی است که معمولاً دوستان‌شان با رقص و آواز آن را برگزار می‌کنند.

با رواج ازدواج‌های نوین و هم‌خانگی در جامعه آمریکا دوره نامزدی از زندگی عروس و داماد‌های آمریکایی حذف شده است. آمریکایی‌ها معمولاً به جای نقل یا گل، برنج بر سر عروس و داماد می‌ریزند، زیرا بر این باورند که زندگی عروس و داماد را باثبات و پربرکت خواهد کرد.

پرتاب دسته گل توسط عروس به سمت دوستانش یکی از آداب رایج در ازدواج بسیاری از کشورهاست، اما این کار در آمریکا تفاوت خاصی با دیگر مناطق دارد، چون عروس باید این دسته گل را به طرف دوستان داماد بیندازد. آمریکایی‌ها معتقدند عروس باید یک هدیه گرانبها از یک زن متاهل دریافت کند تا از این طریق زندگی خوشبختی با همسرش پیدا کند. علاوه بر آن یک روبان آبی‌رنگ نیز برای او بسته می‌شود تا از چشم حسودان در امان بماند.

آداب ازدواج در روسیه

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

آنچه که ازدواج در روسیه را از دیگر کشور‌ها متمایز می‌کند نبود مقوله‌ای به نام مهریه است. داماد مهریه‌ای به عروس پرداخت نمی‌کند، اما مجبور است برای دیدن عروس خود به دوستان و نزدیکان عروس پول بپردازد.

شکستن ظروف بلور در مراسم ازدواج از عادت‌های اساسی آنان محسوب می‌شود، زیرا این باور وجود دارد که این کار خوشبختی زوجین را بیشتر و طولانی‌تر می‌کند.

در شب عروسی نان به عروس و داماد تعارف می‌شود و هر یک از آن‌ها که بتواند بدون استفاده از دست قطعه بزرگ‌تری از نان را بردارد تسلط بیشتری بر امور منزل و خانواده خود خواهد داشت.

آداب ازدواج در آلمان

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

عروس و داماد آلمانی در شب عروسی خود ظروف چینی را می‌شکنند و بعد با یکدیگر ظروف شکسته را جمع‌آوری و محل را تمیز می‌کنند.

این اعتقاد وجود دارد که این کار به آن‌ها زندگی خوشبخت و بختی بلند می‌دهد. عروس یک سکه در کفش راست خود می‌گذارد تا برایش خوشبختی مادام‌العمر به همراه آورد. کودکان از کفش عروس برای جمع‌آوری پول از مهمانان حاضر در مراسم عروسی استفاده می‌کنند. عروس باید کفشش را خودش تهیه کند تا به شوهرش ثابت کند قدرت پس‌انداز کردن و مدیریت کردن زندگی را دارد.

آداب ازدواج در اسکاتلند

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاویر

در اسکاتلند دوستان و نزدیکان عروس و داماد برنامه مشمئزکننده‌ای برای این 2 نفر تدارک می‌بینند و به میزان وسع و زمانی که در اختیار دارند مخلوطی از شیر بریده‌شده، تخم‌مرغ فاسد، غذا‌های بدبو، سس‌های مختلف ماهی، آرد و حتی لجن را تهیه کرده و به سرتاپای عروس و داماد می‌پاشند.

در این بین مهمانان و مدعوین نیز موظف‌اند در طول مدت مراسم بیشترین سروصدا و هیاهوی ممکن را به پا کنند. این رسم در مناطق مختلف اسکاتلند برای یکی از زوج‌ها یا هر دوی آن‌ها برگزار می‌شود.

رسم عجیب عروسی در کنگو

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

عروس و داماد در کنگو حق ندارند از ژست جدی بودن خود خارج شوند.

در این کشور آفریقایی عروس و داماد هنگام برگزاری مراسم عروسی خود حتی حق لبخند زدن هم ندارند.

داماد کره‌ای در شب عروسی فلک می‌شود

عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان + تصاوی

داماد‌های کره‌جنوبی بعد از پایان مراسم عروسی و پیش از رفتن به خانه خود باید فلک شوند.

در این رسم که گاه به شوخی پایان می‌یابد و گاهی هم دردناک است داماد پیش از آنکه به اتفاق عروس عازم خانه خود شوند، مجبور است کفش‌ها را از پا درآورد و در حالی که دوستانش پای او را محکم گرفته‌اند، با چوب یا ماهی خشک‌شده فلک می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان