وبلاگ مشرق

مرعشی: ظریف محبوب شد، نظام ضرر کرد! / نکاتی عجیب پیرامون دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی

حجت‌الاسلام رفیعی از کارشناسان مذهبی با انتقاد از کمرنگ شدن فریضتین "امر به معروف و نهی از منکر" گفته: برای متخلفان و خطاکاران حاشیه امن ایجاد شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نکاتی عجیب پیرامون دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی

مرعشی: ظریف محبوب شد، نظام ضرر کرد! / نکاتی عجیب پیرامون دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی پیرامون فایل صوتی ظریف با اعلام اینکه این فایل به سرقت رفته است، گفت: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور داده‌اند که ربایندگان فایل صوتی را شناسایی کنند!

 گزیده سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه گذشته را در ادامه می‌خوانید:

_رییس جمهوری به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه را شناسایی کند.

_فایل صوتی سخنان دکتر ظریف که توسط تلویزیون کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می شود و از روز تاسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است منتشر شد، این امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

_ رییس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

_ البته ما منتظر خواهیم بود ظریف به ایران بازگردد حتما توضیحات لازم در خصوص سوء برداشت ها را ارائه می کند در واقع برش های گزینشی از یک گفت وگویی بسیار طولانی با جهت‌گیری های شیطنت آمیز مختلف منتشر شد.

_ این گفت‌وگو بخشی از برنامه آنسوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش های و دستاوردهای دولت های یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه هایی را با وزیران و معاونان رییس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت های یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است.[1]

*****

*واکنش دولت به فایل صوتی آقای ظریف در حالی است که این اظهارات از سوی ظریف و در قالب یک پروژه مستندسازی در ستاد دولت بیان شده‌اند. فلذا به نظر می‌رسد که مسئله آقایان این نیست که چرا این حرف‌های مغلوط بیان شده‌اند بلکه مسئله‌شان اینست که چرا این حرف‌ها در مقطع فعلی که ما هنوز مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم منتشر شده‌اند!

در وهله بعد، اکنون که رئیس‌جمهور از وزارت اطلاعات خواسته چنین رخداد مشکوکی را در ستاد دولت پیگیری کند؛ به نظر می‌رسد بایستی منتظر افشای یکسری ابهامات دیگر نیز بود...

ابهاماتی از قبیل اینکه چه کسی دستور غلط "گرانی یک‌شبه بنزین در آبان98" را در دامن دولت آقای روحانی گذاشت؟ چه کسانی از این کار حمایت کردند و چه کسانی اجازه ندادند حتی شخص آقای روحانی هم از این تصمیم مهم و پر خطر باخبر باشد!؟ (بر اساس ادعای آقای روحانی)

و یا همینطور اظهارات وندی شرمن، مقام مذاکره کننده وقت آمریکایی در دولت اول اعتدال که با اشاره به تصاویر رقت‌بار صف‌های دریافت سبد کالا ادعا کرده بود "روحانی قول داد که این پول صرف اهداف دیگر نشود"! [2]

در این رابطه همچنین می‌توان به ماجرای تئوریزاسیون اغتشاش میلیونی مردم علیه نظام در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرد. [3]

البته ابهامات دیگری هم در ادامه این ابهامات هست که اگر شاهد عزم وزارت اطلاعات برای پیگیری دستور آقای روحانی باشیم، می‌توان آنها را نیز مطرح کرد.

زیرا این تردید وجود دارد که دستور اخیر رئیس‌جمهور روحانی برای پیگیری افشاکننده فایل صوتی ظریف؛ به سرنوشت دستورات هر ماهه آقای روحانی برای مبارزه با گرانی دچار شود...

***

مرعشی: ظریف محبوب شد، نظام ضرر کرد!

مرعشی: ظریف محبوب شد، نظام ضرر کرد! / نکاتی عجیب پیرامون دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره فایل صوتی ظریف گفته است: برای اینکه مشخص شود منتفعان این کار چه کسانی یا گروهی هستند هنوز خیلی زود است و باید اجازه داد شوک بروزیافته فروکش کند اما مسلما نظام جمهوری اسلامی از این اقدام ضرر کرده و ضرر اصلی متوجه نظام است و سایه منفی‌ای از پس این ناگفته‌ها، مذاکرات وین را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

او سپس تأکید می‌کند: معتقدم ظریف به‌لحاظ شخصی محبوب‌تر از گذشته شده است. هنوز چیزی مشخص نیست.[4]

*ما قضاوت درباره این اظهارات مرعشی را بر عهده مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

خاصّه اینکه برخی معتقدند اگرچه اظهارات ظریف واجد تأثیرگذاری سیاسی خاصی نیست اما برای ضربه زدن به نظام اسلامی مطرح شده است.

***

حجت‌الاسلام رفیعی:

"امر به معروف" کمرنگ و برای خطاکاران حاشیه امن ایجاد شده است

مرعشی: ظریف محبوب شد، نظام ضرر کرد! / نکاتی عجیب پیرامون دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، از کارشناسان مذهبی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) گفته است: وقتی در جامعه‌ای منکر صورت بگیرد باعث عذاب همگانی خواهد شد و این منکر یک دایره گسترده دارد و شامل محرمات خواهد شد و راضی بودن به گناه و سکوت در برابر گناه، به نفسه خودش گناه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، او تأکید می‌کند:

"متأسفانه در جامعه امر به‌ معروف و نهی از منکر کمرنگ شده و یک حریم و حاشیه امنی برای متخلفان و خطاکاران ایجاد شده است."

حجت‌الاسلام رفیعی می‌افزاید: برای حفظ دین و اسلام جوانان زیادی شهید شدند و کسانیکه در جامعه منکرات را انجام می‌دهند باید مورد تذکر واقع شوند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نظارت اجتماعی باید در عین اقتدار با احترام همراه باشد و امر به‌ معروف و نهی از منکر فقط تذکر به بانوان بی‌حجاب نیست بلکه باید حتی به مسئولان هم تذکر داد که صداقت داشته باشند و بازاریان –هم- کم‌فروشی و گران‌فروشی و احتکار انجام ندهند.[5]

*کمرنگ شدن مقوله فریضتین در جامعه ایران به هیچ وجه پذیرفته نیست و مسئولان امر حتما بایستی توجهات لازم را به فریضتین واجب امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

در این باره البته حمایت‌های انتظامی و قضایی جایگاه ویژه‌ای در قوام یافتن فریضتین و انگیزه یافتن آمران به معروف و ناهیان از منکر دارد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1507251

2_ mshrgh.ir/283247

3_ mshrgh.ir/836280

4_ https://etemadonline.com/content/480514

5_ rasanews.ir/002qgP

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان