ماهان شبکه ایرانیان

نفریه خبر داد

مستمری کودکان بی‌سرپرست به ۴۰۰ هزار تومان رسید

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری کودکان و نوجوانان بی سرپرست در سال جاری از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت.

مستمری کودکان بی‌سرپرست به 400 هزار تومان رسیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نفریه گفت: در حال حاضر بهزیستی با 634 مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد 34 مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.

وی ادامه داد: کودکانی که در مراکز بهزیستی زندگی می‌کنند تا 18 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در مراکز بهزیستی 10 هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند و علاوه بر آن 15 هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاست‌ این سازمان در مورد این کودکان و نوجوانان، واگذاری‌ آنان به دامان خانواده‌ها است تا این کودکان همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.

نفریه یادآور شد: ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست رایگان خواهد بود.

نفریه تاکید کرد: زندگی کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار می شود ، از سوی کلینیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت ، روانشناسی و دیگر حوزه ها، نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان