ماهان شبکه ایرانیان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تجویز داروهای تزریقی در نسخه پزشکان تهرانی به ۳۵ درصد کاهش یافت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان داروهای تزریقی در نسخه های پزشکان استان تهران در سال ۹۲ ، ۳۷ درصد کل اقلام نسخه را شامل می شد که اکنون این رقم به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است

تجویز داروهای تزریقی در نسخه پزشکان تهرانی به 35 درصد کاهش یافت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان داروهای تزریقی در نسخه های پزشکان استان تهران در سال 92 ، 37 درصد کل اقلام نسخه را شامل می شد که اکنون این رقم به 35 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ، دکتر منان حاجی محمودی در گفت و گو با ایرنا ، افزود: همچنین در سال 92 میانگین کل اقلام دارویی تجویز شده در نسخ پزشکان استان تهران، 2.89 قلم دارو بوده که این میزان نیز به 2.75 قلم دارو رسیده و کنترل خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان داروهای آنتی میکروبیال در نسخ پزشکان استان تهران نیز از 39 درصد به 34 درصد از سال 92 به 95، کاهش پیدا کرده است.

**ارزانی دارو ، تولید داخلی دارو را به چالش کشیده است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به قیمت های دارویی اشاره کرد و گفت: اکنون سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این است که هزینه داروهای تولید داخل حمایت و برعکس قیمت داروهای وارداتی کنترل شود.
حاجی محمودی افزود: واقعیت این است که قیمت داروی تولید داخل در کشور ما اصلا بالا نیست در نتیجه تولید برای بسیاری از صنایع دارویی کشور به صرفه نیست و برعکس قیمت داروهای وارداتی طی چند سال اخیر بالا بوده است.
وی تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت بر کنترل وارداتی و حمایت از داروی تولید داخل است و چون داروهای تولید داخل خیلی قیمتی ندارند و هزینه بر نیستند، افزایش قیمت آنها خیلی سربار هزینه ای بیمار را زیاد نمی کند و بیشتر سربار هزینه ای ما مربوط به داروهای وارداتی و داروهای مورد استفاده بیماران صعب العلاج یا خاص است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بطور کلی تعداد داروهای داخلی که قیمت آنها زیاد شده ، کم نیست اما اگر بخواهیم سبد کلی هزینه دارویی را حساب کنیم با توجه به اینکه داروهای وارداتی معمولا هزینه بر هستند و اکنون میزان داروهای وارداتی کاهش پیدا کرده ، سبد کلی هزینه دارویی کنترل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان