دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یک غذای خوشمزه و آسان است که ممکن است به دلیل مختلف وا رفته و ظاهر بدی پیدا کند. از دلایل مختلف وا رفتن کوکو سیب زمینی می توان به استفاده از رنده برای له کردن سیب زمینی ها و یا وجود آب پیاز در مواد و همچنین تعداد کم یا زیاد تخم مرغ ها اشاره نمود.

دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی

همانطور که می دانید کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی از غذاهای اصیل ایرانی می باشند که می توان آن ها را در کمترین زمان ممکن آماده نمود. در برخی موارد ممکن است کوکو سیب زمینی در حین سرخ شدن وا رفته و ظاهری ناخوشایند داشته باشد. در این مطلب با دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی و روش های برطرف نمودن آن آشنا می شویم.

دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی چیست؟

انواع مختلفی از کوکوها وجود دارند که اغلب خانم ها با طرز تهیه و پخت آن ها آشنایی دارند، کوکو سیب زمینی یکی از انواع کوکوها می باشد که دارای طرفداران بسیاری بوده و یک غذای کامل به ویژه برای کودکان محسوب می شود. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان غذایی اصلی و یا پیش غذا میل نمودن. کوکو سیب زمینی بسیار راحت و سریع تهیه می شود و از غذاهایی است که می توان در مسافرت و پیک نیک به راحتی آن را تهیه و میل نمود. مواد مورد استفاده در این غذا همیشه در دسترس بودن و بدون دغدغه می توان آن را آماده نمود.

 وا رفتن کوکو سیب زمینی و دلیل آن

همانطور که گفته شد طرز تهیه کوکو سیب زمینی بسیار ساده و راحت است اما باز هم رعایت نکردن چند نکته ساده می تواند باعث شود تا یک غذای بی مزه و بی کیفت و وا رفته داشته باشید. برای پختن غذایی ایده آل باید نکات ریز آشپزی رعایت شود، اغلب خانم ها در طی دوره آشپزی خود به ویژه اوایل یادگیری حتما یک مرتبه با کوکوی وا رفته مواجهه شده اند. در این مطلب می خواهیم شما را با دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی و همچنین روش هایی برای برطرف نمودن آن و یک روش عالی برای طبخ آن آشنا سازیم، همراه ما باشید.

 دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی چیست؟

دلایل وا رفتن کوکو سیب زمینی

از دلایل وا رفتن کوکو سیب زمینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یکی از علل وا رفتن کوکو سیب زمینی این است که سیب زمینی پخته را رنده می کنید، بهتر است برای حفظ انسجام مواد کوکو از رنده کردن بپرهیزید و سیب زمینی ها را با استفاده از گوشت کوب یا هر وسیله ای له نمایید.
  • یکی دیگر از دلیل های وا رفتن کوکو سیب زمینی این است که به مواد تخم مرغ زیاد زده می شود، تخم مرغ زیاد باعث می شود تا مایع کوکو شل شود و در زمان سرخ کردن وا رفته و روغن زیادی به خود جذب می کند و پف می کند. علاوه بر این تخم مرغ کم هم می تواند باعث شل شدن کوکو شود.

وا رفتن کوکو سیب زمینی و دلایل آن

  • در برخی موارد نیز استراحت ندادن مواد و نذاشتن آن در یخچال باعث می شود تا کوکو در زمان سرخ شدن وا رود. پس بهتر است قبل از سرخ کردن مواد را یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  • دلیل دیگر وارفتن کوکو سیب زمینی به دلیل وجود مواد غذایی فاقد گلوتن در آن می باشد که باعث عدم چسبندگی و وا رفتن کوکو می گردد.
  • وجود آب پیاز در کوکو می تواند باعث شل شدن مواد شود و در زمان سرخ کردن باعث وا رفتن کوکو شود. آب پیاز خود را بعد از رنده کردن بگیرید، سپس به مواد اضافه نمایید.

 دلیل های وا رفتن کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

بعد از معرفی دلایل وا رفتن کوکو سیب زمینی شما را با طرز تهیه این غذای سالم و خوشمزه آشنا می کنیم:

مواد لازم:

  • سیب زمینی 4 عدد متوسط
  • سبزی خشک شده یا تازه شوید و ریحان به اندازه نصف پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه به میزان لازم
  • دو عدد پیاز بزرگ
  • تخم مرغ سه عدد
  • آرد سفید به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی چیست؟

دستور پخت:

همانطور که اشاره شد، طرز تهیه کوکو سیب زمینی بسیار آسان است و به چند روش مختلف تهیه می شود. برخی از افراد از سیب زمینی خام رنده شده برای پخت کوکو استفاده می کنند و برخی دیگر از سیب زمین پخته له شده! در ادامه با طرز تهیه این کوکو آشنا می شویم.

  • قبل از هر چیز سیب زمین ها را به خوبی شسته و به همراه یک لیوان آب در قابلمه می ریزیم تا پخته شوند. اجازه دهید تا به آرامی سیب زمینی ها پخته شوند.
  • سیب زمین های پخته شده را با یک چنگال تست کنید تا مطمئن شوید مغز پخت شده اند، اگر نوک چنگال به راحتی در سیب زمینی فرو رفت یعنی کاملا پخته شده اند و می توانید آن را از روی حرارت بردارید در غیر اینصورت اجازه دهید تا کمی دیگر روی حرارت باقی بمانند.

علت هایی برای وا رفتن کوکو سیب زمینی

  • در ظرفی دیگر پیازها را به خوبی پوست گرفته و بشویید. سپس پیازها را رنده کنید، بهتر است از رنده ریز استفاده کنید تا داخل کوکو سیب زمینی شما ظاهر خوبی داشته باشد. آب پیازها را بعد از رنده کردن بگیرید تا کوکو وا نرود. پیازهای رنده شده را کنار بگذارید.
  • حال سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و بعد آن ها را له کنید، بعد از له شدن سیب زمینی ها، پیاز رنده شده را به آن اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید، در ادامه سبزی های معطر گفته شده و ادویه ها را به مواد اضافه نمایید و به خوبی مخلوط کنید.

علل مختلف وا رفتن کوکو سیب زمینی

  • در ادامه تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد کوکو اضافه کرده و در مرحله آخر آرد سفید را اضافه نمایید و مواد را با قاشق به شکل دورانی و چرخشی به هم بزنید تا یک مایع یک دست و خوش رنگ داشته باشید.
  • سپس روغن را در تابه ریخته و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید، بعد اجازه دهید تا روغن به مرور داغ شود. اگر روغن داغ نباشد در زمان سرخ کردن کوکوها مواد کوکو حالتی شکسته و بی نظم به خود گرفته و زشت می شود. پس بگذارید تا روغن کاملا داغ شود.

 دلیل اصلی وا رفتن کوکو سیب زمینی

  • پس از داغ شدن روغن با کمک یک قاشق یا ملاقه مواد کوکو را در تابه بریزید و به آن شکل دهید تا مرتب شود. می توانید از قالب برای زیباتر شدن کوکوی خود استفاده نماید، فقط قبل از استفاده از قالب حتما آن را در روغن داغ بگذارید تا قالب چرب و داغ شود و مواد کوکو به آن نچسبند، بعد از ریختن مواد داخل قالب چند ثانیه صبر کنید بعد قالب را بردارید.

علت وا رفتن کوکو سیب زمینی

  • بعد از اینکه یک طرف کوکو شما سرخ شد آن را زیر و رو کنید تا طرف دیگر نیز به خوبی سرخ و برشته شود. بعد از طلایی شدن رنگ کوکو می توانید آن را از روغن خارج کرده و در ظرف قرار دهید، برای گرفته شدن روغن اضافه می توانید کوکو سرخ شده را درون صافی یا روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا چربی آن کمتر شود.
  • کوکوی سیب زمینی شما آماده شده است می توانید آن را در ظرف سرو خود ریخته و به دلخواه با سبزیجات آن را تزیین کرده و نوش جان نمایید.

دلایل مختلف وا رفتن کوکو سیب زمینی

نکات طلایی:

  • می توانید کوکو سیب زمینی خود را با خیار و گوجه و یا انواع سبزیجات دیگر سرو نمایید.
  • می توانید با عنوان ساندویچ از کوکو استفاده کرده و آن را با نان ساندویچی سرو کنید.
  • میل کردن کوکو سیب زمینی با لیمو ترش تازه یک گزینه خوشمزه است که می توانید آن را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ضمن مطالعه دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی برای آشنایی با فوت و فن حرفه ای پخت انواع کوکو می توانید از آموزش های همین قسمت استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان