دارویی برای کمک به بازسازی اعصاب نعوظ

محققان آمریکایی موفق به کشف داروی جدیدی شده اند که می تواند به بازسازی اعصاب نعوظ در مردان کمک کند

دارویی برای کمک به بازسازی اعصاب نعوظ

به گزارش سیناپرس : سالانه تعداد زیادی از مردان به دلیل ابتلا به سرطان یا مشکلات دیگر، مجبور به عمل جراحی پروستات می‌شوند. این موضوع معمولاً باعث کاهش توانایی نعوظ شده و مشکلاتی را به همراه دارد. حالا محققان آمریکایی داروی موثری برای این مشکل یافته‌اند.

 محققان آمریکایی در تحقیقی جدید موفق به تولید دارویی موضعی شده‌اند که باعث می‌شود عملکرد اعصاب نعوظ که به دنبال عمل «پروستاتکتومی رادیکال» آسیب دیده‌اند، بازسازی و بازیابی گردد. این عمل که رایج‌ترین درمان برای سرطان موضعی پروستات است، معمولاً مشکل فوق را به همراه دارد.

محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین در این خصوص می گویند: «اختلال نعوظ یا اصطلاحاً ED ایجادشده پس از عمل جراحی پروستات، تأثیر عمده‌ای در زندگی بسیاری از بیماران و شرکای آن‌ها دارد و داروی ما می‌تواند عملکرد جنسی طبیعی را برای ده‌ها هزار مردی که هر ساله تحت این جراحی قرار می‌گیرند، فراهم نماید».


این دارو که اصطلاحاً نوعی siRNA است با موفقیت بر روی موش‌ها به عنوان جانوران مدل آزمایش شده و باعث بازسازی اعصاب مربوطه شامل رشد مجدد و بازیابی عملکرد آن گردیده است. این دارو حتی پس از قطع اعصاب نیز، توانسته اثرات قابل توجهی را در خصوص بازسازی و بهبود نسبی اعصاب عملکردی نعوظ داشته باشد.

محققان همچنین دریافتند که شاخه‌های آلت تناسلی حیوانات تحت درمان با داروی فوق، دارای سطح بالاتری از آنزیم نیتریک اکسید سنتاز خواهند بود. به گفته آن‌ها، «این موضوع اهمیت زیادی دارد چراکه در صورت نبود اکسید نیتریک در شروع کار، حتی داروهایی مانند ویاگرا نیز نمی‌توانند اثرگذاری مناسبی داشته باشند».

به دنبال این پیشرفت پزشکی فوق العاده، حالا محققان این تیم درمانی، در حال بررسی این موضوع هستند که آیا siRNA ها می‌توانند باعث بازسازی سایر اعصاب پس از آسیب نخاعی شوند یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان