کاردستی نشانگر کتاب با خلاقیت های زیبا

در این بخش قصد معرفی کاردستی نشانگر کتاب را داریم که در اشکال مختلف عروسکی و به صورت ساده و خلاقانه طراحی شده اند. برای مشاهده تصاویر متنوع از این نوع کاردستی همراه ما شوید.

کاردستی نشانگر کتاب با خلاقیت های زیبا

ایده ساخت کاردستی نشانگر کتاب پیشنهاد جذابی است که می توان به تعداد دلخواه و در کمترین زمان آن را تهیه کرد و استفاده نمود. از این رو در ادامه مدلهای مختلفی از نشانگر کتاب را به نمایش گذاشته ایم که می توانید از تماشای آن لذت ببرید، ضمن اینکه می توانید با کمی دقت آن را به راحتی بسازید.

خلاقیت برای ساخت کاردستی نشانگر کتاب

در هنگام کتاب خواندن ممکن است به دلایل مختلفی مانند صدا کردن اعضای خانواده، زنگ خوردن تلفن و … برای لحظاتی مجبور شویم کتاب خود را ببندیم. در این مواقع به منظور پیدا کردن سریع تر صفحه مورد نظر هر وسیله ای را که در اطرافمان باشد را ممکن است، لای کتاب قرار دهیم؛ بنابراین ساخت نشانگر کتاب ایده مناسبی است که به صورت ساده  و در طرح های مختلف می توان آن را تهیه کرد و در مواقع اضطراری از آن استفاده نمود. در این بخش ضمن آموزش یک نوع کاردستی بوک مارک، تصاویری از انواع مختلف نشانگر کتاب را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

کاردستی دیدنی نشانگر کتاب

آموزش ساخت نشانگر کتاب با مقوا

وسایل مورد نیاز

چسپ، مقواهای رنگی، خودکار، خط کش، قیچی

کاردستی نشانگر کتاب

در این روش از ساخت یک بوک مارک، ابتدا یک مربع 10 در 10 سانت رسم کنید. سپس آن را به 4 مربع  مساوی تقسیم نمایید. سپس در مرحله بعد یکی از مربع ها را پاک کنید، قطر مربع بالایی را بکشید و هاشور بزنید و مربع پایینی را همینطور رسم کنید و سپس قسمت های هاشور زده را قیچی بزنید. حال این الگو را روی مقوا پیاده نمایید. در این مرحله خطی در امتداد اضلاع این شکل رسم کرده، سپس از دو طرف وسط را به دلخواه رنگ آمیزی کرده و یا برای تزیین آن از برچسپ و استیکر استفاده کنید، بعد از آن دو مثلث گوشه را تا زده و با چسپ دو مثلث را به هم بچسپانید. توجه داشته باشیبد که مثلث را به قسمت برچسپ نچسپانده باشید. در پایان می توانید روی مثلث جدید به دلخواه تزیین نمایید. برای این کار می توانید از کاغذ کادو استفاده نموده و همینطور می توانید مانند تصویر چشم و دهن رسم کنید.

کاردستی جذاب نشانگر کتابروش ساخت یک نوع نشانگر کتاب

آموزش ساختن نشانگر کاغذی و چوبی

روشهای زیادی برای ساختن بوک مارک یا نشانگر های کتاب وجود دارد، درست کردن این نشانگر ها با استفاده از هنر اوریگامی یکی از ایده های جذاب و ساده است که با کمترین وسایل و به راحتی می توانید انجام دهید. ضمن اینکه حتما لازم نیست، بوک مارک شما دارای طرح و شکل عجیب و غریبی باشد، بلکه می توانید با بکارگیری کمی ذوق و خلاقیت و خیلی راحت با استفاده از مقوا نشانگر کتاب بسازید.

کاردستی نشانک کتاب

برای این منظور یک مقوا انتخاب کرده و آن را به شکل دلخواه (ترجیحاً مستطیلی شکل) برش دهید و سپس روی آن را نقاشی کنید، همچنین می توانید روی آن را پارچه نخ، کاغذ رنگی و یا هر وسیله دیگری بچسبانید و تزیین کنید.

علاوه بر آن، می توانید از جملات زیبایی درباره علاقه به کتاب خوانی و موضوعاتی درباره کتاب روی آن بنویسید، چسباندن طرح هایی مثل حیوانات یا هیولا به طوری که نظر می رسد در حال بلعیدن چیزی می باشد، ایده جذابی است.

کاردستی نشانگر کتاب زیبا

برای ساختن نشانک چوبی نیز، وسایل پیچیده ای لازم نیست و فقط برای این کار به چوب بستنی نیاز دارید، بنابراین در صورت خوردن بستنی می توانید چوب آن را نگه دارید و برای ساختن این نشانک های زیبا به کار گیرید. همچنین برای یادگیری انواع دیگر کاردستی با چوب بستنی می توانید در اینجا کلیک کنید.

حال برای درست کردن نشانک با چوب بستنی، در ابتدا در قسمت بالای آن سوراخی ایجاد کرده و بعد یک آویز نخی به آن وصل کنید، همچنین می توانید از کاموا یا روبان های رنگی کمک بگیرید و در صورت دلخواه می توانید بر روی این چوب ها به شکل خیلی ساده نقاشی کنید.

بنابراین همانطور که مشاهده کردید به راحتی می توان نشانک های کتاب با چیز های خیلی ساده و دورریختنی درست کرد و برای این منظور فقط کافی است کم ذوق و خلاقیت داشته باشید.

کاردستی بوک مارک

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ ساخت نشانگر کتاب با استفاده از هنر اریگامی ایده جذابی است؛ اریگامی هنر خوب دیدن، تمرکز ذهن و به کارگیری ظرافت دستان برای خلق طرح های جالب با استفاده از کاغذ می باشد که به کمک تاهای هندسی و بدون استفاده از چسب و قیچی می توان اشکال زیبایی از قبیل حیوانات، وسایل تزیینی و شکل های هندسی مختلف ساخت. در ادامه می توانید نمونه های دیگری از کاردستی نشانگر کتاب را مشاهده نمایید.

کاردستی نشانگر کتابنشانگر کتاب کاغذی

آموزش ساده نشانگر کتاببوک مارک آدم برفی

کاردستی بوک مارک سادهنشانگر کتاب به شکل مداد

آموزش کاردستی بوک مارکنشانگر کتاب عروسکی

کاردستی زیبای بوک مارکانواع نشانگر کتاب نمدی  کاردستی بوک مارکبوک مارک زیبا برای کتاب

کاردستی متفاوت نشانگر کتابانواع بوک مارک فلزی

خلاقیت نشانگر کتابنشانگر کتاب در طرح های زیبا

ساخت هنرمندانه نشانگر کتابانواعی از نشانگر کتاب با طرح های جالب

کاردستی نشانگر کتاب   ساخت نشانگر کتاب

خلاقیت ساخت نشانگر کتاببوک مارک هایی با شکلک های زیباکاردستی های نشانگر کتابکاردستی نشانگر نمدی کتاب

کاردستی مقوایی نشانگر کتابنشانگر کتاب مقوایی

کاردستی زیبای نشانگر کتابساخت نشانگر کتاب در اشکال مختلف

کاردستی نشانگر کتابنشانگر کتاب خرگوشی

کاردستی کاغذی نشانگر کتابنشانگر کتاب ساده  کاردستی نشانگر کتاب

ضمن سپاس از شما دوستان گرامی در همراهی مجله آرگا، امیدواریم ایده های ساخت نشانه گر کتاب مورد رضایت شما علاقمندان به هنر کاردستی قرار گرفته باشد و با الهام از این ایده ها بتوانید بوک مارک مورد دلخواه خود را در منزل ساخته و استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان