یک دیزاین اصولی و زیبا، در عین شیک و کاربردی مناسب همیشه نیازمند رعایت یک سری موارد و نکات می باشد، مگر نه اینکه این هنر می تواند به نوعی نمود دهنده ی شخصیت و رقم زننده ی آینده ی آن مکان و یا شغل محسوب شود پس اهمیت چگونگی آن نیز به همین ترتیب افزایش می یابد. اگر شما عزیزان در این رابطه با برخی موارد مربوط به طراحی در رابطه با دکوراسیون مغازه و دفاتری مانند بوتیک، گیمینگ، نمایشگاه اتومبیل، سالن زیبایی، مطب روانشناسی و همچنین دفتر املاک آشنایی کاملی ندارید؛ لازم است در مورد رابطه با حرفه ی مورد نظر خود که قصد راه اندازی آن را دارید؛ اطلاعات جمع آوری نمایید. در این مطلب آرگا ایده های شیک و کاربردی از دکوراسیون دفتر املاک را همراه با اطلاعاتی مفید را تقدیم شما عزیزان کرده است.
راه اندازی دفتر املاک و دیزاین آن
حرف از شغل و پول که می شود همه مشتاق شنیدن می شوند، اقتصاد یکی از بخش های مهم زندگی فردی محسوب می گردد که برای به دست آوردن آن روش های مختلفی را امتحان می کند. به عنوان مثال ممکن است شما با توجه به روحیه و توانایی خود، همچنین در نظر گرفتن بودجه و هزینه ی در دسترس و البته میزان درآمدی که انتظار دارید تصمیم به راه اندازی دفتر املاک می گیرید. برای این منظور ابتدا و قبل از هر اقدامی لازم است که چگونگی کار و همچنین چگونگی راه اندازی آن را از همه ی جوانب بشناسید، دیزاین یکی از جنبه های مهم و ایفا کننده ی نقش پررنگی در شروع یک شغل به حساب می آید.
موارد و نکاتی که باید هنگام دکوراسیون دفتر املاک دقت شود:
طراحی دفتر رابطه مستقیمی با جذب افراد و به دنبال آن افزایش راندمان و بهبود عملکرد این حرفه می گردد، یعنی در بیان ساده تر هرچه شما از طراحی زیبا، شیک و در عین حال کاربردی برای دیزاین دفتر خود استفاده کرده باشید به توابع آن تعداد افراد بیشتری به دفتر املاک شما روی آورده و در صد معاملات نیز به همان میزان بالاتر می شود.
محیطی باز را در این دفتر طراحی کرده و به گفتگو اختصاص دهید، برخی مواقع برای یک جوش خوردن یک معامله نیاز به ساعت ها گفتگو و تبادل نظر می باشد که نیازمند چنین محیطی خواهد بود. به طور کلی دکوراسیون این دفتر شامل دو قسمت متفاوت 1 – جزئی 2- کلی است.
1- دیزاین جزئی (جذابیت و زیبایی)
رنگ یکی از عوامل مهم و اصلی در دیزاین دفتر املاک محسوب می شود که لازم است با تن ملایم و مات انتخاب شود تا تاثیری مطلوب بر روی فرد مقابل بر جای بگذارد.
از جمله موارد و عوامل مهم و تاثیر گذار در دفتر املاک گزینش مبل های اداری مناسب و در عین حال زیبا و شبک است. توجه کنید که مبلمان با دیگر اجزای دفتر هارمونی داشته باشد.
آرم و نماد دفتر شما در واقع معرف دفتر شما به شمار می رود، طراحی یک طرح و نماد منساب و حرفه ای می تواند شما در رسیدن به هدف خود، یعنی داشتن دفتری پر رفت و آمد و پر فروش، آسودگی خاطر و احساس امنیت، رفاه و اعتماد به نفس مشتریان و در نتیجه خوش نامی و شهرت همراه با محبوبیت یاری کند.
کفپوش در این مکان نیز مانند تمام مکان های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است، برای پوشاندن کف دفتر خود می توانید از کفپوش های جدید و مدرن و یا موکت های کلاسیک بهره ببرید.
2 – دیزاین کلی (کاربرد و کارایی)
قسمت ورودی دفتر یکی از بخش های مهم آن به شمار می رود که دیزاین آن بسیار مهم و قابل توجه می باشد. این قسمت از دفتر برخورد اولیه با نگاه مراجعه کنندگان را سهم خود می کند که به همین خاطر نیز نقش مهمی در جذب و حفظ مشتری دارد.
-
دفتری برای جلسه های عمومی و خصوصی
محیطی را با دیزاین زیبا، لوکس اما آرامش بخش و با استفاده از مواد و مصالح مناسب و مقرون به صرفه ایجاد کرده و به جلسه های عمومی و خصوصی اختصاص دهید.
و اما 4 ایده ی جالب و کاربردی برای دکوراسیون هر چه زیباتر و مناسب تر دفتر املاک
– نورپردازی
نورپردازی یکی از موارد مهم در این زمینه به حساب می آید که موجب بزرگ دیده شدن محیط می گردد، ارجحیت با نور طبیعی است اما اگر به دلیل دلایل مختلف شرایط استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، از نورهای مصنوعی استفاده کنید.
-کاربرد بهینه از محیط (پارتیشن بندی)
با استفاده از این روش در حقیقت محیط را به بهترین نحو مدیریت کرده و آن را تقسیم بندی کرده و به بیانی بهترین کاربرد را از محیط انجام داده باشید.
-بکارگیری گل و گلدان
داشتن یک محیط سرزنده و شاداب می تواند تاثیر مستقیمی بر روی بهبود عملکرد کارکنان و همچنین آرامش و رضایت خاطر مراجعه کنندگان داشته باشد، برای ایجاد چنین محیطی نیاز به صرف هزینه های بالا نیست، با قرار دادن گلدانهای گل طبیعی به مقصود دست یابید.
-بکارگیری آینه
با استفاده از آینه ها در واقع می توانید محیط را از اندازه واقعی خود بزرگتر نمایش بدهید و محیطی دلگشا به وجود بیاورید.
در ادامه می توانیم بگوییم که ایجاد یک دفتر املاک شیک با راندمان فروش بالا نیازمند یک طراحی حرفه ای، اصولی و زیبا و جدید می باشد که لازم است موارد و نکات مهمی را در اجرای آن مد نظر قرار داده و به کار ببرید. در یک بیان کلی دفتر املاک باید دارای سکوت و آرامش، محیطی دنج و دلباز فاقد نشان و وسایل و اکسسوری های پیچیده باشد. در ادامه باید اضافه کنیم که بهتر است این کار را به حرفه ای و متخصصان در این زمینه بسپارید.