آقایان بالای ۴۰ سال چگونه لباس بپوشند؟

هر چه سن ما بالاتر می‌رود، معیارهایمان نیز تغییر می‌کند. برخی چیزها که برایمان مهم بود، اهمیت خود را از دست می‌دهد و برخی چیزهای کم‌اهمیت‌تر برایمان مهم می‌شود. این روند در نگاه ما به استایل شخصی‌مان نیز تأثیرگذار است.

آقایان بالای 40 سال چگونه لباس بپوشند؟

 تحریریه زندگی آنلاین : هر چه سن ما بالاتر می‌رود، معیارهایمان نیز تغییر می‌کند. برخی چیزها که برایمان مهم بود، اهمیت خود را از دست می‌دهد و برخی چیزهای کم‌اهمیت‌تر برایمان مهم می‌شود. این روند در نگاه ما به استایل شخصی‌مان نیز تأثیرگذار است. سبکی که یک مرد 40 ساله در لباس پوشیدن می‌پسندد، با سبک یک پسر 20 ساله متفاوت است. اگر می‌خواهید بدانید که چه سبک لباس پوشیدنی برای آقایان بالای 40 سال مناسب است، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

 

به دنبال یک خیاط خوب باشید

اگر می‌خواهید لباس‌هایی به تن کنید که به زیبایی روی تنتان بنشیند، باید به دنبال یک خیاط خوب باشید. یک خیاط نه تنها می‌تواند لباس‌های سایز تنتان بدوزد، بلکه می‌تواند با تغییر در لباس‌های دیگرتان آنها را برایتان قابل استفاده کند. از طرف دیگر، نیازی نیست که برای پیدا کردن لباس موردعلاقه‌تان ساعت‌های زیادی را در پاساژها بگذرانید، کافی ست مدل مورد علاقه‌تان را نزد خیاطتان ببرید تا چند روز دیگر آن را تحویل‌تان دهد.

یک آرایشگر حرفه‌ای داشته باشید

همیشه خوش‌تیپ ماندن کار ساده‌ای نیست. در واقع شما نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال برای این‌که موهای خوش‌حالتی داشته باشید، باید به سراغ یک آرایشگر بروید. اگر به دلیل هزینه پایین، به سراغ یک آرایشگر معمولی رفتید، باید بگوییم که اشتباه کرده‌اید. موهای شما یکی از جذابیت‌های شما به‌خصوص در سن پس از 40 سالگی ست، بنابراین برای آن هزینه کنید تا زحماتی که برای لباس‌هایتان کشیده‌اید با مدل بد موهایتان از بین نرود.

بیشتر بخوانید:

ترفند‌های ساده برای خوش تیپ شدن آقایان

با رعایت این نکات یک چاقِ خوشتیپ باشید !

چند توصیه مردانه برای آراستگی و زیبایی آقایان

لباس جین بپوشید

جین یکی از لباس‌هایی ست که هیچگاه از مد نمی‌افتد. برخی‌ها به پوشیدن یک لباس جین، به‌عنوان‌مثال یک شلوار یا یک کت جین، بسنده می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر سرتاپایشان جین می‌پوشند. شما می‌توانید از چند دست لباس جین استفاده کنید به‌شرط آنکه شیوه ست کردن آن را بلد باشید. سعی کنید رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید تونالیته های مشابهی داشته باشند.

اسنیکر سفید به پا کنید

اسنیکر فقط برای نوجوانان طراحی نشده است. شما نیز می‌توانید آن را در این سن به پا کنید، البته قوانینی دارد که باید به آن پایبند باشید. از اسنکرهای طرح‌دار و رنگی خودداری کنید. یک جفت اسنیکر سفید می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد.

شلوار جین را با کفش مردانه براق نپوشید

شاید از نظر شما شلوار جین به همراه کفشی براق جذاب به نظر رسد اما در واقعیت چنین نیست. این دو هیچ هماهنگی با هم ندارند. بهتر است که کفش مردانه براقتان را با شلوار پارچه‌ای یا به بیانی با تیپ رسمی‌تر به پا کنید. در غیر این صورت به دنبال کفشی باشید که براق و خیلی توی چشم نباشد.

ساعت مارک به دست کنید

یکی از لوازمی که ظاهر یک مرد را جذاب می‌کند، ساعت است. شاید در دهه 20 یا حتی 30 زندگی خیلی به این‌که چه ساعتی در دست دارید، توجه نمی‌کردید اما در دهه 40 باید به دنبال ساعتی با کیفیت باشید. در این سن دیگر تنها عملکرد ساعت اهمیت ندارد، بلکه زیبایی آن نیز به‌عنوان یک اکسسوری روی استایل‌تان تأثیرگذار است. بنابراین پول‌هایتان را کنار بگذارید و به فکر خرید یک ساعت از برندی معتبر باشید.

دکمه پیراهن‌تان را ببندید

 باور کنید که باز کردن دکمه یقه لباستان هیچ جذابیتی ندارد. حتی اگر اندام عضله‌ای دارید و می‌خواهید آن را به رخ دیگران بکشید، باز هم بهتر است که این کار را نکنید زیرا این شیوه لباس پوشیدن در این سن مناسب شما نیست. اگر می‌خواهید گردنتان را نشان دهید، از تیشرت‌های یقه v کمک بگیرید وگرنه پیراهن گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

جواهرات ظریف و ساده بیندازید

برخی از آقایان به استفاده از جوهرات، به غیر از حلقه ازدواج و ساعت، علاقه زیادی دارند. اما چه مدل جواهراتی برای آقایان 40 سال به بالا مناسب است؟ کارشناسان معتقدند که جواهرات ساده و ظریف بهترین انتخاب خواهند بود. در واقع شما نباید چند دستبند یا انگشتر را با هم به دست کنید، به‌جای آن از یک مدل ساده و ظریف کمک بگیرید تا هم مناسب سنتان باشد و هم بر جذابیت ظاهری‌تان بیفزاید.

بیشتربخوانید:

راز خوش تیپی مردان اسپرت پوش را بدانید!

دور تیشرت‌های طرح دار را خط بکشید

تیشرت‌هایی که طرح‌های شلوغ و رنگی دارند، مناسب سن شما نخواهند بود. بهتر است که مدل‌های ساده یا آن‌هایی که طرح‌های مینیمالیست دارند را امتحان کنید.

عینک آفتابی ساده انتخاب کنید

عینک آفتابی هم مانند ساعت باید از برندی خوب و باکیفیت تهیه شود. مطمئناً شما هر سال عینک‌تان را عوض نمی‌کنید، ازاین‌رو باید به دنبال مدلی باشید که هیچگاه از مد نمی‌افتد. مدل‌های ساده عینک بهترین گزینه برایتان خواهد بود. از مدل‌های عینک ورزشی نیز به‌شدت خودداری کنید زیرا این مدل‌ها تنها برای شرایط خاص طراحی شده‌اند.

لوفر را بدون جواب به پا کنید

اگر به دنبال کفشی مناسب برای تیپ کژوالتان می‌گردید، کفش‌های مدل لوفر که کدل کالج هم به آنها می‌گویند، انتخاب خوبی برایتان خواهند بود. این مدل کفش برای آقایان بالای 40 سال طراحی شده است. البته بهتر است که با آن جوراب نپوشید. کفش‌های لوفر بدون جوراب جذاب‌تر خواهند بود.

جوراب‌های ورزشی را با کفش مردانه نپوشید

جوراب‌های ورزشی تنها برای پوشیدن با کتانی طراحی شده‌اند.

در واقع قد بلند این جوراب‌ها با ظاهر ظریف و شیک کفش‌های مردانه هیچ تناسبی ندارد. بنابراین برای کفش‌های مردانه‌تان جورابی با جنس ظریف‌تر، قدی کوتاه‌تر و رنگی تیره‌تر تهیه کنید.

در پوشیدن لباس‌های طرح دار زیاده‌روی نکنید

کت یکی از لباس‌هایی ست که آقایان 40 سال به بالا به‌مراتب به تن می‌کنند. اما چیزی که مهم است، شیوه ست کردن آن با پیراهن و اکسسوری هایتان است. اگر بخواهید از لباس‌های طرح دار استفاده کنید، باید کمی محتاط باشید.

در واقع شما باید طرح‌های لباستان را با کتتان ست کنید. سعی کنید یا کراوات یا پیراهنتان را طرحدار انتخاب کنید.

 اگر تمام لباس‌هایتان طرحدار باشد، ظاهرتان بسیار شلوغ شده و توی ذوق می‌زند.

کمرند و کفش‌تان را ست نکنید

برخی از آقایان فکر می‌کنند که همه لباس‌هایشان را باید با هم ست کنند، اما این سبک لباس پوشیدن در دنیای امروزی دیگر جایی ندارد.

به‌عنوان‌مثال شما لازم نیست که حتماً کمربندتان را با کفش‌تان ست کنید. اتفاقاً جذاب‌تر است اگر کمربندتان در تضاد با دیگر لباس‌ها و اکسسوری هایتان باشد. این قانون در مورد کفش هم صادق است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان