نمایندگان ایران بدون باخت به ایستگاه دوم رسیدند

استقلال؛ گل سرسبد

دنیای‌اقتصاد : از قرار معلوم هر چقدر تیم‌های ایرانی در مسابقات داخلی مشکل گلزنی دارند و لیگ کشورمان مثل کویر لوت است، در آسیا شاهد داستان دیگری هستیم.

چهار بازی ابتدایی نمایندگان ایران در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مجموعا 16 گل داشت و مسابقات یکی از یکی زیباتر از آب در آمد. پرسپولیس با یک گل الوحده امارات را شکست داد تا به سنت پیروزی‌های ناپلئونی وفادار باقی بماند. تراکتور هم در یک مصاف فوق‌العاده تماشایی برابر پاختاکور ازبکستان به تساوی 3-3 رضایت داد. نیمه دوم این بازی بسیار جذاب بود و هر 6 گل در همین 45 دقیقه رویید. تراکتور ابتدا دو بر صفر جلو افتاد، سپس 3بر2 عقب افتاد و نهایتا گل تساوی‌بخش را به ثمر رساند. فولاد هم در یک نمایش تحسین‌برانگیز برابر تیم قدرتمند السد قطر به تساوی یک-یک دست یافت. ژاوی هرناندس، سرمربی السد که در اسپانیا سابقه رفاقت با جواد نکونام را داشته است، بعد از این بازی به ستایش از سرمربی فولاد پرداخت. نماینده کشورمان حتی شانس کسب پیروزی در این مسابقه را هم داشت، اما چند دقیقه کم آورد. 

    چه کرد استقلال!

بدون تردید اما گل سرسبد نمایندگان ایران در دور نخست بازی‌ها استقلال بود؛ تیمی که یک نیمه‌شب جذاب برای هواداران ساخت و با نتیجه مقتدرانه 5‌بر2 از سد الاهلی عربستان گذشت. این نتیجه مسلما بحران الاهلی را تشدید خواهد کرد، چراکه این تیم در شش مسابقه قبلی‌اش در لیگ عربستان هم شکست خورده بود. با این حال تحت هیچ شرایطی نمی‌توان نمایش عالی شاگردان فرهاد مجیدی به‌ویژه در فاز هجومی را نادیده گرفت. این تیم که رگه‌هایی از بازی‌های خوب دوران استراماچونی را بروز داد، هر بار به سمت دروازه حریف یورش برد موقعیت کلیدی گلزنی ساخت. به‌عنوان یک برش از بازی، باید به 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم برگردیم؛ به جایی که مجیدی برای کسب برتری آرش رضاوند را به جای سعید مهری راهی زمین کرد تا شاگردانش نفس میزبان را بگیرند. استقلال شب بسیار خوبی داشت و نوید صعود از این گروه دشوار را به هوادارانش داد، اما نباید از یاد ببریم که این تیم در فاز دفاعی مشکلاتی دارد که اگر حل نشود، مثلا برابر الدحیل قطر می‌تواند دردسرساز باشد.

    امروز؛ آغاز راند دوم

امروز اما راند دوم مرحله گروهی برای سه نماینده ایران آغاز می‌شود. ابتدا در گروه پنجم از ساعت 21:30 پرسپولیس رودرروی الریان قطر قرار خواهد گرفت. این نبرد غیر از جنبه‌های فنی و جدولی، از حیث رویارویی سرخپوشان با شجاع خلیل‌زاده هم تماشایی خواهد بود. این بازیکن بعد از ترک پرسپولیس در آستانه فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته به شدت مغضوب هواداران شده است. چنان‌که گفتیم پرسپولیس بازی اولش را یک‌بر‌صفر از الوحده برده و در صدر جدول قرار دارد، چراکه الریان در نتیجه‌ای دور از انتظار صفر-صفر برابر گوا متوقف شد. در گروه دوم هم تراکتور از ساعت 22:30 به مصاف شارجه امارات، میزبان بازی‌ها می‌رود. شارجه بازی اولش را با یک گل از نیروی هوایی عراق برده و با سه امتیاز صدرنشین است. تراکتور اگر صعود می‌خواهد باید به فکر جمع کردن امتیازات حداکثری از دل مصاف با شارجه و نیروی هوایی باشد، چرا که پاختاکور واقعا تیم قدرتمندی است. در گروه چهارم هم از ساعت 22:30 فولاد در مصاف با الوحدت اردن احتمالا آسان‌ترین بازی مرحله گروهی‌اش را برگزار خواهد کرد؛ هرچند نماینده اردن هم در مسابقه اول یک مساوی بدون گل از النصر میزبان گرفت و نباید این تیم را دست و پا بسته تلقی کرد. بازی دوم استقلال اما بامداد دوشنبه برابر الشرطه عراق خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان