ویژه‌های مشرق؛

زیباکلام: ما می‌توانیم برجام منطقه‌ای را با آمریکا امضاء کنیم/ ربیعی: منتقدان دولت دنبال اهداف سیاسی حقیر هستند

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویا رقبای روحانی در انتخابات های ۹۲ و ۹۶ پیروز شده و این وضع نیز نتیجه حضور همان افراد است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: ما میتوانیم برجام منطقه ای را با آمریکا امضاء کنیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«مردم به آینده امیدی ندارند...تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر در سال‌های اخیر یا به تنهایی و یا به همراه خانواده مهاجرت کرده‌اند...این افراد سرمایه‌های کشور هستند که ما هر روز آنها را از دست می‌دهیم. سرمایه کشور فقط آن دلارهایی نیست که در کشورهای اطراف صرف خرید مسکن شده است بلکه این متخصصان به مراتب ارزشمندتر هستند».

زیباکلام در ادامه گفت:«نمی‌توان امروز قیمت روی فارغ التحصیلان کشور گذاشت اما به سادگی این افراد را از دست می‌دهیم، زیرا امیدی به آینده ندارند. یکی از دلایلی که به آینده امید ندارند همین بن بست سیاسی است که در نتیجه شکست برجام و به بن بست رسیدن روابط ایران با آمریکا و اروپاست. فارغ از ابعاد اقتصادی، اگر ما از بن بست سیاسی خارج شویم این آمار نیز متفاوت می‌شود که می‌تواند اوضاع کشور را بهبود بخشد...اگر توافقی حاصل شود شاید یک امیدی به وجود آید و تا این میزان شاهد رفتن سرمایه‌ها از کشور نشویم».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«آیا نمی‌توان با آمریکا بر سر مساله عراق برای حکمرانی یک دولت معتدل به تفاهم رسید. ایران می‌خواهد امروز در افغانستان یک حکومت میانه رو و باثبات در آن جا مستقر باشد و آمریکا نیز چنین خواسته‌ای دارد. ایران نگران ظهور مجدد جریان‌های تندرو در سوریه است زیرا بی‌ثباتی و هرج و مرج در سوریه به وجود می‌آورند و آمریکا نیز چنین خواسته‌ای دارد».

زیباکلام تصریح کرد:«مشخصا با توافق صورت گرفته وضع اقتصادی کشور خوب می‌شود و در کوتاه مدت اقتصاد تکان مهمی خواهد خورد و در نیمه دوم امسال وضعیت خیلی بهتر خواهد شد. گروه‌های رادیکال نمی‌خواهند اجازه دهند این کار به اسم روحانی تمام شود».

زیباکلام: ما می‌توانیم برجام منطقه‌ای را با آمریکا امضاء کنیم/ ربیعی: منتقدان دولت دنبال «اهداف سیاسی حقیر» هستند

صادق زیباکلام ادعا کرده است که اهداف آمریکا و ایران در منطقه، با یکدیگر یکسان و مشابه است. سوال اینجاست که اگر آمریکا با ایران اهداف مشترکی در منطقه دارد، پس چرا دولت آمریکا در اقدامی تروریستی و بزدلانه، سردار حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و به شهادت رساند؟!

آمریکا پایه گذار و بانی اصلی تشکیل گروهک تروریستی داعش در منطقه بود. همان گروهکی که با حمایت ویژه آمریکا و تروئیکای اروپا و نوچه های آمریکا در منطقه، تا 40 کیلومتری مرزهای ایران پیشروی کرد، اما سربازان حاج قاسم و غیورمردان مدافع حرم اجازه پیشروی بیشتر را نداده و تروریست های دست پرورده آمریکا را کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان زمین گیر کردند.

زیباکلام و همفکران وی دقیقا همانند سال 94، مجددا وعده گشایش اقتصادی عظیم را مطرح کرده اند. اینها همان جماعتی هستند که دلار 3 هزارتومانی را تحویل گرفتند و مردم را از دلار 5 هزارتومانی ترساندند و در نهایت دلار 32 هزارتومانی را به کشور تحمیل کردند.

برخلاف ادعای زیباکلام، علت اصلی مهاجرت نخبگان از کشور، عدم توافق با آمریکا نیست، بلکه علت اصلی این است که برخی دولتمردان در کنار طیف اصلاح طلب، توانایی جوانان متخصص و نخبه ایرانی را در حد قرمه سبزی و آبگوشت بزباش می بینند.

علت اصلی مهاجرت نخبگان از کشور، عملکرد بسیار ضعیف «دولتِ اصلاح طلبان» است. وضع فعلی نتیجه «تکرار می کنمِ» خاتمی و همچنین نتیجه حضور اعضای ارشد ستادهای میرحسین موسوی و کروبی در امور اجرایی کشور است.

**ربیعی: منتقدان دولت دنبال «اهداف سیاسی حقیر» هستند

«علی ربیعی» سخنگوی دولت که در سالهای گذشته به دلیل عملکرد بسیار ضعیف در وزارت کار، توسط مجلس استیضاح شد، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«عده‌ای با اهداف سیاسی حقیر و کوتاه‌مدت ساز ناسازگاری را در داخل می‌نوازند و بی‌اعتنا به دستاوردهای مقاومت حداکثری که سرانجام ایالات متحده را به کنار گذاشتن مشی اشتباه خود وادار کرده و بی‌اعتناتر به حق مردم در شکستن حصر اقتصادی و برخورداری از زندگی منهای تحریم، موج تازه‌ای از حملات را به دولت آغاز کرده‌اند».

زیباکلام: ما می‌توانیم برجام منطقه‌ای را با آمریکا امضاء کنیم/ ربیعی: منتقدان دولت دنبال «اهداف سیاسی حقیر» هستند

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی، عدم ارتباط موثر با کارشناسان و صاحبنظران و توهین های مستمر خطاب به منتقدان استبی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ...از جمله توهین هایی است که دولتمردان و به ویژه آقای روحانی خطاب به منتقدان بیان کرده اند.

پس از پایان دولت اول روحانی، میزان توهین‌ها و الفاظ ناشایستی که برخی وزرا و مشاوران رئیس جمهوری علیه منتقدان به کار بردند به حدی زیاد بود که باعث شد تا مردم این بار علاوه بر وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات داده، تشکیل کابینه‌ای انتقادپذیر و اخلاق‌مدار را هم از او مطالبه کنند.

منتقدان دولت در سالهای گذشته در موضوع برجام، از دوره مذاکرات و پیش از امضای توافق تا به امروز بارها و بارها با دلایل فنی و کارشناسی و کاملا دلسوزانه به دولت مشورت دادند. اما دولتمردان هیچگاه به این رویکرد اخلاقی و حرفه ای پاسخ مثبت و شایسته ای ندادند.

اهداف سیاسی حقیر آنجایی نمایان شد که یک جریان سیاسی خاص مدعی شد که «هر روز تاخیر در اجرای برجام، 400 میلیارد تومان خسارت در پی دارد»! و بعد مدعی شد که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»! و بعد ادعا کرد که «موگرینی گفته:"هر چه تهران بگوید»! و سپس مدعی شد که «اگر جو بایدن بیاید، گشایش اقتصادی ایجاد شده و همه مشکلات رفع می شود»! و...

** سفره مردم را کوچک کردیم، ولی طلبکار هستیم!

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«اعداد و ارقام ارایه‌شده توسط مرکز آمار در سالنامه آماری سال 98 که هفته گذشته منتشر شد همچنین آنچه سایر مراکز رسمی اعلام کرده‌اند، نشان می‌دهد از زمان بروز نوسانات ارزی در اواخر سال 96 تاکنون، قیمت دلار جهشی حدود 430 درصدی داشته که بر بازار مسکن، خوراکی و البته کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز تاثیر گذاشته است. برآیند تمام آمارها فقیر شدن افراد جامعه و کوچک شدن سهم‌شان از کیک اقتصادی کشور است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در سال‌های 97 تا 99، حداقل حقوق یک فرد متاهل با دو فرزند با جهشی 95 درصدی از یک میلیون و 483 هزار تومان به دو میلیون و 903 هزار تومان افزایش یافت. اما در این بین هزینه‌های گروه کالایی خوراکی و غیرخوراکی نیز بعضا جهش‌های بیشتر از حداقل حقوق داشته؛ به عنوان مثال آنچه در بازار دلار و مسکن رقم خورد به ترتیب حاکی از افزایش‌های 303 و 365 درصد در سال‌های 97 تا 99 است».

زیباکلام: ما می‌توانیم برجام منطقه‌ای را با آمریکا امضاء کنیم/ ربیعی: منتقدان دولت دنبال «اهداف سیاسی حقیر» هستند

هر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، انتقاد رسانه های اصلاح طلب به وضع موجود اقتصادی، پرررنگ تر می شود.

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویا رقبای روحانی در انتخابات های 92 و 96 پیروز شده و این وضع نیز نتیجه حضور همان افراد است!

این در حالی است که وضع فعلی مسکن و خودرو و دلار و مرغ و تخم مرغ و سکه و لوازم خانگی و چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها و...همگی نتیجه حضور اصلاح طلبان در دولت است.

دولتی که وزیر مسکن آن به نساختن خانه برای مردم افتخار می کند و وزیر نفت آن به نساختن پالایشگاه و عدم خودکفایی در تولید بنزین تاکید دارد و قرارداد توتال را به کشور تحمیل کرده است و دیگری خودکفایی در کشاورزی را مزخرف نامیده و دولتمرد دیگر سرمایه چند صد میلیاردی دارد و دختر وزیر و داماد وزیر و برادر فلان مدیر ارشد دولتی و برادر آن یکی مدیر ارشد دولتی، پرونده های قطور فساد اقتصادی دارند و...

دولتی که مدیران نجومی بگیر را ذخائر نظام می داند و مفسدان کلان اقتصادی را «استیوز جابزهای ایرانی» می نامد و...

اصلاح طلبان سفره مردم را کوچک کرده اند، اما بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، ژست طلبکار به خود می گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان