صندوقچه انتخابات/۴۲

بانیان وضعیت ناگوار اقتصادی شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

افرادی که با صحنه‌گردانی فتنه ۸۸، سفره مردم را کوچک کردند و در ادامه با برجام، ارزش پول ملی کشورمان را به شدت کاهش دادند، ژست شاکی به خود گرفته و معترض شده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد 1400 هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند

پس از اعلام کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، جبهه اصلاحات بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «جبهه اصلاحات ایران، تمام تلاش خود را بکار گرفت تا انتخاباتی پرشور و مشارکتی و با حضور نمایندگان همه جریان‌ها و اقشار مختلف برگزار گردد و زمینه برای حل مشکلات اساسی کشور و وضعیت ناگوار اقتصادی و معیشت مردم فراهم شود. اما فرآیندی که در جریان رسیدگی به صلاحیت ها اتفاق افتاد، ضربه‌ شدیدی بر اعتماد و امید مردم برای اصلاح امور از طریق انتخابات و صندوق رای زد».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اصلاح طلبان با معرفی طیف گسترده‌ای از افراد و گرایش‌ها کوشیدند تا از هرگونه تنش در جریان انتخابات جلوگیری کنند اما مشخص شد که گروهی مصرانه می خواهند کاری کنند که شما مردم و صاحبان سلائق مختلف سیاسی در انتخابات شرکت نکنید و انتخابات با حضور حداقلی شرکت کنندگان و  یک سلیقه خاص برگزار شود. این گزارش را به مردم بزرگ ایران می دهیم تابه عنوان مالکان اصلی کشور، در جریان تلاش های ما و تخریب های دیگران باشند».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

لازم به ذکر است که «آذر منصوری» سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در توئیتر خود موضع اصلاح طلبان در انتخابات امسال ریاست جمهوری را اعلام کرد و نوشت: «با رد صلاحیت همه نامزدهای جبهه اصلاحات ایران عملا امکان مشارکت فعال در انتخابات 1400 از ما سلب شده است و نامزدی در این انتخابات نخواهیم داشت».

اصلاح طلبان به عنوان بانیان وضع موجود بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها و بهره مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان، ژست شاکی به خود گرفته و با فرافکنی در پی پاک کردن صورت مسئله است.

آخوندی، زنگنه، ربیعی، محمدعلی نجفی، حسین فریدون، نوبخت، سلطانی فر، مجید انصاری، علی یونسی، ترکان، نعمت زاده، جهانگیری، ابتکار و...تنها بخشی از افرادی هستند که در سال 88 یا در ستادهای موسوی و کروبی حضور داشتند و یا از حامیان جدی این دو در انتخابات بودند.

در سال 92 با پیروزی دولت روحانی، اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی و ستاد مهدی کروبی با موج سواری بر روی تبعات اقتصادی فتنه 88 که خود بانی اصلی آن بود- در نقش یک منجی و با ایجاد دوگانه «هسته ای-معیشت» و چرخش همزمان «چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها» به میدان آمدند.

حالا افرادی که با صحنه گردانی فتنه 88، سفره مردم را کوچک کردند و در ادامه با برجام، ارزش پول ملی کشورمان را به شدت کاهش دادند، ژست شاکی به خود گرفته و معترض شده اند!

عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

ایران وایر رسانه ضدانقلاب نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل که ارتباط نزدیکی با سرکرده های فرقه ضاله بهاییت دارد و از حامیان تحریم و جنایت علیه مردم ایران است، در گزارشی با هجمه به آقای رئیسی نوشت: «سال 1367 پر انتقادترین سال‌های فعالیت قضایی ابراهیم رئیسی بوده است. او جزء هیات چهارنفره ای شد که آیت‌الله خمینی برای رسیدگی «مستقل از ساختار قوه قضائیه» تشکیل داد و به همراه هیات‌های تشکیل شده در شهرستان‌ها حکم به اعدام هزاران زندانی دادند».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «پس از انتشار فهرست تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان بسیاری از فعالان سیاسی «ابراهیم رییسی» را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 و رییس‌جمهور بعدی جمهوری اسلامی اعلام کردند. ابراهیم رییسی کاندیدای اصلی جریان اصول‌گرا است که تمامی رقبای اصلی‌اش از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند»

رسانه های ضدایرانی در پی آن هستند تا با دروغ پراکنی و استفاده از ترفند تکراری و نخ نمای «هیولاسازی از کاندیداهای شاخص جریان انقلابی»، این اشخاص را نزد افکارعمومی بی اعتبار کنند.

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

نامزدهای شاخص اصلاح‌طلبان 4 درصد رای بیشتر نداشتند

سعید طلوعیان فعال سابق دانشجویی و دبیرکل جمعیت ایران‌فردا گفت: یکی از مهم‌ترین شرایط تائید و احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، مدیر و مدبر بودن آنها است، چگونه کسی که چوب حراج به 18 میلیارد دلار ارز زد انتظار دارد شورای نگهبان مهر تائید بر مدیر و مدبر بودنش بزند؟  

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: وضعیت امروز کشور، چه در حوزه سیاست خارجی و تحریم‌ها و چه در حوزه‌ اقتصادی خود نشانه بزرگی برای اثبات فقدان شاخصه مدیر و مدبر بودن برای کسانی چون جهانگیری است.

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

وی تاکید کرد: بخش بزرگی از بی‌تفاوتی مردم به انتخابات و نارضایتی‌های شکل گرفته در بین مردم محصول عملکرد تفکری است که 8 سال تمام قوای اجرایی و مقننه و شوراهای کشور را در اختیار داشته و چنین وضعیتی را رقم زده است.

با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی گفت: میزان رای نامزدهای ردصلاحیت‌ شده جریان اصلاحات و اعتدال براساس نظرسنجی‌های انتخاباتی حدود 4 درصد بوده، پس چگونه می‌گویند مردم از انتخابات حذف شدند.  

ما 18 برنامه آماده کردیم تا بتوانیم تورم را به 5 درصد برسانیم

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» کاندیدای انتخابات  ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: «بسیاری از کشورها موفق شدند مسئله تورم را حل کنند. ما 18 برنامه آماده کردیم تا بتوانیم تورم را به 5 درصد برسانیم و در این نرخ تثبیت کنیم. ما برنامه خود در این زمینه را چاپ و منتشر کرده‌ایم و از نقد این برنامه‌ها استقبال می‌کنیم».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

قاضی‌زاده هاشمی درباره احتمال کناره گیری از کاندیداتوری به نفع آیت الله رئیسی گفت: «اولا این را بگویم که  من قرار نیست جهانگیری‌طور در انتخابات شرکت کنم، البته این مسئله توهین به آیت الله رئیسی است چرا که این احساس ایجاد می‌شود که برای کمک به ایشان وارد صحنه شدم. اما به هر صورت در مورد آینده از الان نمی‌توانم تضمین بدهم اما ممکن است زمانی مطرح شود که جبهه انقلاب مطرح است و در این رابطه باید اقدامی انجام داد. در این شرایط با دوستان مشورت می‌کنیم و تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهیم، اما الان هنوز چنین شرایطی ایجاد نشده است».

شانسی برای پیروزی مهرعلیزاده و همتی نمی‌بینم

«مرتضی الویری» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال «در بین کاندیداهای اصلاح‌طلب، آقای مهرعلیزاده، تایید شده‌اند، احتمال دارد جریان اصلاح طلب از آقای مهرعلیزاده یا آقای همتی که مستقل هم آمده و تایید شدند حمایت کند یا خیر؟» گفت: «من چون در جایگاه تصمیم گیری جریان اصلاح طلب نیستم نمی توانم در این زمینه ابراز نظر کنم، اما در مورد شخص خودم، من در انتخابات شورای شهر شرکت خواهم کرد برای اینکه می بینم در آنجا نامزدهایی که مفید به سرنوشت شهر تهران هستند حضور دارند و طبیعتا به آن افراد رای خواهم داد».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

الویری افزود: «ولی در مورد انتخابات ریاست جمهوری، چون افراد مورد نظر خودم را در آن مجموعه نمی بینم،  علی رغم احترامی که برای آقای همتی و آقای مهرعلیزاده قائل هستم چون شانسی برای پیروزی آنها جستجو نمی‌کنم بنابراین طبیعتا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهم کرد».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

لازم به ذکر است که «همتی» رئیس بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «من به عنوان یک صدای سوم آمدم. می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند. مطمئنم از داخل خانه تا کل دنیا با تعامل می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

برنامه من خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارآمد است

«محسن رضایی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با انتشار پیامی در قالب یک رشته توئیت، نوشت: «ملت بزرگ ایران، برای ساختن آینده‌ای روشن و آرام و کشوری جذاب در جهان، با تمسک به خون همرزمان شهیدم و تمام شهدای تاریخ این مرز و بوم که پاسدار این میراث بوده‌اند، با شما پیمان می‌بندم که تمام تلاش خویش را در جهت احیای اقتصاد و خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارآمد به کار گیرم».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

رضایی تاکید کرد: «نگهبانان دائمی ایران و انقلاب، مردمند. مردم سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رای و انتخابات است. در کنار آن، باید مردم سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم. آمده‌ام تا دولت مردم را تشکیل دهم و رئیس جمهور همه شما باشم نه یک جناح خاص».

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران شاهدند که بیش از 20 سال است درباره معیشت مردم و آینده اقتصاد ایران هشدار می‌دهم، نوشت: «در تدوین و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی کشور مشاوره دادم. دولت‌ها کاری نکردند. این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم».

برنامه دولت سیزدهم را با حضور میدانی تدوین کرده‌ایم

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی اظهار کرد: «ما هشت سال است که با جوانان، محققان، استادان برجسته دانشگاه ها، مدیران موفق، صاحبان حرف و صنایع مختلف و استفاده از تجارت جهانی به برنامه رسیدیم. این طور نبوده است که این برنامه را صرفا در جلسات، بررسی کرده باشیم بلکه در میدان حضور یافتیم و به 31 استان، شهرستان‌ها، روستاها و شهرک‌های صنعتی رفتیم و مسائل را از نزدیک بررسی کردیم و در جلسات مختلف در دانشگاه‌های کشور حضور یافتیم و به جمع بندی رسیدیم».

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند/ عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

جلیلی افزود: «امروز کشور نه فقط به خوبی باید اداره شود بلکه باید جهشی بزرگ در پیش داشته باشیم و این هدف با همت ملت ایران و انتخاب شایسته آنان قابل تحقق است تا در چهار سال آینده بتوانیم جهشی بزرگ داشته باشیم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان