رفیق‌بازی آقای رئیس به ضرر فوتبال می‌شود؟

جولان مدیران چندشغله در ساختمان فدراسیون فوتبال/ هت‌تریک عزیزی‌خادم و مهرعلی در پست‌های مشترک! + سند

مسئله حضور مدیران چندشغله در فدراسیون فوتبال باعث شده تا اهالی فوتبال از مشغله‌های غیرفوتبالی و بی‌شمار مدیران فدراسیون بیم‌ناک شوند و امیدی به اصلاح فوتبال کشور نداشته باشند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته موضوع دوشغله بودن رئیس فدراسیون فوتبال به‌دلیل حضور هم‌زمان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در ساختمان گرانیتی خیابان سئول و شرکت پتروشیمی امیرکبیر به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره، تبدیل به موضوعی چالشی و جنجالی در مدیریت فوتبال کشور شد که لزوم ورود نهادهای نظارتی به این ماجرا را تأکید می‌کرد.

البته که شرکت پتروشیمی امیرکبیر به‌عنوان یک شرکت فرابورسی و تابع قوانین شفافیت مالی بازار سرمایه طی اقدامی عجیب تصمیم به تغییر یک‌شبه عنوان شغلی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از عضو موظف هیأت‌مدیره به عضو غیرموظف گرفت و عملاً بسیاری از بدیهیات رفتارهای اداری و اجرایی را نقض کرد، اما شواهد و قراین حاکی از آن هستند که مشغولیات رئیس فدراسیون فوتبال تنها محدود به شرکت پتروشیمی امیرکبیر نبوده و عزیزی‌خادم ید طولایی در حضور در شرکت‌های مختلف دارد.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پیش از آغاز ماراتن انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال و در حالی که چندین سمت در شرکت‌های پتروشیمی داشت، به‌موجب آگهی مذکور در روزنامه رسمی کشور که در ذیل آمده، از حضور در هیأت‌مدیره شرکت پتروشیمی شازند استعفا داد تا به برنامه‌های فوتبالی خود برسد اما آقای رئیس گویی از سایر پست‌های خود دست نکشیده و علاقه‌ای به تمرکز صرف روی ویرانه‌های فدراسیون فوتبال ندارد.

جولان مدیران چندشغله در ساختمان فدراسیون فوتبال/ هت‌تریک عزیزی‌خادم و مهرعلی در پست‌های مشترک! + سند



شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را نباید صرفاً در قالب مدیری برای پروژه‌های نفتی و پتروشیمی ملاحظه کرد. رئیس فدراسیون فوتبال اگر چه هنوز هم در شرکت پتروشیمی امیرکبیر پست مهمی دارد اما در 2 شرکت دیگر که اسمی از آن‌ها بر زبان‌ها نیست، عزیزی‌خادم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای هیأت‌مدیره فعالیت دارد و از همکاران خود در این 2 شرکت هم در اداره امور اجرایی فدراسیون فوتبال استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پاک کردن صورت مساله به جای استعفا/ اقدام عجیب شرکت پتروشیمی برای دو شغله بودن رئیس فدراسیون فوتبال +عکس

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در حالی که مهم‌ترین سمت فدراسیون فوتبال ایران را در اختیار گرفته، هم‌زمان در شرکت‌های آتیه‌پردازان تیوا و سریرسلامت پارسه نیز به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره و یکی از مهم‌ترین پازل‌های تصمیم‌گیری در ترسیم خط‌مشی این 2 شرکت حضور دارد و نایب‌رئیس اول خود در فدراسیون فوتبال را هم از هیأت‌مدیره همین شرکت‌ها انتخاب کرده. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و حمیدرضا مهرعلی که دوستی دیرینه‌ای با یک‌دیگر داشته و از دولت محمود احمدی‌نژاد با یک‌دیگر کار می‌کنند، هم‌کاری خود را از شرکت‌های فوق به فدراسیون فوتبال هم نشت داده‌اند.

به‌موجب صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی شرکت آتیه‌پردازان تیوا منتشره در روزنامه رسمی کشور، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به‌عنوان عضو جدید و حمیدرضا مهرعلی به‌عنوان دیگر عضو و نایب‌رئیس جدید هیأت‌مدیره شرکت مذکور برای مدت 2 سال از تاریخ 23/10/1398 انتخاب شدند که با این اوصاف از مدت قانونی عضویت آن‌ها هنوز حدود 8 ماه دیگر باقی مانده. گفتنی‌ست که پیش از این شهاب‌الدین عزیزی‌خادم عهده‌دار سمت مدیرعاملی هم در این شرکت بوده و در مدت اخیر هیچ اطلاعاتی مبنی بر استعفا و یا جایگزینی این 2 نفر در هیأت‌مدیره این شرکت در دسترس نیست؛ به این دلیل می‌توان صراحتاً اعلام کرد که فدراسیون فوتبال اکنون با مدیران چندشغله اداره می‌شود.

جولان مدیران چندشغله در ساختمان فدراسیون فوتبال/ هت‌تریک عزیزی‌خادم و مهرعلی در پست‌های مشترک! + سند


اما موضوع به همین‌جا منتهی نشده و رفاقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و حمیدرضا مهرعلی در یک شرکت دیگر هم ادامه یافته. شرکت سریرسلامت پارسه که با مسئولیت محدود فعالیت می‌کند، طی مجمع عمومی فوق‌العاده در مورخ 15/05/1397 و با ثبت تغییرات ساختاری در روزنامه رسمی کشور، حمیدرضا مهرعلی را به‌عنوان رئیس جدید و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را نیز به‌عنوان عضو جدید به‌مدت نامحدود تعیین کرد. نکته دیگر این‌که شرکت‌های سریرسلامت پارسه و آتیه‌پردازان تیوا هر دو در یک محل، یک ساختمان و حتی یک طبقه قرار دارند که می‌تواند جالب توجه باشد.

جولان مدیران چندشغله در ساختمان فدراسیون فوتبال/ هت‌تریک عزیزی‌خادم و مهرعلی در پست‌های مشترک! + سند



طبق اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر شخص تنها می‌تواند یک شغل را در ساختار دولتی دراختیار داشته باشد و این موضوع تنها در ساختار دانشگاهی از مفاد قانونی مستثنی خواهد بود. ریاست بر فدراسیون فوتبال و عضویت در هیأت‌رئیسه چندین شرکت پتروشیمی و سایر که تحت پوشش دولت نیز قرار می‌گیرند، قطعاً از قاعده منع به‌کارگیری دوشغله‌های مستثنی نیست و لزوم ورود نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی را بیش از پیش گوش‌زد می‌کند.

اکنون رئیس و سرپرست نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال در شرکت‌های دیگر به‌اندازه کافی مشغله دارند و در ساختارهای حساسی مانند پتروشیمی یا فنی‌ومهندسی نباید مرتکب هیچ تعللی شد. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که بارها وضعیت فوتبال ایران را به شهری زلزله‌زده تشبیه کرده و مأموریت خودش را آواربرداری از این مخروبه دانسته، چگونه ممکن است با استفاده از نایب‌رئیسانی چندشغله و با توجه به مشغله‌های خودش به پایانی خوش در مأموریت فوتبال برسد؟

فدراسیون فوتبال که طی سال‌های پیش با روسایی که دائماً در محل فدراسیون حضور داشتند اداره می‌شد، حال و روزش به چنین فلاکتی افتاده. معلوم نیست که با شرایط فعلی و با ریاست مدیران چندشغله، چگونه می‌تواند مسیر خوش‌بختی را بازیابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان