ماجرای گودزیلا؛ میمون چاقی که برای کاهش بیش از نیمی از وزنش باید رژیم غذایی بگیرد

یک میمون چاق به نام گودزیلا تحت رژیم سخت غذایی قرار گرفته است. سرپرستان این میمون برای او که تا پیش از این هله هوله می‌‌خورد، رژیم شوید، کاهو و جیرجیرک زنده را تجویز کرده‌اند

ماجرای گودزیلا؛ میمون چاقی که برای کاهش بیش از نیمی از وزنش باید رژیم غذایی بگیرد

یک میمون چاق به نام گودزیلا تحت رژیم سخت غذایی قرار گرفته است. سرپرستان این میمون برای او که تا پیش از این هله هوله می‌‌خورد، رژیم شوید، کاهو و جیرجیرک زنده را تجویز کرده‌اند. این حیوان اکنون به وزن 17.2 کیلوگرم رسیده است که رقم بسیار بالایی برای این حیوان محسوب می‌شود. کارکنانی که بر روی این میمون کار می‌کنند امیدوارند تا گودزیلا با رژیم سخت و پیاده روی روزانه بتواند به تناسب اندام برسد و وزن خود را تا قبل از رها شدن دوباره در طبیعت به 10 کیلوگرم برساند.

میمون چاق

گودزیلا در تاریخ 26 مارس با 19 کیلوگرم وزن به مرکز حیات وحش در چاچوئنگسائو، تایلند منتقل شد و با شروع رژیم جدید خود 2 کیلوگرم کم کرده است. کارکنان این مرکز می‌گویند که این میمون هنوز بسیار پرخاشگر است و به بازدیدکنندگانی که می‌خواستند به او نزدیک شوند، حمله کرده است.

میمون چاق

رئیس جنگل‌ها در اداره پارک‌های ملی تایلند گفت: «وزن گودزیلا هنوز هم بالای حد نرمال قرار دارد. میمون‌های ماکاک معمولا کمتر از 10 کیلوگرم وزن دارند.» او ادامه می‌دهد: «او همچنین مشکلات رفتاری دارد. زیرا صاحب قبلی او اسباب بازی‌های زیادی در اختیارش قرار می‌داده است. اکنون نیز هر کسی که بخواهد دست به اسباب بازی‌ها بزند و مثلا آن‌ها را بردارد با واکنش پرخاشگرایانه این میمون مواجه شده و او اسباب بازی‌اش را بلافاصله پس می‌گیرد.»

میمون چاق

این میمون پس از انتشار ویدئویی از وی که او را در بازاری در بانکوک نشان می‌داد، نجات یافت. گودزیلا 2 سال را در آن بازار پشت سر گذاشت و در این مدت بازدیدکنندگان و افراد رهگذر به او غذا می‌دادند. رئیس این مرکز در اینباره می‌گوید: «صاحب او به خوبی به او غذا می‌داد که همین باعث چاقی این میمون شد.» او ادامه می‌دهد: «صاحب او هر روز به او تنقلات می‌داد و علاوه بر آن رهگذران نیز به او میوه، آجیل، شیرینی و نوشیدنی می‌دادند.»

میمون چاق

در این مدت که گودزیلا در اختیار این مرکز قرار دارد صاحب وی اجازه دارد که بیاید و از او ملاقات کند. اما سرانجام این میمون باید در طبیعت رها شود تا بتواند با هم نوعان خود تعامل و زندگی کند. صاحب قبلی این میمون درباره او می‌گوید: «او برای من مثل پسرم است. او عضوی از خانواده من است. من نگرانم که او نتواند زنده بماند.»

بیشتر بخوانید:

قرق شهری در تایلند توسط میمون ها به دنبال شیوع کرونا

داستان باراک ؛ پیدا شدن گوسفندی سرگردان با 35 کیلوگرم پشم در استرالیا

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان