محمد غرضی در گفتگو با مشرق:

خطر داعش مگر بر سر میز مذاکره برطرف می‌شد؟ /ظریف خودش را کوچک کرد، سلیمانی میان مردم عزیزتر شد

محمد غرضی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ظریف هنوز به این نتیجه نرسیده است که ایران یک قدرت است.

سرویس سیاست مشرق- سید محمد غرضی در گفتگوی تفصیلی با مشرق به بررسی شرایط مختلف کشور پرداخت، این نامزد انتخاباتی با انتقاد از وزیر خارجه در انتشار فایلی از خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: من در مناظره‌های انتخاباتی سال 92 از نامزدها پرسیدم شما عملیات مرصاد کجا بودید؟ هیچ‌کدام آن‌ها در کرمانشاه نبودند؛ این نشان می‌دهد بسیاری از سیاست‌مداران ما نسبت به وضعیت نظامی و خطرات پیرامونی کشور آگاهی ندارند.

غرضی با تکیه‌بر توهین جواد ظریف به ساحت شهید سلیمانی افزود: برخی با این دست سخنان خودشان را کوچک می‌کنند؛ شهید پیام خودش را در جامعه به یادگار می‌گذرد؛ حالا عده‌ای در نبود شهید برای او خط‌ونشان سیاسی می‌کشند؛ اما سلیمانی پس از انتشار این فایل نزد مردم عزیزتر شد؛ زیرا مردم متوجه شدند که مدافعان حرم چه فداکاری‌هایی برای حفظ امنیت ملت ایران کرده‌اند. غرضی ادامه داد: باید به این جریان گفت مگر خطر داعش سر میز مذاکره برطرف می‌شد؟ جریانی که گمان می کند با دشمنان نظام می توان مصالحه کرد از خود این تروریست ها برای ایران خطرناک تر هستند.

غرضی با اشاره به ساختار وزارت خارجه گفت: بعد از جنگ جهانی دوم وزارت خارجه اهمیت زیادی پیدا کرد، اما این دستگاه قرار نیست گوش‌به‌فرمان قدرت‌های جهانی باشد؛ وزارت خارجه باید انعکاس و استعداد مردم شود. استعداد کشور ما آن است که تمامی دشمنان خارجی رامایوس کرده است.

غرضی ادامه داد این آمریکایی‌ها پرو بودند در کشور ما کودتا کرده‌اند؛ جنگ راه انداخته‌اند و شما می‌بینید امروز به سرنوشتی دچار شده‌اند که نظامی‌های خود را با خفت از عراق و افغانستان خارج می‌کنند. این استعداد و توان ملت ایران بود که آن‌ها بعد 40 سال دشمنی تسلیم‌شده‌اند.

غرضی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است ظریف را وزیر خارجه دولت خود کند گفت: برای او احترام قائلم اما در 8 سال گذشته او ثمره مثبتی برای کشور نداشته است، آقای ظریف هنوز به این اجتهاد نرسیده است که ایران یک قدرت است، او هنوز به این باور نرسیده است که دشمن از تسلیم کردن ایران مأیوس شده است.

مشروح این گفتگو به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان