هانیه توسلی هم قربانی تجاوز است؟ واکنش شهره قمر به پست جنجالی خانم بازیگر

هانیه توسلی ، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با پست اینستاگرامی جدید خود که با هشتگ MeToo همراه بود، خبرساز شد.

هانیه توسلی هم قربانی تجاوز است؟ واکنش شهره قمر به پست جنجالی خانم بازیگر

هانیه توسلی ، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با پست اینستاگرامی جدید خود که با هشتگ MeToo همراه بود، خبرساز شد.

توسلی در آخرین پست اینستاگرامش تصاویری از سنین 20 تا 24 سالگی خود را به همراه شعری تلخ منتشر کرد. او در انتها از دردی بزرگ در وجود خود گفت و پستش را با هشتگ های من‌هم و MeToo به پایان رساند.

او در این پست نوشت:

تمام روز را در آئینه گریه میکردم / بهار پنجره‌ام را / به وهم سبز درختان سپرده بود / تنم به پیلهٔ تنهائیم نمیگنجید / و بوی تاج کاغذیم / فضای آن قلمرو بی آفتاب را / آلوده کرده بود / نمیتوانستم، دیگر نمی‌توانستم / تمام روز نگاه من / به چشمهای زندگیم خیره گشته بود / به آن دو چشم مضطرب ترسان / که از نگاه ثابت من می‌گریختند / و چون دروغگویان / به انزوای بی‌خطر پناه میآورند / کدام قلّه کدام اوج؟ / مگر تمامی این راههای پیچاپیچ / در آن دهان سرد مکنده / به نقطۀ تلاقی و پایان نمیرسند؟ / به من چه دادید، ای واژه‌های ساده فریب / و ای ریاضت اندامها و خواهش‌ها؟ / اگر گلی به گیسوی خود می‌زدم / از این تقلب، از این تاج کاغذین / که بر فراز سرم بو گرفته است ، فریبنده‌تر نبود؟ / رها شده، رها شده، چون لاشه‌ای بر آب / به سوی سهمناک‌ترین صخره پیش می‌رفتم / به سوی ژرف‌ترین غارهای دریائی / و گوشتخوارترین ماهیان / و مهره‌های نازک پشتم / از حس مرگ تیر کشیدند / نمی‌توانستم دیگر نمیتوانستم / صدای پایم از انکار راه بر میخاست / و یأسم از صبوری روحم وسیعتر شده بود / و آن بهار، و آن وهم سبز رنگ / که بر دریچه گذر داشت، با دلم می‌گفت / «نگاه کن / «تو هیچگاه پیش نرفتی / «تو فرو رفتی»

عکس ها بیست سالگی. بیست و یک سالگی. بیست و دو سالگی.بیست و سه و بیست و چهار سالگی

چرا این روزها پرت شدم به بیست سال پیش.چرا اینقدر درد دارم در قفسه ی سینه ام؟ #metoo #من_هم

از زمان انتشار این پست گمانه زنی های زیادی درباره ی منظور هانیه توسلی صورت گرفته است.

من‌هم یا MeToo جنبشی جهانی و هشتگی اینترنتی است که در سال 2017 به دنبال متهم شدن هاروی واینستین، تهیه کننده ی مشهور هالیوودی به آزار جنسی زنان به وجود آمد. این جنبش از زنان می خواهد با افشای متجاوزین جنسی و سکوت نکردن در برابر این جنایت به ریشه کنی این مشکل و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده کمک کنند. از زمان به راه افتادن این جنبش زنان زیادی در سرتاسر دنیا از جمله زنان مشهور هالیوودی دست به افشاگری درباره ی تعرض های صورت گرفته به خود زده اند. موج افشای آزار جنسی در ایران نیز از سال گذشته در شبکه های اجتماعی آغاز شد. جمعی از زنان ایرانی به این جنبش پیوستند و از تجربه های تلخ خود در این زمینه گفتند. در این میان اما مردان مشهوری هم به آزار جنسی متهم شدند که بسیار خبرساز شد.

پست هانیه توسلی واکنش شهره قمر، بازیگر گمنام اما پرحاشیه ی ایرانی را هم به دنبال داشت.

شهره قمر در پستی اینستاگرامی به حمایت از هانیه توسلی پرداخت و ادعا کرد در 15 سالگی از سوی یکی از تهیه کنندگان مشهور سینما به نام ح.ف. مورد تجاوز قرار گرفته بود. او حتی در یک استوری خطاب به هانیه توسلی گفت که ترسی نداشته باشد و مانند او نام فرد متجاوز را افشا کند. او در استوری دیگری هم به نیوشا ضیغمی حمله برد و او را به دفاع از فساد آشکار سینما متهم کرد. ضیغمی سال گذشته در ویدئویی درباره ی وجود فساد اخلاقی در سینمای ایران گفته بود با وجود سال ها فعالیت در سینما تاکنون هیچ پیشنهاد بی شرمانه ای به او نشده و به نظر او برخورد دیگران با آدم ها عایده ی رفتار خود آن ها است. او همچنین گفته بود ادعای فساد اخلاقی در سینما از سوی بازیگرانی مطرح می شود که مدت ها است فعالیتی در سینما ندارند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 1.8 / 5. تعداد رای: 6

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان