ماهان شبکه ایرانیان

آب درمانی چیست؟ - قسمت سوم

کیسه محتوی یخ خرد شده را یک دقیقه روی محل قرار دهید و بعد از چهار دقیقه استراحت دوباره این کار را تکرار کنید.

آب درمانی چیست؟ - قسمت سوم

انواع کیسه


1- کیسه‌های داغ: پارچه‌های پوشش هنده را در جوشانده‌های داغ خیسانده، سپس آن را فشار داده، روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. به طور متناوب پارچه را با خمیر داغ خردل یا یونجه بخارپز آغشته کنید.

موارد استعمال: درمان بیماری‌های مزمن مانند آرتروز، بیماری‌های کلیوی، سیاتیک و جریان خون حساس و تحریک‌پذیر (به خاطر بسپارید ثابت نگه داشتن گرمای قابل تحمل و مناسب لازم است).

2- کیسه‌های سرد: کیسه محتوی یخ خرد شده را یک دقیقه روی محل قرار دهید و بعد از چهار دقیقه استراحت دوباره این کار را تکرار کنید.

موارد استعمال: رگ به رگ شدن، کشیدگی مفاصل و همچنین رفع سردرد.

به منظور پیشگیری از سرمازدگی، تکه پارچه نازکی را بین کیسه یخ و پوست بدن قرار دهید.

حمام‌های گیاهی در رفع استرس و ایجاد آرامش بسیار موثرند که در اینجا به چند مورد شستشوی گیاهی اشاره می‌کنیم:

1- حدود نیم فنجان گیاه مورد نظر را در 14/1 لیتر آب در یک ظرف دربسته به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در این فاصله خود نیز دوش بگیرید و خود را بشویید. سپس وان را پر از آب گرم کرده، آب داخل ظرف را صاف کنید و به آب وان اضافه نمایید. گیاه صاف شده را در لیف حمام بپیچید و به مدت 20 دقیه در وان بخیسانید و در نهایت تمام بدن خود را با آن ماساژ دهید.

2- نیم فنجان گیاه را در آب وان که همواره در حال تعویض است اضافه کنید. بعد از 30-20 دقیقه از آن استفاده نمایید.

3- یک کیسه پارچه‌ای را با نیم فنجان گیاه مورد نظر پر کنید و آن را در آب خیس دهید یا به شیر آب ببندید به طوری که آب مستقیم از کیسه و محتوی آن عبور کند و بعد از 30-20 دقیقه از آن استفاده نمایید.

از سبزیجات و ترکیب گیاهی متفاوتی می‌توان استفاده کرد، از جمله ترکیبی از گل والرین، گیاه زیرفون، اسطوخودوس، بابونه، رازک و یا ترکیبی از رازک، بابونه، گل والرین، گیاه زیرفون، گیاه بومادران و گل ساعت. این دو ترکیب را می‌توانید یا به یکی از سه روش اشاره شده برای شستشو استفاده کنید یا اینکه در 14/1 لیتر آب بجوشانید، نیم فنجان از آن را به همراه لیمو و عسل بنوشید و باقی آن را در وان بخیسانید.

اهمیت نوشیدن آب به میزان کافی

نوشیدن مقدار کافی آب در روز برای جبران آب از دست رفته بدن بسیار اهمیت دارد. نیاز بدن به آب با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد چرا که با گذشت زمان پوست و غشاء آن نازک‌تر شده، مقدار آب بیشتری از دست می‌دهد و به این ترتیب کلیه‌ها بتدریج ضعیف می‌شوند. بنابراین نیاز به آب افزایش می‌یابد. البته ممکن است فرد احساس تشنگی نکند اما در هر صورت باید خود را به نوشیدن آب عادت دهد.

آب درمانی چیست؟ - قسمت اول

آب درمانی چیست؟ - قسمت دوم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان