طرز تهیه شیک فندق خیلی خوشمزه در خانه

از شما همراهان آرگایی عزیز برای آشنایی با طرز تهیه شیک فندق دعوت می کنیم تا نگاه مهربانتان تا پایان مطلب همراه باشد.

طرز تهیه شیک فندق خیلی خوشمزه در خانه

میلک شیک ها یکی از انواع نوشیدنی ها، نوشیدنی های سرد محسوب می شوند که همانند بسیاری از خوراکی های دیگر دارای تنوع و گوناگونی در طعم، همچنین روش تهیه می باشند، به عنوان مثال شیک فندق, یک میلک شیک خوشمزه و یک نوشیدنی سرد دلچسب است که می توانید در کافه ها و کافی شاپ ها آن را سفارش دهید و یا روش بهتر آنکه آن را در منزل تهیه کنید. در این مطلب آرگا طرز تهیه شیک فندق را آموزش داده است تا در صورت تمایل به آماده سازی آن در منزل مورد بهره قرار دهید.

شیک ها نوشیدنی های دلچسب

ممکن است نوشیدنی های خوش طعم زیادی را در منزل تهیه و نوشیده باشید. اما به دلیل باور خود مبنی بر اینکه میلک شیک دارای روش آماده سازی سخت و زمان بری می باشد خود را از این نوشیدنی دلچسب با طعمی ایده آل محروم کرده باشید، انواع شیک نوتلا، شیک شکلاتی، شیک سیب، شیک موز، شیک پرتقال، شیک توت فرنگی، شیک بلوبری و شیک فندق…همگی دربردارنده ی این خوشمزه و دلچسب بودن، و روش تهیه آسان هستند. در ادامه طرز تهیه میلک شیک فندق یکی از کم نظیرترین نوشیدنی های سرد و محبوب را آموزش خواهیم داد.

طرز پخت و آماده سازی شیک فندق

مواد مورد نیاز

  • 1 لیتر شیر
  • 1 شیشه نوتلا
  • 250 گرم خامه شیرینی پزی
  • 350 گرم بستنی وانیلی
  • میزان نیاز شکلات ذوب شده (میزان دلخواه)
  • مقدار نیاز فندق خام
  • میزان نیاز سس کارامل
  • 4 عدد لیوان (اندازه بزرگ)

طرز تهیه شیک فندق

چهار عدد لیوانی را که از قبل درون یخچال قرار داده بودید را از یخچال خارج سازید، شکلات ذوب شده را شکل ناهماهنگ بر روی دیواره های درونی آنها بریزید.

تمامی بستنی را درون مخلوط کن ریخته و نوتلا و شیر خود را به آن افزوده ( به تناسب هر یک نفر دو قاشق غذاخوری نوتلا و 200 میلی لیتر شیر بیافزایید) و مخلوط کن خود را روشن نمایید تا حاصل کار شما مایعی قوام دار شبیه ماست باشد.

این مایع غلیظ را با لیوانها و ظرف مخلوط کن در قسمت فریزر یخچال قرار دهید.

در این مرحله خامه شیرینی پزی را درون ظرفی ریخته و با استفاده از همزن برقی به خوبی آن را بهم بزنید، سپس آن را داخل قیف مخصوص قنادی ریخته و با استفاده از آن درون هر لیوان به اندازه یک گلوله بستنی از خامه قرار دهید و پس از آن مایع ماست مانند شیک را بر روی خامه, درون لیوان بریزید و مجددا اندکی خامه بر روی آن قرار دهید.

با استفاده از سس کارامل، سس شکلات شیک فندق خوشمزه ی خود را تزیین کنید.

آموزش شیوه ی تهیه شیک فندق

مواد مورد نیاز

  • 3 پیمانه و نیم آب
  • شکلات ریز شده 1 پیمانه
  • 2 پیمانه فندق
  • میزان لازم و یا دلخواه شکر

طرز تهیه شیک فندق شکلاتی با طعمی منحصر به فرد

ابتدا فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد، سپس فندق را درون سینی فر ریخته و برای 10 – 15 دقیقه (تا مشاهده رنگ طلایی قهوه ای آن) داخل فر بگذارید.

پس از این زمان سینی را از فر بیرون آورده و خوبصبر کنید تا فندق های شما سرد شوند، حالا فندق ها را در شیشه ای ریخته و کاملا آن را از آب پر نوده و درب شیشه را محکم ببندید و برای 24 – 48 ساعت در کناری قرار بدهید تا بخیسند.

پس از گذشت 1 یا 2 روز آب فندق ها را دور ریخته و با آب شسته و داخل مخلوط کن بریزید. مقدار مشخص شده ی آب را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید.

ترکیب به دست آمده را درون پارچه ای تمیز ریخته و با استفاده از دست این پارچه بفشارید تا عصاره آن در ظرف بریزد.

در این مرحله شیر فندق آماده می باشد، آن را درون شیشه ای بریزید، این نوشیدنی تا 48 ساعت در یخچال قابل نگهداری می باشد.

در مرحله ی پایانی شکلات های ریز شده را توسط حرارت ذوب نمایید و داخل شیک بریزید و با یکدیگر مخلوط نمایید. نوشیدنی شیک فندقی خوش طعم شما آماده است می توانید آن را میل کنید.

آموزش طرز تهیه شیک فندق

چند نکته طلایی

  • به دلیل یخ زدگی لیوان های شما، شکلات بر روی دیواره آن می ایستد.
    در صورت در دسترس نداشتن قیف، می توانید از قاشق استفاده کنید.
  • جهت تهیه میلک شیک خوب است از بستنی وانیلی بهره ببرید.
  • برای تهیه میلک شیک نوتلا از یخ بهره نبرید، جهت سرد شدن آن، لازم در قسمت فریزر یخچال قرار دهید.

آمو.زش طرز تهیه شیک فندق

در این مطلب آشپزی آموزش طرز تهیه شیک فندق ساده و شیک فندق شکلاتی را آموزش دادیم، از همراهی شما کدبانوهای عزیز و خوش سلیقه نایت قدردانی را دارا هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر