گزارش مشرق؛

بررسی ابعاد جنگ اطلاعاتی غرب علیه سوریه به قلم مشاور بشار اسد / از اتهام انجام حملات شیمیایی جدید تا روایت معکوس جنگ در سینما

مشاور بشار اسد در مقاله ای به بررسی جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی که غرب و در راس آن آمریکا علیه کشورهای مختلف و به ویژه در جریان بحران سوریه به راه انداخت پرداخته و بر لزوم مقابله با آن تاکید کرده است.

  سرویس جهان مشرق - «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اخیراً به دنبال انتشار گزارش‌های جعلی درباره استفاده دولت سوریه از گازهای سمی در سراقب، با انتشار مقاله ای به موضوع جنگ اطلاعاتی و رسانه‌ای که توسط سرویس‌های اطلاعاتی غرب مورد استفاده قرار می گیرد پرداخته است. در این مقاله آمده که این نوع جنگ، مقدم بر جنگ نظامی بوده و همچنان ادامه دارد. جنگ اطلاعاتی نیاز به توجه جدی، اختصاص بودجه فراوان و بهره گیری از کارشناسان و نخبگان دارد.

بررسی ابعاد جنگ اطلاعاتی غرب علیه سوریه به قلم مشاور بشار اسد / از اتهام انجام حملات شیمیایی جدید تا روایت معکوس جنگ در سینما

بر اساس این مقاله، جنگ اطلاعاتی قبل از شروع هر گونه حمله نظامی آغاز می‌شود و در طول جنگ نظامی و نیز بعد از آن ادامه دارد. یکی از مهم‌ترین ماموریت های چنین جنگی ایجاد بستر اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ای مناسب جهت موفقیت حملات نظامی در هر منطقه‌ای است. به همین دلیل کشورهای استعمارگر غربی بودجه فراوان و ابزارهای حرفه‌ای به این منظور اختصاص می‌دهند. البته به دلیل غفلت سایر طرف‌ها از این واقعیت مهم، جنگ اطلاعاتی غربی تا حدود زیادی در تحقق اهداف خود موفق شده است.

بثینه شعبان در ادامه می نویسد، منظور من در اینجا جنگ رسانه‌ای است که مسئولان سرویس های اطلاعاتی غربی با استفاده از متخصصان زبان و تاریخ و فرهنگ و ادیان و مذاهب برای نفوذ به ذهن و قلب مردم استفاده می‌کنند و همچنین از متخصصان روانشناسی و کارشناسان موسیقی و نیز زمینه های دیگری که ما اطلاعات چندانی از آنها نداریم بهره می گیرند. ما زمانی که درگیری‌ها و جنگ‌هایی که کشورهای غربی برای غارت ثروت ملت ها به راه انداختند و به ویژه جنگهایی که ایالات متحده در کشور های مختلف به شکل مستقیم و غیر مستقیم اداره می‌کند را مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم که تناقض عجیبی میان واقعیت موجود روی زمین و دعاهایی که در رسانه‌های جهان تبلیغ می‌شود وجود دارد. اما هیچ کس جرات نمی‌کند آنها را به چالش بکشد و حتی اگر کسی جسارت به چالش کشیدن این تناقضات را داشته باشد باز هم قدرت آن را ندارد که معادله را برگرداند.

در ادامه مقاله مشاور بشار اسد آمده است،  مثال ها در این زمینه زیاد است. به عنوان نمونه وقتی بحران سوریه را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که قدرت های غربی پس از تاسیس سازمان ها و اختصاص دادن بودجه‌های قابل توجه به آنها چه تلاش‌های گسترده‌ای برای تحریف آنچه که در خاک سوریه اتفاق افتاد، کرده اند. در همین زمینه یک سند انگلیسی فاش کرد که یک جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای سازمان یافته با بودجه هنگفت از اولین روز آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه وجود داشت. پس از آن غربی ها شروع به کارگردانی فیلم ها در این زمینه کرده و بابت دروغ‌هایی که تبلیغ می کردند جایزه اسکار گرفتند. فیلم هایی همچون «آخرین مردان حلب» و «غار» کانال اصلی تبلیغات غرب درباره حوادث سوریه بود.

بررسی ابعاد جنگ اطلاعاتی غرب علیه سوریه به قلم مشاور بشار اسد / از اتهام انجام حملات شیمیایی جدید تا روایت معکوس جنگ در سینما

بثینه شعبان در ادامه می‌افزاید، هرچند این فیلم ها سراسر دروغ های ساختگی بوده و هیچ ارتباطی با حقیقت ندارد، اما غربی ها تلاش کردند از خلال آن بحران سوریه را آنگونه که خودشان می خواهند به جهان معرفی کنند. اتهامات ادعایی علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از گازهای سمی در دوما و سراقب در چارچوب همین جنگ تبلیغاتی غرب است، درحالی که تضاد فراوانی با گزارش‌های قبلی سازمان منع تسلیحات شیمیایی دارد که تاکید کرده سوریه هیچ گونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد. اینگونه ادعاها یادآور ادعاهای آمریکا درباره استفاده عراق از سلاح‌های کشتار جمعی است که پس از پایان تحقیقات در این پرونده مشخص شد تقریباً هیچ مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد. داستان‌های مشابه فراوانی از آمریکا در این زمینه همانند اتهام زنی به چین و روسیه و برنامه هسته ای ایران وجود دارد که همچنان ادامه خواهد داشت.

مشاور اسد ادامه می دهد،  از سوی دیگر ایالات متحده ادعا می‌کند نگران زندگی مسلمانان در اویغور چین است و دغدغه تحصیلات و سطح زندگی آنها را دارد در حالی که خودش با اجیر کردن گروه‌های تروریستی و تامین بودجه مالی آنها هزاران مدرسه که مسلمانان و مسیحیان سوریه در آن درس می خوانند را نابود و دانشگاه‌ها و کلیساها و بازارهای تاریخی و آثار باستانی و فرهنگی سوریه را ویران کرده است. در این شرایط واقعا واشنگتن چگونه می تواند نگران زندگی مسلمانان چین باشد و خودش زندگی مسلمانان عراق و سوریه و لیبی و یمن را نابود کند؟
بنابراین آیا اظهار نظر آمریکا درباره زندگی مسلمانان در چین چیزی جز مداخله در امور داخلی این کشور به شمار می رود؟   مواضع و اقدامات آمریکا در این زمینه همگی حاکی از  تلاش‌های این کشور برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و قدرت گیری تروریسم در منطقه است.

بررسی ابعاد جنگ اطلاعاتی غرب علیه سوریه به قلم مشاور بشار اسد / از اتهام انجام حملات شیمیایی جدید تا روایت معکوس جنگ در سینما

بثینه شعبان در پایان مقاله خود آورده است، ایالات متحده کشوری است که می‌داند رژیم‌صهیونیستی برای ضربه زدن به مذاکرات در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به تاسیسات نطنز حمله کرد، اما ما کلمه «محکومیت» را به هیچ شکلی از جانب آمریکا یا سایر کشورهای غربی درباره این حمله نشنیدیم. آنها همچنین درباره همه دروغ هایی که در خصوص اوکراین و کریمه تبلیغ می شود سکوت می کنند. اما در پایان آنچه که مهم است این است که باید بدانیم مقابله با سیاست تک قطبی و رسیدن به یک جهان چندقطبی نیاز به استراتژی های جامعی جهت مقابله با هژمونی، مداخله و دروغ های غربی که به قیمت خون و زندگی و ثبات و امنیت ملت های منطقه تمام شده است دارد. در این شرایط ما نیاز به موضعی عمیق و صادقانه و هوشمندانه و جامع داریم و باید با کسانی که با ابزارهای مختلف به دنبال نابودی کشورهای ما هستند در همه زمینه‌ها مقابله کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان