چطور می توانیم با استفاده از حنا، موهایمان را رنگ کنیم؟

در این مطلب آموزش رنگ مو با حنا به همراه نکات طلایی برای استفاده از این رنگ موی طبیعی را مشاهده کردید شما می توانید به راحتی و با رعایت فوت و فن های ذکر شده موهایتان را با کمک حنا رنگ بزنید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

چطور می توانیم با استفاده از حنا، موهایمان را رنگ کنیم؟

حنا از انواع رنگ موهای طبیعی است که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه خانم ها قرار گرفته است. رنگ کردن موها با حنا موجب ضخیم شدن موها می شود و علاوه بر این حنا از آسیب دیدن موها در مقابل نور خورشید جلوگیری می کند و این رنگ موی طبیعی باعث می شود تا شما موهای سالم تری داشته باشید. در این مطلب با رنگ مو با حنا همراه شما خواهیم بود.

آموزش رنگ مو با حنا به صورت مرحله به مرحله

رنگ موهای شیمیایی به موها آسیب های جدی را وارد می کنند بنابراین بهتر است شما در صورت امکان از رنگ موهای گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. رنگ مو با حنا، رنگ مو با قهوه و رنگ مو با دارچین ار انواع رنگ موهای خوشرنگ و طبیعی هستند و به موهای شما نیز آسیبی وارد نمی کنند بنابراین بهتر است در صورت امکان از این رنگ های طبیعی برای رنگ کردن موهای بلند و کوتاه استفاده کنید.

رنگ موی طبیعی حنا

نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانیم

پیش از رنگ کردن موها با حنا بهتر است موارد و نکات مهم در رابطه با آن را مورد مطالعه قرار دهید و بعد اقدام به رنگ کردن نمایید. این نکات عبارتند از :

1- محل نگهداری از پودر حنا باید سرد و تاریک باشد چرا که تابش نور خورشید باعث از بین رفتن خاصیت حنا می شود. خواص پودر حنا با قرار گرفتن در داخل یخچال نیز از بین می رود.

2- افزودن ترکیب قهوه دم شده به پودر حنا موجب تیرگی رنگ حنا می گردد و با افزودن آب، رنگ حنا روشن تر خواهد شد.

3- ترکیب پودر حنا و پودر وسمه باعث زیبای رنگ موها و تیره شدن رنگ قهوه ای موها می شود.

4- حنا باید برای رنگ کردن غلظتی همچون پوره سیب زمین داشته باشد. در صورت سفت شدن مخلوط حنا می توانید به آن مقداری ماست اضافه نمایید.

نحوه رنگ کردن موها با حنا

5- ظرف مورد استفاده برای حنا می تواند پلاستیکی، فلزی و یا سرامیکی باشد. از دستکش و کلاه پلاستیکی برای رنگ زدن و پوشاندن موها استفاده نمایید و بعد از پوشاندن موها با کلاه پلاستیکی، آن را با کمک یک پارچه، سفت ببندید.

6- در زمان رنگ کردن برای احتیاط حتما لباس های قدیمی خود را بپوشید و وسایل قدیمی را مورد استفاده قرار دهید.

7- پودر حنا بسته بندی شده که دارای ترکیبات مصنوعی است را خریداری نکنید و در صورت انتخاب آن ها مواد تشکیل دهنده حنا که بر روی بسته درج شده است را به دقت مورد مطالعه قرار دهید و بعد اقدام به خرید آن نمایید.

8- برای تهیه رنگ حنا برای موهای خود می توانید پودر حنا را با ماده ای اسیدی همچون آبمیوه های اسیدی یا آبلیمو، قهوه یا چای و اندکی ماست ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را در داخل ظرف پلاستیکی بریزید و به مدت 8 الی 12 ساعت در مکانی گرم قرار دهید و بعد استفاده نمایید.

نکات قبل از رنگ کردن موها با حنا

مراحل رنگ کردن موها

1. در مرحله اول رنگ کردن موها با حنا ابتدا نصف پیمانه حنا را با 1/4 پیمانه آب گرم به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط مواد را هم بزنید تا خمیری شکل شود و در صورت نیاز یک قاشق غذاخوری دیگر آب به مخلوط حنا بیفزایید و روی ظرف را به کمک نایلون بپوشانید و به مدت  12 ساعت صبر کنید بعد از مدت زمان ذکر شده اگر حنا سفت بود مقدار کمی آب به آن اضافه کنید.

روش درست کردن حنا
2. موهایتان را بشویید و با کمک سشوار خشک کنید توجه داشته باشید که نباید از نرم کننده مو برای شستن موها استفاده کنید زیرا نرم کننده باعث عدم جذب حنا به موها می شود.

شستن موها
3. مقداری وازلین یا روغن نارگیل روی پیشانی و گردن و گوش هایتان بمالید تا از رنگ گرفتن پوست تان با حنا جلوگیری شود.

والیدن وازلین به خط رویش موها
4. موهایتان را به کمک شانه درشت شانه بزنید و گره موها را به خوبی باز کنید سپس موهایتان را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.

شانه زدن موها

5. توجه داشته باشید که حنا در هر قسمتی بریزید رنگ می گیرد بنابراین بهتر است قبل از رنگ کردن موها به کمک حنا لباسی کهنه و قدیمی بپوشید و قسمت گردن خود را بپوشانید تا پوست گردن رنگ نگیرد و برای محافظت از دست هایتان نیز از دستکش لاتکس استفاده کنید.

رنگ مو با حنا
6. در این مرحله از رنگ مو با حنا برای زدن حنا به موهای خود از بالاترین سطح موها شروع کنید و حدود 5 سانت از بالای عقب سرتان را انتخاب کنید و شانه بزنید سپس به اندازه 1 قاشق غذاخوری از حنا را بردارید و از قسمت ریشه تا انتهای موهایتان را حنا بزنید در صورت نیاز می توانید مقدار حنای بیشتری را به موهایتان بزنید.

آموزش رنگ کردن موها با حنا
7. قسمتی از موها را که حنا زده اید به خوبی بپیجانید و با کمک گیره این قسمت را محکم کنید و باقی مانده موهایتان را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و مانند مراحل قبل هر قسمت از موها را حنا بزنید.

رنگ کردن موها با کمک حنا رنگ کردن موها به کمک حنا
8. در این مرحله از رنگ مو با استفاده از حنا بعد از اینکه همه قسمت های موهایتان را حنا زدید و موهایتان را بستید به خط موهایتان برگردید و حنای بیشتری را در این قسمت بزنید.

رنگ موی طبیعی با حنا
9. موها را به کمک نایلون تمیزی بپوشانید و به مدت 2 تا 4 ساعت صبر کنید تا موها به خوبی رنگ بگیرند. توجه داشته باشید که در این مدت زمان مکث باید موها را گرم نگه دارید و در صورت تمایل می توانید حنا را به مدت 6 ساعت نیز روی موهایتان قرار دهید.

کشیدن نایلون روی موها رنگ موی طبیعی با کمک حنا
10. در این مرحله از رنگ کردن موها با حنا بعد از مدت زمان ذکر شده دستکش بپوشید و نایلون را از روی موهایتان بردارید و موها را آبکشی کنید تا حنا شل شود و از روی سطح موها جدا شود.

رنگ زدن موها با کمک حنا
11. توجه داشته باشید که موها ابتدا به رنگ نارنجی روشن در می آیند و بعد از 48 ساعت رنگ موها تیره تر می شود.

رنگ موی طبیعی با حنا
12. در صورت رشد دوباره موها می توانید قسمت ریشه موها را به کمک حنا رنگ بزنید.

رنگ کردن موها با حنا

نکات طلایی برای رنگ کردن موها با حنا

  • اگر موهای شما مشکی است بعد از رنگ کردن موها با حنا موهایتان به رنگ قرمز مایل به قهوه ای در می آیند.
  • اگر رنگ موهایتان طلایی است بعد از رنگ کردن موها با حنا موهای شما به رنگ نارنجی مایل به قرمز در می آیند.
  • قبل از اینکه همه قسمت های موهایتان را با حنا رنگ بزنید ابتدا مقدار کمی از موها را جدا کنید سپس با کمک حنا موها را رنگ بزنید و اگر از رنگ موی بدست آمده راضی بودید همه قسمت های موهایتان را رنگ بزنید.
  • 6 ماه قبل و بعد از رنگ زدن موها با حنا از فر کردن موها و صاف کردن موهایتان جلوگیری کنید.

رنگ موی طبیعی با کمک حنا رنگ کردن موهای بلند و کوتاه با حنا

در این آموزش با مراحل رنگ کردن مو با حنا آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید موهایتان را به کمک این رنگ موی طبیعی به راحتی رنگ بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان